در صورت رد شدن ویزای تحصیلی کانادا چه باید کرد؟

پس از ماه‌ها آماده سازی و انتظار، رد شدن درخواست ویزای دانشجویی می‌تواند ناامید کننده باشد. خوشبختانه شما همیشه این گزینه را دارید که دوباره درخواست دهید و دوباره امتحان کنید! اگر در حال ادامه تحصیل در خارج از کشور در کانادا هستید، برخی از قوانین وجود دارد که باید هنگام درخواست مجدد برای ویزای دانشجویی کانادا ( که به عنوان مجوز تحصیل نیز شناخته می‌شود ) رعایت کنید. این چند نکته را در صورت رد شدن درخواست ویزای خود بخوانید.

در ابتدا نکته‌ای را بیان کنیم که ممکن است از سوی افراد نادیده گرفته شود و همین امر موجب رد شدن درخواست ویزای متقاضیان شود. در نظر داشته باشید در فرآیند اخذ ویزا کیفیت ترجمه رسمی مدارک و ارائه به موقع آنها حائز اهمیت است. موضوع مهمی که تا حد زیادی به دارالترجمه رسمی انتخابی شما بستگی دارد. اینکه دارالترجمه‌ انتخابی شما از مترجمینی زبده و با‌تجربه برخوردار باشد و بتواند بدون تغییر درمعنا پیام را به درستی انتقال دهد. دارالترجمه‌ای که شما را در آماده سازی پیشنیازهای ترجمه رسمی مدارک به درستی راهنمایی کند و همچنین ترجمه رسمی مدارکتان را در زمان مقرر شده تحویل دهد. لازم به ذکر است، کیفیت پایین ترجمه مدارکتان باعث رد شدن درخواست ویزای شما شده و بدقولی دارالترجمه و عدم تحویل به موقع باعث از دست دادن ددلاین دانشگاه یا وقت سفارت می‌شود و یا گاها مجبور می‌شوید به دلیل محدودیت زمانی با پرداخت هزینه فوریت مدارکتان را ترجمه رسمی فوری کنید. رسمی آنلاین با در نظر گرفتن دغدغه افراد در فرآیند ترجمه رسمی به متقاضیان مهاجرت به کانادا پیشنهاد می‌کند، برای ترجمه مدارک خود به زبان انگلیسی وارد صفحه دارالترجمه رسمی انگلیسی ما شوند و با توجه به توضیحاتی که در انتهای این مطلب بیان خواهیم کرد دارالترجمه‌ رسمی مطلوب خود را انتخاب نمایند.

امتناع یا برگشت

قبل از شروع، مهم است که بین رد ویزا و برگشت ویزا تمایز قائل شویم. رد ویزا همراه با نامه‌ای است که دلیل رد شدن ویزای شما را توضیح می‌دهد . دلایل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • وضعیت مالی ناکافی
  • نیت دوگانه
  • اسناد مفقود یا ناقص
  • عدم رعایت استانداردهای بهداشتی، امنیتی یا کیفری

با این حال،  برگشت ویزا نشان می‌دهد که بخش‌هایی از درخواست یا اسناد شما ناقص است. در هر صورت، شما نمی‌توانید وارد کانادا شوید یا دوره‌های خود را (حتی به صورت آنلاین) بدون دریافت مجوز اولیه مجوز تحصیل خود بگذرانید.

ببینید چه اشتباهی رخ داده است

همیشه مهم است که بدانید چرا درخواست شما رد شده است. یافتن دلایل می‌تواند به شناسایی نحوه بهبود برنامه خود برای دفعه بعد کمک کند.

اگر پس از درخواست از کشور خود برای مجوز تحصیل کانادا و ویزای بازدیدکننده/مجوز سفر الکترونیکی (eTA)، که دومی ‌به شما اجازه ورود به کانادا را می‌دهد، رد شده‌اید، معمولاً نامه‌ای دریافت می‌کنید که دلیل رد را ذکر می‌کند.

اگر پس از دریافت مجوز تحصیل و ویزای بازدید کننده، سفر به کانادا و تکمیل مصاحبه ویزای خود در فرودگاه، رد شدید، می‌توانید دلایل رد شدن مجوز تحصیل نهایی خود را از افسر خدمات مرزی جویا شوید.

دلایل رایج برای امتناع عبارتند از:

  • مدرک کافی مبنی بر اینکه شما پول کافی برای تامین هزینه زندگی خود را در حین تحصیل در کانادا ندارید.
  • ناتوانی در متقاعد کردن افسر ویزا مبنی بر اینکه هدف اصلی شما از سفر به کانادا تحصیل است.
  • ناتوانی در متقاعد کردن افسر ویزا مبنی بر اینکه در پایان دوره تحصیلی کشور را ترک خواهید کرد.
  • مدارک ناقص یا جعلی
  • مهارت‌های زبانی یا ارتباطی ناکافی

در پایان برای مقامات ویزا که مجوز تحصیل نهایی شما را صادر می‌کنند (که به شما امکان می‌دهد در کانادا بمانید و تحصیل کنید) مهم است که بدانند شما حقیقت را می‌گویید و به قوانین و مقررات ویزای دانشجویی خود احترام می‌گذارید.

خطاهای درخواست ویزا خود را برطرف کنید

مهم است که اسناد خود را آماده کنید و از قبل برای مصاحبه ویزا آماده شوید. این به شما فرصت می‌دهد تا در مورد پاسخ‌های خود فکر کنید و اسناد لازم را جمع آوری کنید.

در اینجا چند قانون کلی وجود دارد که باید هنگام شروع برنامه بعدی خود به خاطر داشته باشید:

  • اطمینان حاصل کنید که امور مالی شما مرتب است و تمام مدارک لازم را از موسسه مالی خود دارید.
  • تمام اسناد خود را به طور کامل بررسی کنید و در صورت امکان از شخص دیگری نیز بخواهید آن را بررسی کند.
  • در طول مصاحبه خود با افسر مرزی، صراحتاً ذکر کنید که پس از پایان تحصیل به خانه باز خواهید گشت.
  • جزئیات مربوط به موسسه انتخابی خود، از جمله برنامه انتخابی و دانشگاه را بدانید.
  • برای مصاحبه ویزای خود تمرین کنید.

گزینه‌هایی برای درخواست مجدد

هنگام درخواست مجدد برای ویزای دانشجویی، معمولاً دو گزینه دارید:

  • مجددا در همان کشور درخواست دهید
  • در کشور دیگری درخواست بدهید

اکنون زمان خوبی است تا اولویت‌های خود را از نظر جایی که می‌خواهید مطالعه کنید، تجزیه و تحلیل کنید و یا کمی‌ تغییر دهید یا دوباره تلاش کنید.

در همان کشور

بسیاری از دانشجویان هنگام درخواست اولین ویزای خود از اشتباهات خود درس می‌گیرند و پس از رفع هر گونه خطا موفق می‌شوند. ممکن است بخواهید دوباره در همان کشور درخواست دهید اگر:

  • شما قبلاً در دانشگاه رویایی خود پذیرفته شده اید.
  • شما خانواده و دوستانی دارید که در آنجا زندگی می‌کنند.
  • از طریق بورسیه تحصیلی یا اقامت که این مقرون به صرفه‌ترین گزینه شماست.

اگر اولین درخواست شما به دلیل اشتباهات یا حذفیات اسناد خاص رد شد، قبل از درخواست مجدد، دلایل رد خود را برطرف کنید. یا اگر درخواست ویزای شما پس از مصاحبه ویزای شما رد شد، دلیل آن را از افسر مرزی بپرسید و در هنگام درخواست مجدد، آن موارد را اصلاح کنید.

در کشوری متفاوت

گاهی اوقات، رد می‌تواند یک تغییر جهت باشد. بسیاری دانشگاه‌ عالی در کشورهای مقصد ما وجود دارد که دارای مزایای منحصر به فرد فراوانی هستند. اگر پس از مدتی فکر کردید یا تصمیم گرفتید در مقصد دیگری تحصیل کنید، گزینه‌های خود را برای مطابقت با نیازهای خود محدودتر کنید. چه در کانادا ، آمریکا ، انگلستان یا استرالیا بخواهید تحصیل کنید می‌توانید دانشگاه رویایی خود را پیدا کنید!

اگر پس از بررسی شرایط خود یکی از دانشگاه‌های معتبر خارجی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید، همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، برای مهاجرت و اخذ پذیرش تحصیلی به ترجمه رسمی مدارک خود نیاز خواهید داشت. بدین منظور ما در وب‌سایت رسمی آنلاین با رویکرد بهبود فرآیند ترجمه رسمی مدارک و جلوگیری از هدر رفت وقت و هزینه افراد امکاناتی را فراهم آورده‌ایم تا بتوانید با انتخاب شهر و زبان ترجمه مورد نظر خود اطلاعات کاملی از دارالترجمه‌های رسمی که امکان انجام سفارش شما را دارند را مشاهده نموده و با توجه به خدمات هر دارالترجمه و امتیازات سایر مشتریان بهترین دارالترجمه را انتخاب و به صورت غیر حضوری از خدمات دارالترجمه مطلوب خود استفاده نمایید.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای در صورت رد شدن ویزای تحصیلی کانادا چه باید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید