تایید مدارک دانشگاه آزاد برای ترجمه

اگر می‌خواهید برای تحصیل یا کار در کشور دیگری اقدام نمایید، حتما می‌دانید که باید اسناد و مدارکی را برای ارائه به سازمان‌هایی مانند دانشگاه یا محل کار و همچنین سفارت، ترجمه رسمی نمایید. یکی از مهم‌ترین این اسناد و مدارک مورد نیاز، مدارک تحصیلی هستند. توجه داشته‌باشید برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی باید نسبت به دریافت اصل آن و همچنین دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی مورد نظر خود اقدام نموده‌باشید. فرآیند دریافت و تایید مدارک تحصیلی بسته به دانشگاه فارغ‌التحصیلی شما متفاوت خواهد بود. در این‌جا، وب سایت رسمی آنلاین بر اساس تجربیات خود در ارائه خدمات مربوط به ترجمه رسمی مدارک تحصیلی صادره از دانشگاه آزاد اسلامی، مطلبی را در رابطه با نحوه تایید مدارک دانشگاه آزاد جهت ترجمه آماده نموده‌است تا متقاضیان این دانشگاه بتوانند در این فرآیند از آن بهره ببرند. برخلاف دانشجویان و دانش‌آموختگان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های وزرات علوم که باید فرآیند لغو تعهد و پیگیری درخواست ترجمه از سامانه سجاد را انجام دهند، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کافی است مدارک خود را برای ترجمه رسمی به تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برسانند. در این مطلب نحوه آزاد سازی مدارک دانشگاه آزاد و تایید مدرک دانشگاه آزاد برای ترجمه بصورت کامل توضیح داده ایم. برای آشنایی با چگونگی دریافت تایید مدارک تحصیلی وزرات علوم برای ترجمه رسمی و دریافت کد صحت سامانه سجاد می‌توانید به مطلبی که در این رابطه نوشته شده است مراجعه فرمایید. توجه داشته باشید که انتخاب دارالترجمه مناسب یکی از مهمترین بخشهای فرآیند ترجمه مدارک شماست و معمولا این انتخاب توسط متقاضیان ترجمه رسمی، همیشه با صرف وقت، هزینه و انرژی زیادی همراه است. اما وب سایت رسمی آنلاین با ایجاد یک ابزار بسیار مفید برای شما، این انتخاب را بسیار ساده‌تر کرده و در اختیار شما قرار داده است. این ابزار جستجوی دارالترجمه به شما این امکان را می‌دهید تا بدون مراجعه حضوری به دفاتر ترجمه مختلف و با انتخاب شهر و زبان مورد نظر خود، بهترین و معتبرترین دارالترجمه های شهر خود را بیابید و به سادگی از طریق ارتباط آنلاین با پشتیبانی دفاتر و یا ثبت سفارش آنلاین برای این دفاتر از زمان و هزینه سفارش خود مطلع شده و به سادگی هماهنگی انجام سفارش خود را انجام دهید و از برخی امکانات دیگر دفاتر مانند کد تخفیف، پیک رایگان، تایید سفارت و دیگر خدمات دفاتر برای کاربران وب سایت رسمی آنلاین بهره‌مند شوید. برای راحتی استفاده از این خدمات ابزار جستجوی دفاتر ترجمه در زیر قرار داده ایم.

مطالب مرتبط

ترجمه رسمی به انگلیسیدارالترجمه فوریترجمه مدارک تحصیلی

آزاد‌سازی مدارک دانشگاه آزاد

تایید مدارک دانشگاه آزاد

بر خلاف دانشگاه‌های وزارت علوم، برای آزادسازی مدارک دانشگاه آزاد نیازی به طی کردن فرآیند پیچیده ای نیست. در دانشگاه آزاد اسلامی پس از فارغ‌التحصیل شدن و تسویه حساب با دانشگاه، آقایان به سادگی می‌توانند با ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت به بخش امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه مراجعه و سبت به تقاضای مدارکشان اقدام و آن را دریافت نمایند. خانم ها نیز پس از فارغ‌التحصیلی با مراجعه به همان بخش می‌توانند مدرک تحصیلی مورد نظر خود را دریافت نمایند.

نحوه تایید مدارک دانشگاه آزاد

پس از آزاد‌سازی و دریافت دانشنامه و ریزنمرات دانشگاه آزاد، نوبت به تایید مدرک دانشگاه آزاد برای ترجمه رسمی می‌رسد. نحوه تایید مدارک دانشگاه آزاد به این گونه است که شما تنها به مهر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نیاز دارید اما پیش از مرجعه به آدرس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی باید چند مورد را چک نمایید تا مشکلی در تایید مدارک برای شما پیش نیاید که در ادامه با جزئیات به آن می‌پردازیم. “دانشنامه‌های دانشگاه آزاد بسته به داشتن یا نداشتن هولوگرام دانشگاه آزاد پیش از اینکه بتوانند به تایید سازمان مرکزی برسند باید مهر و امضاء بخش‌های اصلی دانشگاه همانند ریاست و فارغ التحصیلان را داشته‌باشند.

تایید مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی برای ترجمه رسمی

تایید مدارک تحصیلی رشته های غیر پزشکی دانشگاه آزاد

دانشنامه‌های صادر شده پیش از ۱۳۸۸/۱۱/۰۱

در صورتی که دانشنامه شما پیش از تاریخ فوق صادر شده، دارای هولوگرام رسمی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نمی باشد. برای ترجمه رسمی باید با مراجعه به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، اقدام به تایید مدرکتان و دریافت مهر و هولوگرام رسمی سازمان مرکزی نمایید.

دانشنامه صادر شده پس از ۱۳۸۸/۱۱/۰۱

دانشنامه‌های صادره پس از سال ۸۸ دارای هولوگرام اصلی و مهر سازمان مرکزی می‌باشند و برای ترجمه رسمی نیازی به دریافت تایید سازمان مرکزی ندارند.

 

تایید مدارک تحصیلی رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد

دانشنامه صادر شده پیش از ۱۳۸۸/۱۱/۰۱

برای مدارک رشته های پزشکی فاقد هولوگرام، شما هم باید نسبت به دریافت مهر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اقدام نمایید و هم نسبت به دریافت مهر و امضاء واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد یا مهر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اقدام نمایید.

دانشنامه صادر شده پس از ۱۳۸۸/۱۱/۰۱

در صورتی که مدرک شما دارای هولوگرام سازمان مرکزی است، دیگر نیازی به مراجعه به سازمان مرکزی نیست اما همچنان شما باید نسبت به دریافت مهر و امضاء واحد علوم پزشکی یا مهر وزارت بهداشت اقدام نمایید .

تایید ریزنمرات دانشگاه آزاد برای ترجمه

برای ترجمه ریزنمرات دانشگاه آزاد، فارغ از تاریخ صدور آن، شما باید به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه نمایید. سازمان مرکزی پس از تایید، ریز نمرات را در فرمت مشخصی تحویل شما می‌دهد که فقط برای ترجمه رسمی کاربرد دارد. آدرس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برای تایید مدارک آدرس سازمان مرکزی: تهران، انتهای بزرگراه شهید ستاری (شمال)، میدان دانشگاه، بلوار شهدای حصارک، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کد پستی: ۱۴۷۷۸۹۳۸۵۵ تلفن تماس : ۰۲۱-۴۷۴۸

ترجمه مدارک دانشگاه آزاد

پس از دریافت و تایید مدرک دانشگاه آزاد، شما می‌توانید با در دست داشتنِ اصل مدرک به دارالترجمه انتخابی خود از ابزار جستجوی دفاتر رسمی آنلاین بصورت حضوری مراجعه نموده و یا با استفاده از خدمات پیک رایگان برخی دفاتر و یا ارسال از طریق پست مدارکتان برای دفتر مورد نظرتان، نسبت به ترجمه رسمی آن اقدام نمایید. وب سایت رسمی آنلاین تلاش خود را می‌نماید تا در فرآیند پیچیده اپلای و مهاجرت، امور مربوط به ترجمه رسمی را برای شما ساده نماید. در این راستا، علاوه بر ایجاد ابزار جستجوی دفاتر، این امکان را برای شما به وجود آوردیم تا به سادگی بتوانید با دفاتر ترجمه رسمی کل کشور بصورت آنلاین ارتباط بگیرید و از خدمات مختلف این دفاتر استفاده نمایید.

سوالات متداول درباره ترجمه مدارک دانشگاه آزاد

برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی چطور باید اقدام نمود؟

دانشنامه هایی که هولوگرام دانشگاه آزاد را دارا باشند نیازی به تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ندارند و قابل ترجمه رسمی هستند. اما برای تایید دانشنامه های قدیمی تر که هولوگرام ندارند لازم است ابتدا برای تایید به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه فرمایید. ریزنمرات دانشگاه آزاد نیز می باید در فرمت مورد تایید سازمان مرکزی بوده و ممهور به مهر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد باشد تا قابلیت ترجمه رسمی و تاییدات دادگستری و امورخارجه باشند.

آیا برای تایید مدارک دانشگاه آزاد لازم است مدارک خاصی همراه داشته باشیم؟

خیر، همین که اصل مدارک خود را همراه داشته باشید کفایت می کند.

تایید مدارک توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد چقدر طول می کشد؟

تائید مدارک شما چند دقیقه بیشتر زمان نمی برد اما معمولا صادر کردن ریزنمرات شما در فرمت سازمان مرکزی زمان بر هست و گاهی تا سه هفته به طول می انجامد.

آیا برای ترجمه رسمی مدارک دانشگاه آزاد با مهر و امضای مترجم رسمی هم باید تایید سازمان مرکزی اخذ شود؟

بله، مطابق بخشنامه جدید اداره مترجمان رسمی قوه قضاییه، حتما باید مهر سازمان مرکزی اخذ شود.

برای دریافت ریزنمرات دانشگاه آزاد آیا لازم است دانشنامه را نیز همراه داشته باشیم؟

بله، باید دانشنامه ای که هولوگرام دارد یا ممهور به مهر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است را به همراه داشته باشید.

0 دیدگاه برای تایید مدارک دانشگاه آزاد برای ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید