راهنمای پذیرش موقت استرالیا (GTE)

قبولی در ارزیابی موقت (GTE)  برای تبدیل شدن به یک دانشجوی بین المللی در استرالیا بسیار مهم است. کنجکاو هستید که چگونه می‌توانید در طول GTE خود تاثیر اولیه خوبی داشته باشید؟ دانستن اینکه تیم ارزیابی به دنبال چه چیزی است مهم است، هم برای بیانیه شخصی و هم برای مصاحبه شما. در این مقاله، ما چند استراتژی را بررسی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند تا به مرحله بعدی در فرآیند تحصیل در خارج از کشور برسید.

قبل از هر چیز نکته‌ای را یادآوری کنیم که در دریافت تاییدیه سفارت کشور مقصد و اخذ ویزا حائز اهمیت است. در این فرآیند آماده سازی و ترجمه رسمی مدارک و ارائه آنها به دانشگاه یا سفارت کشور مقصد، موضوعی مهم و با توجه به قوانین هر کشور متفاوت است. اگر قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارید، توجه داشته باشید این کشور تنها مدارکی را از شما می‌پذیرد که توسط مترجمین ناتی ترجمه شده باشند. مترجمینی که در آزمون موسسه غیر‌دولتی استرالیایی ناتی شرکت کرده‌اند و پس از کسب نمره قابل قبول، موفق به دریافت مهر ناتی شده‌اند. برای مطالعه اطلاعات بیشتر در این زمینه اکنون می‌توانید وارد صفحه ترجمه ناتی استرالیا ما شوید و برای اطلاع از نحوه جستجوی معتبرترین دارالترجمه ناتی کشور تا انتها با ما همراه باشید.  

مقدمه ای بر فرآیند ارزیابی GTE

قبل از اینکه بتوانید پیشنهاد پذیرش خود را از یک دانشگاه استرالیا بپذیرید، باید فرآیند ارزیابی GTE را تکمیل کنید. این ارزیابی نشان دهنده قصد شما برای سفر موقت به استرالیا برای مقاصد تحصیلی است.

برخی از دانشگاه‌ها به محض دریافت درخواست، لینک پرسشنامه GTE را برای شما ارسال می‌کنند. دیگران از شما می‌خواهند که پرسشنامه GTE را در کنار یک پیشنهاد پذیرش مشروط تکمیل کنید.

ارزیابی GTE شامل یک پرسشنامه و یک بیانیه شخصی است. برخی از دانشجویان نیز ممکن است در مصاحبه شرکت کنند. دانشجویان می‌توانند اظهارات شخصی خود را به زبان انگلیسی یا به زبان خود همراه با یک نسخه ترجمه شده ارسال کنند.

نکات بیانیه شخصی

بیانیه شخصی (یا بیانیه هدف) فرصتی است برای اثبات اینکه شما یک ورودی موقت واقعی و یک دانشجوی واقعی هستید. این بدان معناست که شما قصد دارید به طور موقت در استرالیا برای اهداف تحصیل در خارج از کشور زندگی کنید، همانطور که در دستورالعمل وزارتی دولت استرالیا این مورد قید شده است.

اگرچه شرایط ممکن است تغییر کند و ممکن است در اواسط تحصیل خود به ماندن پس از فارغ التحصیلی برای ادامه کار فکر کنید، اما بهتر است نشان دهید که قصد فعلی شما فقط تحصیل در استرالیا است. از بیانیه شخصی خود استفاده کنید تا نشان دهید که چگونه شرایط، سابقه مهاجرت و روابط شما با کشور خود باعث تقویت قصد شما می‌شود.

در مورد اینکه چگونه تحصیلات قبلی شما را برای تحصیلات جدید آماده کرده است صحبت کنید. اگر شش ماه یا بیشتر فاصله تحصیل دارید، توضیح دهید که چرا این اتفاق افتاده است. شما همچنین باید در مورد کارهایی که از زمان فارغ التحصیلی انجام داده‌اید صحبت کنید. اگر شاغل هستید، جزئیات مربوط به شغل خود، شرکت و مدت زمانی که در آنجا کار کرده‌اید را مطرح کنید.

تیم ارزیابی همچنین درک شما از تاثیر تحصیل در خارج از کشور در استرالیا بر روی شغل شما را ارزیابی خواهد کرد. بهتر است در مورد اینکه چگونه رشته و دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند، صحبت کنید. در مورد پیشنهادهای شغلی بالقوه و فرصت‌های کاری در کشور خود یا کشور ثالث پس از اتمام دوره خود نیز بحث کنید.

هنگام نوشتن بیانیه شخصی خود، از هر ادعایی که دارید با مدرک ارسال کنید. بسته به سابقه حرفه‌ای و تحصیلی شما، این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ریز نمرات و مدارک تحصیلی
  • نام و آدرس کارفرمای فعلی شما
  • مدرکی برای تایید آخرین استخدام شما
  • اسنادی که اشتغال یا فعالیت‌های تجاری شما را در سال گذشته تأیید می‌کند
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد یا صورت حساب بانکی
  • مدارکی دال بر روابط خانوادگی، اجتماعی یا مالی با کشور خود

مراحل بعدی پذیرش

هنگامی‌که درخواست GTE خود را ارسال کردید، چند راه برای ادامه آن وجود دارد. گاهی اوقات درخواست‌ها بلافاصله پذیرفته می‌شوند. در مواقع دیگر، تیم ارزیابی GTE اطلاعات بیشتری را درخواست خواهد کرد یا ممکن است از شما بخواهند در یک مصاحبه GTE شرکت کنید. بیایید به آن دو گزینه آخر در ادامه نگاه کنیم.

اطلاعات بیشتر مورد نیاز است

تصمیم گیرندگان GTE ممکن است پس از ارسال درخواست خود، اطلاعات بیشتری را درخواست کنند. وحشت نکنید! این ممکن است درخواست شما را کندتر کند، اما می‌تواند شانس پذیرش شما را افزایش دهد. این درخواست ممکن است به دلایلی از جمله:

  • شما برای تحصیل در رشته ای غیر مرتبط با شغل یا تحصیلات قبلی خود درخواست داده‌اید
  • شما یا یکی از اعضای خانواده “سابقه مهاجرت” دارید
  • تیم ارزیابی تناقضاتی در اطلاعات ارائه شده یافته است

مصاحبه GTE درخواست می‌شود

در صورت درخواست، مصاحبه آخرین مرحله از فرآیند ارزیابی GTE است. این مشخص می‌کند که آیا الزامات GTE دانشگاهی که برای آن درخواست داده‌اید را پاس می‌کنید یا خیر. شرکت در مصاحبه GTE اغلب به “سطح خطر” کشور شما بستگی دارد. دانشجویان فقط می‌توانند در یک مصاحبه شرکت کنند. از شما انتظار می‌رود که درک کاملی از نحوه تحصیلات خود داشته باشید، از دانش دوره و دانشگاه گرفته تا نحوه حمایت مالی از خود.

پس از بررسی و مطالعه نکات بالا همان طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، ترجمه مدارک به صورت ناتی از الزامات مهاجرت به استرالیا و اخذ ویزای این کشور می‌باشد. برای مهاجرت به استرالیا و یا سایر کشور‌های خارجی متقاضیان عزیز در سراسر نقاط کشور اکنون می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مورد نظر خود، اطلاعات کاملی از دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و با توجه به امتیازات سایر مشتریان و کد تخفیف برخی دارالترجمه‌ها برای مشتریان و همچنین بررسی امکانات هر دارالترجمه، مناسبترین دارالترجمه را انتخاب و از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش به صورت آنلاین، سفارش ترجمه خود را هماهنگ نمایند.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای راهنمای پذیرش موقت استرالیا (GTE)

دیدگاهتان را بنویسید