چهار عادت مفید برای مطالعه در زمان امتحانات

چهار عادت مفید برای مطالعه در زمان امتحانات دانشگاه

دوباره فصل امتحانات دانشگاه شروع شده و این فصل برای بسیاری از دانشجویان به معنای داشتن جلسات درس‌خوانی به صورت فشرده، خواندن مطالب در شب امتحان و نوشیدن مقدار زیادی کافئین است. اما این روش اصلا درست نیست و شما نباید این کار را انجام دهید. ما در این مطلب به بررسی چهار عادت مفید به جهت مطالعه دانشجویان خواهیم پرداخت تا بتوانید به خوبی فصل امتحانات خود را به پایان برسانید، پس با ما همراه باشید. حالا اگر در گوشه ذهن خود به اپلای کردن و ادامه تحصیل در دانشگاههای کشورهای دیگر فکر می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم که از همین الان عادتهای خوب درس خواندن را بیاموزید و روش یادگیری خود را بهبود بخشید.

1. سبک یادگیری خود را شناسایی کنید

اولین قدمی که می‌تواند به شما در جهت درس خواندن کمک کند این است که سبک یادگیری خودتان را شناسایی کنید. وقتی متوجه شوید که به چه صورت می‌توانید درس‌ها را یاد بگیرید و آنها را مطالعه کنید، می‌توانید نتایج بهتری داشته باشید.  
در حالت کلی رایج‌ترین سبک‌های یادگیری به شرح زیر هستند:

  • یادگیری انفرادی: در این سبک فرد به تنهایی و بدون حضور شخصی دیگر به مطالعه دروس می‌پردازد و با افکار خود خلوت کرده و با حواس پرتی کم‌تر مطالعه می‌کند.
  • یادگیری جنبشی: یادگیرندگان حرکتی یا جنبشی زمانی می‎توانند مفاهیم را بهتر درک کنند که مطالب برای آنها به صورت عملی تشریح شده باشد.
  • یادگیری منطقی: مغز یادگیرندگان این سبک دارای منطق ریاضی است. در این صورت این یادگیرندگان ترجیح می‌دهند تا برای درک بهتر نظریه‌ها و مفاهیم، آنها را دسته‌بندی کنند تا هر چه را که می‌آموزند با یکدیگر مرتبط باشند.
  • یادگیری اجتماعی: در این سبک افراد با همکاری دیگران مطالب را می‌آموزند و یادگیری در گروه‌ها را به سایر سبک‌ها ترجیح می‌دهند.
  • یادگیری کلامی: یادگیرندگان این سبک می‌توانند با کمک خواندن و نوشتن مطالب آنها را یاد گیرند.
  • یادگیری دیداری: یادگیرندگان این سبک با نگاه کردن به مفاهیم دیداری و تماشای عملی آنها توسط دیگران و سپس انجام عملی آنها توسط خود، می‌توانند اطلاعات را به خوبی یاد گیرند.
  • یادگیری شنیداری: این افراد ترجیح می‌دهند به اطلاعات گوش دهند تا آن را یاد گیرند.

2. در یک مکان و زمان مطالعه کنید

طبیعتا فکر نکردن به میلیون‌ها چیز در فصل امتحانات امری بسیار سخت خواهد بود و یک ذهن غیر متمرکز می‌‌تواند تاثیر بالایی بر کیفیت زمان مطالعه داشته باشد. یکی از راه‌هایی که به افزایش تمرکز کمک می‌کند این است که محیط اطراف خود را به جهت مطالعه با دقت انتخاب کنید.    
پس از آن هر روز در یک زمان مشخص در آن محیط مطالعه کنید زیرا این امر به شما کمک می‌کند تا به سطح بالاتری از تمرکز دست پیدا کنید. اگر هر روز در یک مکان و زمان یکسان مطالعه کنید، مغزتان نیاز به مطالعه پیدا می‌کند. در نتیجه این امر به ذهنتان کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری برای خواندن داشته باشد.

3. مطالب را درک کنید، نه اینکه فقط آنها را حفظ کنید

در حالت معمول دانش‌آموزان سعی می‌کنند درس‌ها را حفظ کنند نه اینکه آنها را درک کرده و یاد گیرند. حفظ کردن مطالب درسی به معنای به خاطر سپردن و یادآوری آنها است اما درک مطلب فراتر بوده و به شما کمک می‌کند تا مفاهیم و دانش جدید را به خوبی درک کرده و از آن در مراتب بعد نیز استفاده کنید.    
به گفته یک روانشناس به نام دکتر یانا واینستاین “منظور این نیست که حفظ کردن به اندازه درک کردن مهم نیست بلکه منظور این است که «درک مطلب به طور طبیعی منجر به شکل‌گیری مطلب برای به یادآوردن آنها در آینده می‌شود”. پس هنگام مطالعه بعدی سعی کنید تا مطالب را بفهمید زیرا این امر باعث ماندگاری آنها در ذهن‌تان خواهد شد.

4. در صورت امکان به صورت آفلاین مطالعه کنید

طبیعتا مطالعه زمانی که با لپ تاپ یا گوشی کار می‌کنید به صورت اجتناب ناپذیری منجر به حواس پرتی می‌شود. قطع کردن اتصال اینترنت به مغز شما اجازه می‌دهد تا آرام باشید و به خوبی مطالب درسی را فراگیرد. مطالعه خود را با کمک یادداشت‌برداری آن هم در زمانی که لپ تاپ و تلفن شما آفلاین است، منجر به افزایش یادگیری شما خواهد شد.          
تحقیقات نشان داده است که یادداشت‌برداری به مغز کمک می‌کند تا آنچه را که می‌نویسید به خوبی یاد بگیرید. طی مطالعات مختلف مشخص شد دانش‌آموزانی که یادداشت‌های خود را به صورت دست‌نویس می‌نویسند، بهتر از دانش آموزانی که با لپ تاپ یادداشت‌برداری می‌کنند، سوالات مفهومی را پاسخ می‌دهند.

پس از اینکه روشهای صحیح درس خواندن را فراگرفتید، به هدف اصلی خود نزدیکتر شده و بد نیست کمی هم در مورد چگونگی فرآیند اپلای بدانید. در این فرآیند با توجه به مقطع و رشته تحصیلی که قصد ادامه تحصیل دارید، باید از یکی از دانشگاه‌‌های معتبر خارجی پذیرش بگیرید. هر دانشگاه با توجه به مقطع و رشته تحصیلی مدارک متفاوتی را از متقاضیان درخواست می‌کند. این مدارک می‌تواند شامل گذرنامه، مدارک تحصیلی، مدارک مربوط به زبان و… ‌باشند که باید آنها را به زبان مورد تایید دانشگاه مربوطه در دارالترجمه رسمی توسط مترجم رسمی قوه قضاییه ترجمه رسمی کنید. نرخ ترجمه رسمی مدارک مصوب است، برای مشاهده هزینه ترجمه رسمی مدارک خود بر اساس نرخنامه مصوب اداره مترجمان رسمی قوه قضاییه می‌توانید وارد صفحه تعرفه ترجمه رسمی مدارک ما شوید.

کیفیت ترجمه رسمی و تحویل آنها در زمان مقرر شده حائز اهمیت است. وجود هر نوع اشتباه در ترجمه رسمی مدارکتان می‌تواند منجر به عدم پذیرش از طرف دانشگاه کشور مقصد شده و به این ترتیب ممکن است، ددلاین خود را از دست داده و تمام برنامه‌هایتان با مشکل مواجه شود. بنابراین منطقی است که در انتخاب دارالترجمه دقت لازم را داشته باشید.

سامانه رسمی‌آنلاین اطلاعات دارالترجمه‌های معتبر و با‌سابقه سطح کشور را جمع‌ آوری کرده و بهترین و نزدیکترین دارالترجمه ممکن را که نرخ مصوب داشته و زبان مورد نیاز شما را دارا باشد معرفی می‌کند. بنابراین تمامی افراد در سراسر نقاط کشور می‌توانند با ورود به سایت رسمی‌آنلاین بر روی گزینه سفارش ترجمه کلیک کرده و پس از ثبت سفارش از خدمات دارالترجمه رسمی مطلوب خود به صورت اینترنتی استفاده کنند.

همچنین تیم پشتیبانی رسمی‌آنلاین همه روزه از طریق واتساپ و تماس تلفنی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشد.

سفارش ترجمه

021-66469735

021-66469720

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای چهار عادت مفید برای مطالعه در زمان امتحانات

دیدگاهتان را بنویسید