راهنمای نحوه تایید مدارک وزارت بهداشت

اگر شما از کسانی هستید که می‌خواهند برای ادامه تحصیل  یا کار به خارج از کشور بروید و  تایید مدارک وزارت بهداشت خود را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ نموده‌اید حتما می‌دانید که باید پیش از ترجمه رسمی، مدارک تحصیلی مانند دانشنامه و ریزنمرات را برای ارائه به دانشگاه‌ها و یا سفارت‌خانه‌ها ترجمه رسمی نمایید.

اما پیش از ترجمه رسمی لازم است که تایید مدارک را اخذ نمایید. از طرفی اگر در خارج از کشور تحصیل نموده‌اند، برای کار و ادامه تحصیل در داخل کشور باید مدارک تحصیلی خود را به زبان فارسی ترجمه رسمی نمایند. اما نکته مهم این است که پیش از اقدام به ترجمه رسمی، این مدارک باید تاییدیه وزارت بهداشت را دریافت نمایید. فرآیند اخذ تاییدیه وزارت علوم (سامانه سجاد) و تاییدیه دانشگاه آزاد با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متفاوت است. دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته های علوم پزشکی و دانشگاه‌ها و موسسات زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ترجمه رسمی اسناد و مدارک تحصیلی و یا کاری خود مانند دانشنامه یا مجوز مطب باید تایید وزارت بهداشت را را دریافت نمایند. ما در رسمی آنلاین تلاش نموده‌ایم، بر اساس آیین‌نامه‌های مربوطه و تجربه خود در خدمات ترجمه رسمی چگونگی تایید مدارک را برای شما آماده نماییم. 

برای کمک به شما در این موضوع یک بانک اطلاعاتی معتبر از لیست دارالترجمه های رسمی فراهم کرده ایم که اطلاعات کامل هر دارالترجمه در آن مشخص شده است و شما به راحتی می توانید با انتخاب زبان مورد نظر خود، دارالترجمه هایی که در شهر شما امکان انجام سفارش شما را دارند نمایش داده می‌شود. همچنین دارا بودن خدماتی نظیر پذیرش غیرحضوری سفارشات، پیک معتمد یا رایگان، اخذ تاییدات دادگستری و امورخارجه یا تایید سفارتخانه های مختلف به همراه آدرس، شماره تلفن و واتسپ دفتر به شما نمایش داده می شود تا به راحتی بتوانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، دفتر مورد نظر را پیدا کنید و از طریق ارتباط تلفنی یا واتس اپ با پشتیبانی دارالترجمه، پیش از مراجعه تمامی سوالاتتان را بپرسید. پس اگر به دنبال یک دارالترجمه رسمی معتبر هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از ابزار جستجوی زیر استفاده کنید و با خیال راحت سفارش خود را به این دارالترجمه ها که مشتریان قبلی از خدمات آن ها رضایت خاطر داشته اند بسپارید.

همچنین می توانید از طریق لینک زیر ثبت سفارش خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

ثبت سفارش ترجمه رسمی

۰۲۱-۶۶۴۶۹۷۲۰  / ۰۲۱-۶۶۹۷۶۸۵۲

مطالب مرتبط

ترجمه گواهی موقتترجمه رسمی انگلیسیترجمه دانشنامه

تایید مدارک وزارت بهداشت

مدارک تحصیلی مانند دانشنامه و ریزنمرات برای این‌که تایید مدارک را دریافت نمایند باید در وهله اول دارای مهر و امضاهای مهم (ریاست، امور فارغ التحصیلان و …) دانشگاه صادرکننده باشد که پیش از ارائه مدارک به متقاضی تمامی امضاها و مهرهای لازم توسط دانشگاه بر روی مدرک درج می‌شود. این مدارک در ایران معتبر هستند اما در صورتی که برای مهاجرت تحصیلی و کاری بخواهید مدارک تحصیلی خود را ترجمه رسمی نمایید و همچنین بخواهید تاییدات دادگستری و امور خارجه را دریافت نمایید، لازم است پیش از مراجعه به دفتر ترجمه، مهر و امضای تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نیز دریافت نمایید. پس از تایید و دریافت مهر تایید وزارت بهداشت، متنی با عنوان “ترجمه این مدرک بلامانع می باشد” پشت مدارک شما یعنی دانشنامه و همه صفحات ریزنمرات زده‌ میشود که پس از آن می‌توانید برای ادامه فرآیند ترجمه رسمی اقدام نمایید. برای دریافت تاییدات وزارت بهداشت، اصل دانشنامه و ریز نمرات خود به همراه اصل و کپی مجوز تحویل مدارک (نامه‌ای که هنگام تحویل دانشنامه به شما ارائه شده‌است) را به آدرس اعلامی توسط وزارت بهداشت ارائه نمایید. معمولا فرآیند تایید وزارت بهداشت در یک روز کاری انجام می‌شود.

تایید مدارک وزارت بهداشت

 

ترجمه رسمی دیگر مدارک مرتبط با رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی

سایر مدارک مرتبط با فراغت از تحصیل فارغ‌التحصیلان وزارت بهداشت مانند پروانه مطب، پروانه دائم، پروانه تاسیس داروخانه و … با ارائه دانشنامه و یا ریزنمرات ممهور به مهر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل ترجمه و تایید است و نیاز به دریافت تایید دیگری برای ترجمه این مدارک ندارید.

ترجمه رسمی مدارک پزشکی صادره از خارج از کشور

در صورتی‌که شما در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل نموده‌اید و در واقع دانشنامه شما از وزارت بهداشت صادر نشده‌ باشد برای ترجمه و تایید پروانه مطب، پروانه دائم پزشکی، پروانه تأسیس داروخانه و کارت نظام پزشکی خود باید به اداره کل امور بین‌الملل وزارت بهداشت مراجعه و گواهی تایید دریافت نمایید.

آدرس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تایید مدارک

تهران، شهرک غرب، میدان صنعت (قدس)، خیابان فلامک جنوبی، خیابان سیمای ایران، ستاد مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (آدرس وزارت بهداشت در نقشه گوگل) تلفن: ۸۸۳۶۳۵۶۰-۰۲۱ الی ۸۸۳۶۳۵۸۰-۰۲۱ ساعت کاری: ۸ الی ۱۵:۴۵ وبسایت : http://behdasht.gov.ir/

سوالات متداول درباره ترجمه مدارک علوم پزشکی

برای ترجمه رسمی چه مدارکی لازم است تایید وزارت بهداشت اخذ شود؟

برای ترجمه رسمی دانشنامه و ریزنمرات دانشگاهی خود باید تایید وزارت بهداشت را اخذ نمایید.

آیا امکان دریافت تایید وزارت بهداشت بصورت آنلاین هم فراهم شده یا حتما باید مراجعه حضوری به محل ساختمان وزارت بهداشت داشته باشیم؟

فعلا باید بصورت حضوری به ساختمان وزارت بهداشت مراجعه نمایید.

فرآیند دریافت تایید وزارت بهداشت چه مدت طول می‌کشد؟

در حال حاضر با مراجعه حضوری در همان زمان مدارک شما تایید می شوند.

تاییدیه مدارک پزشکی دانشگاه آزاد چگونه است؟

برای تایید مدارک دانشگاه آزاد لازم است به صورت حضوری به بخش بهداشت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه فرمایید.

تاییدیه مدارک پزشکی دانشگاه‌های سراسری چگونه است؟

برای تایید مدارک دانشگاه‌های سراسری لازم است به وزارت بهداشت مراجعه فرمایید.

برای اخذ تایید وزارت بهداشت چه مدارکی را باید به همراه داشت؟

به غیر از اصل دانشنامه و ریزنمرات باید برگه مجوز تحویل مدرک تحصیلی نیز همراهتان باشد. ضمنا مدارک دانشگاه لازم است مهر و امضا دانشکده، دانشگاه و رئیس دانشگاه را داشته باشد.

آیا می‌توان فرد دیگری به جای من با مراجعه به وزارت بهداشت برای مدارک من تاییدات اخذ کند؟

بله، شخص دیگری هم می‌تواند برای گرفتن تایید مدارک شما اقدام نماید. فقط لازم است مدارک لازم شما را همراه داشته باشد.

آیا اخذ تاییدات وزارت بهداشت هزینه‌ای دارد؟

خیر، مگر اینکه بدهی قبلی داشته باشید.

من هنوز فرآیند لغو تعهدم به دانشگاه را طی نکرده‌ام. آیا امکان اخذ تایید وزارت بهداشت وجود دارد؟

دانشجویان وزارت بهداشت باید طرح را گذرانده باشند در غیر اینصورت مدارکشان تایید نمی شود.

نویسنده: نیلوفر
برچسب ها:

0 دیدگاه برای راهنمای نحوه تایید مدارک وزارت بهداشت

دیدگاهتان را بنویسید