آشنایی با چگونگی دریافت تایید مدارک ترجمه شده در سفارت عراق

برای تایید مدارک خود در سفارت عراق نیازمند اطلاع از نحوه عملکرد این سفارتخانه می‌باشید، در این مطلب می‌خواهیم شما را به صورت گام به گام و بسیار ساده با این فرایند آشنا کنیم. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را از طریق تماس تلفنی با کارشناسان رسمی‌آنلاین در میان بگذارید و پاسخ آن را دریافت نمایید. ما در رسمی آنلاین بصورت کاملا رایگان پاسخگوی سوالات شما و تسهیلگر فرآیند ترجمه رسمی و تاییدات شما هستیم.

تایید سفارت عراق

مراحل تایید مدارک در سفارت عراق به ترتیب الویت به صورت زیر است:

مرحله اول: ترجمه رسمی مدارک به زبان عربی

بدین منظور ابتدا باید مدارک مورد نیاز خود را توسط مترجم رسمی در دارالترجه رسمی عربی ترجمه کنید. توجه داشته باشید مدارکتان حتما باید به زبان عربی ترجمه شوند و ترجمه آن‌ها به زبان‌های دیگر برای این سفارتخانه  قابل قبول نیست. علاوه بر آن این نکته را در نظر داشته باشید که بعضی از مدارک شما نیازمند آماده‌سازی پیش‌نیازهایی است و قبل از ترجمه رسمی مدارک خود باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید، بدین منظور شما می توانید برای مشاهده پیش‌نیازها و پیش‌فاکتور ترجه رسمی مدارک خود به لینک زیر مراجعه کنید:

مشاهده پیش فاکتور ترجمه رسمی عربی

 نکته آخر در رابطه با هزینه ترجمه رسمی مدارک شما در دارالترجمه رسمی است، که با توجه به نوع مدرک درخواستی (تحصیلی، هویتی، تجاری و …)  متفاوت است و در اداره مترجمان رسمی تعیین می‌شود. برای اطلاع از تعرفه جدید ترجمه رسمی مدارک خود به زبان عربی می توانید به صفحه تعرفه و قیمت ترجمه رسمی مدارک مراجعه کنید.

مرحله دوم: تایید مدارک توسط دادگستری و وزارت امور خارجه

پس از آنکه ترجمه رسمی مدارک خود را دریافت کردید، باید آن‌ها را به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسانید و هزینه تاییدات مدارک خود را به آن‌ها پرداخت نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که سفارت عراق مدارک شما را بدون مهر تایید دادگستری و امور خارجه تایید نمی‌کند، پس دریافت تاییدات مورد نظر الزامی است. البته نیازی نیست نگران انجام این تاییدات باشید چرا که می توانید در زمان انجام ترجمه رسمی مدارک خود از دارالترجمه رسمی عربی بخواهید تا این تاییدات را نیز برای ترجمه مدارک شما دریافت نماید و فقط هزینه اخذ این تاییدات به فاکتور ترجمه شما اضافه می شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که سفارت عراق در خصوص ترجمه رسمی عربی کمی سخت گیرتر از دیگر سفارت‌های عربی است و بهتر است برای ترجمه رسمی خود به مترجمین رسمی خوش سابقه مراجعه نمایید.

مرحله سوم: دریافت مهر تایید مدارک از سفارت عراق

دریافت مهر تایید مدارک در سفارت عراق آسان‌تر از سفارتخانه‌های دیگر است، زیرا دیگر متقاضی نیازی به گرفتن وقت سفارت ندارد و الزامی به حضور صاحب اسناد نیز نیست. متقاضی یا نماینده او می‌تواند مدارک ترجمه شده به زبان عربی را بدون همراه داشتن اصل مدارک در روزهای شنبه تا چهارشنبه به این سفارتخانه ببرد و تاییدات خود را معمولا طی دو روز در صورت عدم مشکل دریافت کند. رسمی آنلاین می‌تواند به شما دفاتر ترجمه‌ رسمی عربی را معرفی نماید که فرآیند تایید سفارت عراق را نیز برای شما انجام دهد.

هزینه تایید مدارک سفارت عراق چقدر است؟

هم اکنون (تیر ماه 1400) این مبالغ به شکل زیر می‌باشد:

تایید مدارک تحصیلی مانند دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و غیره مبلغ 15 دلار

تایید مدارک هویتی مانند شناسنامه، گواهی فوت، سند ازدواج و غیره مبلغ 15 دلار

تایید مدارک تجاری یا شرکتی مبلغ 160 دلار

نشانی سفارت عراق: تهران، میدان ولی عصر، جنب ‏وزارت بازرگانی، ‏پلاک ۱۱۶۴۰ (آدرس سفارت عراق در گوگل مپس)

شماره فکس: 88938877-021

شماره تماس: 88938866-021

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 16:30 عصر

متقاضیان تهرانی و سایر شهرستانها می‌توانند تمامی مراحل ذکر شده، از ترجمه رسمی مدارک تا اخذ تاییدات آن را به صورت غیرحضوری توسط رسمی آنلاین با قیمت مصوب اداره مترجمان رسمی قوه قضاییه انجام دهند.

ثبت سفارش ترجمه رسمی عربی و تایید سفارت عراق

اگر باز هم سوالی دارید که پاسخ آن را در این مطلب دریافت نکرده‌اید، می‌توانید برای پاسخگویی به سوالات خود با مرکز پاسخگویی رسمی آنلاین تماس بگیرید، یا با کلیک بر روی آیکون واتسپ با ما در ارتباط باشید.

021-66469735

021-66469720

نویسنده: رسمی آنلاین

0 دیدگاه برای آشنایی با چگونگی دریافت تایید مدارک ترجمه شده در سفارت عراق

/p>

دیدگاهتان را بنویسید