هزینه های زندگی در استرالیا

آیا به تحصیل در استرالیا فکر می کنید؟ اگر چنین است، شما درگیر ماجراجویی بزرگی هستید. نه تنها موسسات آکادمیک استرالیا در سطح بالایی قرار دارند، بلکه زیبایی طبیعی این کشور و کیفیت زندگی آن نیز بسیار بالا است. اما قبل از اینکه به استرالیا بروید، باید هزینه های زندگی خود را برآورد کنید. این به شما کمک می کند تا بودجه خود را تعیین کرده و به آن پایبند باشید. برای صرفه جویی در زمان شما، هزینه زندگی در استرالیا را در ادامه ارزیابی کرده‌ایم.

قبل از بررسی هزینه‌های زندگی در استرالیا به بیان یکی از اقدامات مهم و اساسی در رابطه با مهاجرت و اخذ پذیرش تحصیلی می‌پردازیم. توجه داشته باشید هر کشوری برای مهاجرت قوانین و قواعد خود را دارد. برای مهاجرت به هر منظور و اخذ پذیرش تحصیلی، دانشگاه یا سفارت کشور مقصد، مدارکی را از شما درخواست می‌کنند که باید آنها را آماده و به زبان مورد تایید آن کشور ترجمه رسمی کنید. کشور استرالیا و مرجع درخواست کننده استرالیایی معمولا مدارکی را تایید می‌کنند که به زبان انگلیسی و توسط مترجم ناتی ترجمه شده باشند. ترجمه ناتی یا ترجمه با مهر ناتی ترجمه ایست که توسط مترجمین تایید شده توسط سازمان استرالیایی ناتی (NAATI) انجام شود. برای مطالعه توضیحات بیشتر در این زمینه اکنون می‌توانید به صفحه ترجمه ناتی استرالیا ما مراجعه نمایید. همچنین در صورت نیاز به ترجمه ناتی استرالیا در انتهای این مقاله توضیحات مختصری در رابطه با نحوه جستجوی معتبرترین دارالترجمه ناتی و ترجمه مدارک با مهر ناتی در اختیار شما قرار خواهیم داد.  

هزینه های زندگی در استرالیا

هزینه های زندگی شما به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال مسکن برای دانشجویان بین المللی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: داخل دانشگاه و خارج از دانشگاه، هزینه ها بسته به محل زندگی شما در استرالیا متفاوت خواهد بود. به طور معمول، مناطق روستایی مقرون به صرفه تر از زندگی در یک شهر هستند. هزینه های زندگی در سیدنی می تواند تقریبا دو برابر سایر نقاط استرالیا باشد. علیرغم اینکه در کجا زندگی می کنید، هزینه اقلام بهداشتی شخصی و غذا نسبتاً ثابت است.

در ادامه ما برآوردی از هزینه های زندگی در استرالیا (از آوریل 2022) ارائه کرده ایم.

نکته: هاستل ها و مهمانسراها بهترین انتخاب ها برای زندگی روزمره نیستند. با این حال، اگر قصد دارید در حین تحصیل در استرالیا برخی از آنها را انتخاب کنید گزینه های مقرون به صرفه ای هستند.

خدمات رفاهی در استرالیا

امکاناتی مانند گرمایش، برق و آب، خانه شما را خوشایند و قابل سکونت می‌کند. هزینه ماهانه آب و برق بسته به موارد زیر می تواند متفاوت باشد:

  • محل زندگی
  • سبک زندگی
  • مقررات شهری و منطقه ای
  • آب و هوای محلی

نکته: برای اطلاع از میانگین هزینه ماهانه آب و برق در منطقه خود، می‌توانید از صاحبخانه، مسکن یا مدیر ساختمان خود هزینه‌ها را بپرسید، یا از ماشین حساب هزینه زندگی مانند Numbeo استفاده کنید.

فراموش نکنید که هزینه تلفن همراه، تلویزیون و اینترنت خود را به هزینه‌های خود اضافه کنید. خوشبختانه اگر در دانشگاه زندگی می کنید، قبض های تلویزیون و اینترنت شما شامل اجاره ماهانه شما می شود.

نکته: در اسرع وقت تلفن خود را پرداخت کنید تا با جریمه نشدن در قبض ماهانه تلفن خود صرفه جویی کنید.

اوقات فراغت

مهم است که در حین تحصیل در خارج از کشور نیز سرگرم شوید. هنگامی که تصمیم می گیرید چه چیزی را می خواهید در هزینه‌های اوقات فراغت خود لحاظ کنید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • دوست دارم آخر هفته هایم را چگونه بگذرانم؟
  • چه چیزی باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودم داشته باشم؟
  • کدام فعالیت ها من را بیشتر خوشحال می کند؟
  • چه چیزی به من کمک می کند بعد از یک روز پر استرس آرام شوم؟

پس از پاسخ دادن به این سوالات، ایده خوبی در مورد آنچه در هزینه اوقات فراغت خود باید لحاظ کنید خواهید داشت. ممکن است تصمیم بگیرید عضویت در ورزشی خاص یا کلاس های موج سواری را امتحان کنید که این به شما کمک می کند تا احساس خوبی داشته باشید. یا شاید در طول یک شب بیرون از منزل با دوستان احساس خوبی کنید. هر چیزی که برای خرج کردن پول خود انتخاب کنید کاملاً به شما بستگی دارد. فقط به یاد داشته باشید که به اندازه کافی پس انداز کنید تا در مواقع اضطراری یا تغییر شرایط، هزینه های خود را پوشش دهید.

حمل و نقل و لوازم تحصیلی

برای کمک به شما در تعیین هزینه بخش حمل و نقل دو گزینه را بررسی خواهیم کرد: استفاده از وسایل نقلیه عمومی و داشتن ماشین. اکثر دانشجویان بین المللی در نهایت از اولی استفاده می کنند. اگر خارج از دانشگاه زندگی می کنید، هزینه بیشتری برای حمل و نقل عمومی خواهید داشت تا زمانی که در محوطه دانشگاه زندگی می کنید. اگر چه خرید و نگهداری خودرو می تواند گران باشد، اما می تواند زمان زیادی را که در انتظار اتوبوس سپری می کنید صرفه جویی کند و به شما آزادی بیشتری برای کشف بدهد. بسته به وضعیت مالی خود، ممکن است یک گزینه مناسب تر برای سفر تحصیلی خود در خارج از کشور پیدا کنید.

کتاب‌های درسی و تجهیزات دانشگاهی حوزه‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها صرفه‌جویی کنید. هنگام خرید هایلایتر، یادداشت های چسبی و کلاسورها، فقط آنچه را که نیاز دارید بخرید و سعی کنید تا جایی که می توانید از لوازم ترم های قبلی استفاده مجدد کنید.

پس از بررسی شرایط و هزینه‌های زندگی در استرالیا اگر تصمیم خود را برای مهاجرت به این کشور گرفتید، انجام اقدامات مورد نیاز و فراهم کردن شرایط لازم برای مهاجرت به این کشور موضوع مهمی است. یکی از مهمترین آنها جستجوی دارالترجمه‌ ناتی معتبر و ترجمه مدارک توسط مترجم ناتی است. بدین منظور وب‌سایت رسمی آنلاین امکاناتی را برای متقاضیان ترجمه رسمی فراهم آورده است تا بتوانند به صورت غیر‌حضوری در هر زمان و از هر نقطه کشور با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مورد نظر خود، لیستی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده نموده و پس از بررسی هزینه، زمان تحویل، امتیازات مشتریان قبلی و سایر خدمات هر دارالترجمه، بهترین انتخاب را داشته باشند. سپس به صورت تلفنی و یا ارسال پیام در واتساپ سفارش ترجمه خود را با دارالترجمه هماهنگ نموده و یا در صورت امکان از طریق دکمه سفارش ترجمه آنلاین به صورت اینترنتی ثبت سفارش نمایند. بدین صورت در زمان کوتاهتر و با هزینه کمتر می‌توانند مدارک ترجمه شده خود را تحویل بگیرند.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای هزینه های زندگی در استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید