چگونه تایید سفارت ترکیه را برای ترجمه مدارک خود دریافت نماییم؟

در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه می‌توانیم تایید سفارت ترکیه را برای ترجمه رسمی مدارک دریافت کنیم. در ادامه چهار گام ساده را برای این موضوع بیان خواهیم کرد اما اگر پس از مطالعه این مطالب به دنبال دارالترجمه رسمی در شهر خود می‌گردید برای کمک به شما در این موضوع یک بانک اطلاعاتی معتبر از لیست دارالترجمه های رسمی فراهم کرده ایم که اطلاعات کامل هر دارالترجمه در آن مشخص شده است و شما به راحتی می توانید با انتخاب زبان مورد نظر خود، دارالترجمه هایی که امکان انجام سفارش شما را دارند نمایش داده می‌شود. همچنین دارا بودن خدماتی نظیر پذیرش غیرحضوری سفارشات، پیک معتمد یا رایگان، اخذ تاییدات دادگستری و امورخارجه یا تایید سفارتخانه های مختلف به همراه آدرس، شماره تلفن و واتسپ دفتر به شما نمایش داده می شود تا به راحتی بتوانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، دفتر مورد نظر را پیدا کنید و از طریق ارتباط تلفنی یا واتس اپ با پشتیبانی دارالترجمه، پیش از مراجعه تمامی سوالاتتان را بپرسید. پس اگر به دنبال یک دارالترجمه رسمی معتبر  هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از ابزار جستجوی زیر استفاده کنید و با خیال راحت سفارش خود را به این دارالترجمه ها که مشتریان قبلی از خدمات آن ها رضایت خاطر داشته اند بسپارید.

برای اخذ تایید سفارت ترکیه لازم است این گام‌ها را طی کنید:

گام اول: تهیه پیش‌نیازها و ترجمه رسمی مدارک به زبان ترکی استانبولی

اولین موضوع در اخذ تایید سفارت ترکیه ترجمه رسمی مدارک به زبان ترکی استانبولی است. سفارت ترکیه در حال حاضر فقط و فقط مدارک ترجمه شده به زبان ترکی استانبولی را تایید می‌کند و ترجمه انگلیسی یا حتی ترکی آذری مدارکتان کاربردی ندارند. اگر به تازگی با موضوع ترجمه رسمی مدارک مواجه شده‌اید در نظر داشته باشید که ترجمه رسمی برخی از مدارک شما، پیش نیازهایی دارد که باید مدت زمان انجام این پیش نیازها را در فرآیند ترجمه مدارک خود لحاظ نمایید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید دانشنامه کارشناسی (لیسانس) خود را ترجمه کنید و از دانشگاه‌های دولتی فارغ التحصیل شده‌اید، پیش از اقدام برای ترجمه باید فرآیند آزادسازی مدرک و دریافت کد صحت از سامانه سجاد را تکمیل کنید. پس لازم است پیش از مراجعه به یک دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی ابتدا پیش نیازهای مدارک خود را جهت ترجمه رسمی آماده نمایید. برای آگاهی از این پیش نیازها و همینطور آگاهی از هزینه ترجمه رسمی ترکی استانبولی بر اساس تعرفه اداره مترجمان می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

مشاهده پیش فاکتور ترجمه رسمی ترکی استانبولی

هزینه ترجه رسمی مدارک شما  به ترکی استانبولی بسته به نوع مدرک و تعداد نسخ در خواستی متفاوت است و توسط اداره مترجمان رسمی قوه قضاییه تعیین می‌شود که برای دیدن نرخنامه جدید ترجمه مدارک می توانید به صفحه تعرفه و قیمت ترجمه رسمی مدارک ما مراجعه نمایید.

گام دوم: اخذ تایید دادگستری و امور خارجه برای مدارک

پس از آماده شدن ترجمه رسمی مدارکتان به زبان ترکی استانبولی باید آن‌ها را به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه ایران برسانید. البته معمولا این مرحله را هم می توانید از طریق دارالترجمه رسمی‌ای که مدارکتان را ترجمه نموده است درخواست نمایید تا ترجمه مدارکتان را به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه نیز برسانند که این تاییدات نیز براساس تعداد مدارک شما شامل هزینه می شود.

گام سوم: دریافت وقت سفارت ترکیه جهت تایید مدارک ترجمه شده

در این مرحله می باید به یکی از روش‌های حضوری یا آنلاین (https://www.konsolosluk.gov.tr/Visa) زمان ارائه مدارک خود جهت تایید سفارت را اخذ نمایید.

نکته مهم: این یک اصل کلی در خصوص سفارتخانه‌ها است که همیشه یک فرآیند ثابت و قطعی برای انجام امور اداری آنها وجود ندارد و همواره امور اداری سفارتخانه‌ها بسته به شرایط بین‌المللی کشورها دستخوش تغییرات پیش بینی نشده ای می شود که همین امر می تواند فرآیند تایید مدارک ترجمه شده شما را نیز دچار تاخیر و صرف زمان بیشتر نماید.

در تایید این نکته می‌توان گفت که در گذشته این امکان وجود داشت که وقت سفارت ترکیه را بصورت آنلاین از وب سایت کنسولگری ترکیه دریافت نمایید اما مدتی است که این فرآیند صرفا به صورت حضوری انجام می‌شود و می‌بایست در روزهایی که سفارت پذیرش دارد به آن مراجعه نموده و جهت تایید سفارت نوبت دریافت نمایید و متناسب با نوبت خود، به سفارت ترکیه مراجعه و مدارک خود را به تایید سفارت ترکیه برسانید.

متاسفانه سفارت ترکیه تا این لحظه چندین بار فرآیند تایید مدارک خود را تغییر داده است و هر بار بسته به شرایط کرونایی شهر تهران، تاریخ و زمان تحویل مدارک تایید شده را تغییر داده اند. برای همین تایید سفارت برای مدارک ترجمه شده شما ممکن است از یک هفته تا یک ماه به طول بیانجامد.

گام چهارم: اخذ تایید سفارت ترکیه برای مدارک ترجمه شده

در مرحله پایانی متقاضی باید مدارک ترجمه شده خود را که به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه رسیده است، در وقت تعیین شده به سفارت ترکیه ارائه دهد. توجه داشته باشید که برای تایید مدارک مورد نظر توسط سفارت ترکیه، نیازی به همراه داشتن اصل مدارک نیست و ترجمه آنها کفایت می‌کند. در حال حاضر (تیر ماه 1400) هزینه تایید هر مدرک توسط سفارت ترکیه 20 دلار است.

برای مراجعه به سفارت ترکیه در نظر داشته باشید که اغلب سفارت‌ها از جمله کشور ترکیه در روزهای جمعه و شنبه تعطیل می‌باشند. سفارتخانه این کشور در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9:00 الی 17:00 فعال است. برای مشاهده اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

نشانی سفارت ترکیه: تهران، خیابان فردوسی، شماره 337

شماره تماس: 35951100

وب‌سایت: www.tehran.emb.mfa.gov.tr

اگر برای ترجمه مدارک به ترکی استانبولی یا اخذ تایید سفارت ترکیه به کمک احتیاج دارید یک راه‌حل عالی برای شما سراغ داریم:

رسمی آنلاین تمامی این مراحل را برای شما ساده کرده است و حتی به صورت غیرحضوری برای افراد در تهران و شهرستان‌ها این امور را به طور کامل انجام می‌دهد. کافیست اسم شهر و زبانی که قصد ترجمه دارید را انتخاب کنید و رسمی آنلاین لیستی از دارالترجمه‌های مناسب شما را نمایش می‌دهد و از طریق شماره تلفن ها یا از طریق پیام در واتس‌اپ یا ثبت سفارش آنلاین می‌توانید اقدام نمایید و هر یک از این گام‌ها را به ما بسپارید.

ثبت سفارش ترجمه رسمی و تایید سفارت ترکیه

021-66469735
021-66469720

نویسنده: رسمی آنلاین

0 دیدگاه برای چگونه تایید سفارت ترکیه را برای ترجمه مدارک خود دریافت نماییم؟

دیدگاهتان را بنویسید