هزینه‌های زندگی در کانادا

ادامه تحصیل در کانادا به این معنی است که از بین یکی از موسسات آکادمیک برتر جهان، تحصیلات معتبر بین المللی دریافت خواهید کرد. اگر مقصد شما کانادا است، پس ضروری است که هزینه زندگی روزمره خود را بدانید. داشتن درک خوبی از وضعیت مالی و ایجاد بودجه ماهانه باید از اولویت‌های اصلی باشد. برای کمک به شما در شروع بررسی مواردی از هزینه زندگی در کانادا را ارزیابی کرده‌ایم.

علاوه بر بررسی هزینه‌های زندگی در کانادا، بررسی و در نظر گرفتن هزینه‌های دریافت ویزای این کشور ضروری است. یکی از این هزینه‌ها، هزینه ترجمه رسمی مدارک است. زمانی که برای دانشگاهی در کانادا اپلای می‌کنید و یا با هدف کار و اقامت دائم، قصد خروج از کشور را دارید، دانشگاه یا سفارت کشور مقصد، مدارکی را از شما درخواست می‌کنند که باید آنها را ترجمه و ارائه دهید. برای ترجمه رسمی برخی مدارک مانند مدارک تحصیلی باید پیشنیازهایی را آماده و تاییدیه تحصیلی دریافت نمایید. نحوه اخذ تاییدات ذکر شده با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاهی که از آن فارغ‌التحصیل شده‌اید، متفاوت است. اکنون می‌توانید برای مطالعه توضیحات تکمیلی به صفحه ترجمه مدارک تحصیلی ما مراجعه نمایید. پس از اخذ تاییدیه مدارک تحصیلی اکنون می‌توانید توسط دارالترجمه رسمی معتبر مدارک خود را ترجمه کنید. در انتها شما را در نحوه انتخاب معتبرترین دارالترجمه رسمی راهنمایی خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

هزینه‌های زندگی در کانادا

هنگام انتخاب محل تحصیل در کانادا، این سوالات را از خود بپرسید:

  • در کدام استان می‌خواهم تحصیل کنم؟
  • کدام دانشگاه و برنامه برای من مناسب است؟
  • آیا می‌خواهم در دانشگاه زندگی کنم یا خارج از دانشگاه؟

این پاسخ‌ها به شما یک نقطه شروع محکم برای تخمین هزینه‌های زندگی در کانادا را می‌دهد. معمولاً مناطق روستایی مقرون به صرفه تر از زندگی در یک شهر خواهند بود. هزینه‌های زندگی در تورنتو بیش از هر جای دیگری در کانادا برای شما هزینه دارد، در حالی که مونترال یا کبک مقرون به صرفه ترین شهرهای بزرگ کانادا هستند. 

به طور متوسط، مسکن در دانشگاه و خارج از دانشگاه (شهری) در کانادا از نظر هزینه نسبتاً مشابه است. با این حال، ممکن است با زندگی در دانشگاه، در خرید مواد غذایی صرفه‌جویی بیشتری کنید. بسته به رژیم غذایی شما، صرفه جویی در غذا می‌تواند از ۲۲۰۰ تا ۲۷۰۰ دلار کانادا در هر سال تحصیلی باشد.

خدمات رفاهی در کانادا

قبوض آب و برق اغلب نادیده گرفته می‌شوند، اما می‌توانند هزینه ماهانه زندگی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. درک این نکته ضروری است که آنها شامل چه مواردی می‌شوند و چه عواملی را در هنگام بودجه بندی برای آنها در نظر بگیرید. اگر قصد دارید خارج از دانشگاه زندگی کنید، مگر اینکه خدمات اولیه شما در اجاره ماهانه شما گنجانده شود، می‌توانید انتظار داشته باشید که قبض‌های ماهانه زیر را بپردازید:

  • آب
  • گرمایش
  • برق

این صورت‌حساب‌ها بسته به تعداد هم اتاقی، موقعیت مکانی، سبک زندگی، آب و هوای محلی و مقررات شهری و منطقه‌ای می‌توانند نوسان داشته باشند. هزینه اینترنت و تلویزیون را نیز به هزینه خود اضافه کنید. خوشبختانه، اگر در دانشگاه زندگی می‌کنید، خدمات اولیه شما در قیمت مسکن شما و معمولاً وای فای شما نیز لحاظ می‌شود.

صرف نظر از اینکه در دانشگاه زندگی می‌کنید یا خارج از دانشگاه، باید هزینه تلفن همراه خود را هم بپردازید. بررسی کنید که آیا ارائه دهنده شما بسته‌هایی را برای دانشجویان بین المللی با قیمت تخفیفی ارائه می‌دهد یا خیر.

نکته: از صاحبخانه یا مدیر آپارتمان خود بپرسید که میانگین هزینه آب و برق چقدر است. اگر با یکی از آنها در تماس نیستید، از ماشین حساب هزینه زندگی مانند Numbeo استفاده کنید.

اوقات فراغت در کانادا

تحصیل در خارج از کشور فقط به معنای دریافت آموزش عالی نیست. همچنین در مورد تجربیات و سرگرمی‌هایی است که در طول مسیر خواهید داشت. به همین دلیل است که ما شما را تشویق می‌کنیم که بخشی از بودجه خود را برای فعالیت‌های اوقات فراغت اختصاص دهید.

برای اینکه بفهمید چه چیزی را باید به این دسته اضافه کنید، در نظر بگیرید که چه چیزی شما را خوشحال می‌کند. اگر اهل کنسرت هستید، یک یا دو بار در ماه پول خود را برای اجرای زنده خرج کنید. یا اگر عاشق یک شام خوب و یک شب فیلم هستید، به جای آن برای آن بودجه اختصاص دهید.

نکته مهم در مورد این بخش از بودجه شما این است که کاملاً به شما وابسته است. اگر کیف پول شما بیش از حد خالی است، می‌توانید چند شب در انتهای هفته خانه بمانید تا هزینه‌های خود را کاهش دهید. به یاد داشته باشید، تعادل نکته کلیدی است.

حمل و نقل و لوازم تحصیلی در کانادا

این مهم است که تخمین بزنید چقدر برای رفتن به کلاس‌ها، کتابخانه، باشگاه ورزشی و فروشگاه مواد غذایی خود هزینه خواهید کرد. بسته به جایی که در کانادا زندگی می‌کنید، ممکن است از قطار، اتوبوس، اوبر یا تاکسی به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده کنید. بررسی کنید که آیا دانشگاه شما برای حمل و نقل عمومی‌ تخفیف دانشجویی ارائه می‌دهد یا خیر. یکی دیگر از امتیازات برای زندگی در دانشگاه، مبلغی است که در حمل و نقل پس انداز خواهید کرد، زیرا بیشتر امکانات رفاهی در دانشگاه وجود دارد.

نکته: حمل و نقل عمومی‌می‌تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. درس خواندن خود را در حین استفاده از حمل و نقل عمومی ‌انجام دهید تا زمان را کاهش دهید.

در پایان اگر تمام شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا را دارید و در شرف انجام اقدامات لازم برای مهاجرت به این کشور هستید، متوجه شده‌اید که ترجمه مدارک در دارالترجمه رسمی انگلیسی و ارائه آنها یکی از اقدامات مهم این فرآیند می‌باشد بنابراین به تبع آن جستجوی دارالترجمه رسمی معتبر اهمیت پیدا می‌کند. بدین منظور اکنون می‌توانید با مراجعه به وبسایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مورد نظر خود، لیستی از بهترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده نموده و پس از بررسی اطلاعات کامل هر دارالترجمه، خدمات و هزینه‌های آن و همچنین نظرات مشتریان قبلی بهترین انتخاب را داشته باشید. سپس از طریق دکمه اطلاعات تماس به صورت تلفنی و یا ارسال پیام در واتساپ سفارش ترجمه خود را با تیم پشتیبانی دارالترجمه هماهنگ نمایید و یا از طریق دکمه سفارش ترجمه آنلاین به صورت اینترنتی ثبت سفارش نمایید. با این روش دیگر نیازی به حضور متقاضی در محل دارالترجمه نیست و شما می‌توانید در هر نقطه کشور از طریق پیک یا پست مدارک خود را به دارالترجمه ارسال و مدارک ترجمه شده خود را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای هزینه‌های زندگی در کانادا

دیدگاهتان را بنویسید