صفر تا صد مراحل اپلای در مقطع کارشناسی در کشور استرالیا

آیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی در مقطع لیسانس قصد تحصیل و اپلای در استرالیا را دارید؟ در این مقاله، گام‌های اصلی در فرآیند درخواست در مقطع کارشناسی استرالیا و مواردی را که نمی‌خواهید فراموش کنید بررسی خواهیم کرد.

ابتدا قصد داریم به یکی از گام‌های مهم و اساسی در فرآیند اپلای تحصیلی یعنی ترجمه و ارائه مدارکتان به دانشگاه یا سفارت کشور استرالیا بپردازیم. از آنجایی که سفارت استرالیا تنها مدارکی که توسط مترجم ناتی ترجمه و مهر شده باشند را تایید می‌کند، بنابراین برای مهاجرت به این کشور باید مدارکتان به زبان انگلیسی و توسط مترجمین دارای مجوز موسسه ناتیNAATI  استرالیا ترجمه و مهر شوند. مهر ناتی به مترجمینی اعطا می‌شود که با گذراندن آزمون از سوی موسسه استرالیایی ناتی تایید شده‌اند. به همین دلیل ترجمه با مهر ناتی نزد مقامات استرالیایی از اعتبار بیشتری برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ترجمه ناتی استرالیا ما مراجعه نمایید و در صورت نیاز به ترجمه مدارک با مهر ناتی تا انتها ما را همراهی کنید.

آماده شدن برای اپلای در استرالیا

تحقیقات خود را ۲۴ ماه قبل از شروع درخواست خود در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، برخی از اسناد ممکن است نیاز به پست فیزیکی داشته باشند. این همچنین به شما زمان می‌دهد تا در صورت نیاز، کلاس‌های پیش نیاز دوره خود را تکمیل کنید.

اگرچه مدارک ورودی متفاوت است، اما اگر از کشوری هستید که انگلیسی در آن زبان رسمی ‌نیست، باید در آزمون مهارت زبان انگلیسی نمره خاصی کسب کنید. فراموش کردن درج نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی در درخواست شما عواقب جدی دارد حتی ممکن است درخواست شما رد شود.

آیا می‌دانید: دولت استرالیا از دانشجویان بین المللی می‌خواهد که الزامات زبان انگلیسی خود را فراهم کنند. ممکن است این موارد با موارد مربوط به دوره شما متفاوت باشد، بنابراین از قبل در مورد آن تحقیق کنید.

شناخته شده ترین آزمون‌ها در آمریکا، آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) و سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) است. به طور معمول، دانشجویانی که برای دوره لیسانس درخواست می‌دهند به یکی از موارد زیر نیاز دارند:

  • نمره آیلتس بین 6.0 تا 6.5
  • تافل آزمون مبتنی بر اینترنت، نمره کلی بین 60.0 تا 90.0
  • امتیاز آکادمیک PTE در کل بین 50 تا 64 است
  • امتیاز CAE بین 169 تا 176 به طور کلی، بدون نمره زیر 169

گاهی اوقات، دانشجویان می‌توانند با گذراندن دوره ELICOS (دوره‌های فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج از کشور) قبل از پذیرش، شرایط زبان پذیرش را برآورده کنند.

اپلیکیشن خود را بسازید

۱۲ تا ۱۳ ماه مانده به رسیدن زمان پاسخ درخواست، آماده‌سازی برنامه‌های خود را شروع کنید. در ادامه اسناد مهمی‌ وجود دارد که باید آنها را داشته باشید:

  • برای به دست آوردن کپی‌های تایید شده از ریز نمرات تحصیلی ، با دبیرستان خود تماس بگیرید. به یاد داشته باشید اگر رونوشت شما به زبان انگلیسی نیست، به خودتان زمان بدهید تا آن را ترجمه کنید.
  • اگر دانشگاهی درخواست شما را تایید کرد، به خود زمان بدهید تا روی مقاله شخصی خود کار کنید.
  • اگر دوره شما به نامه‌های معتبر نیاز دارد، معلمان یا کارفرمایان بازنشسته افراد خوبی برای این کار هستند.
  • در صورت نیاز، نمونه کارهای خود را جمع آوری کنید. برنامه‌های طراحی، هنر، مهندسی نرم افزار و معماری ممکن است نمونه کارها را درخواست کنند.
  • فراموش نکنید که اطلاعاتی مانند کپی از صفحه اول پاسپورت خود، اطلاعات تماس اضطراری را درج کنید.
  • اگر برای کار یا مراقبت از خانواده خود مرخصی گرفته اید، ممکن است از شما اسناد فاصله تحصیلی خواسته شود.  این ممکن است شامل یک معرفی نامه از کارفرما یا فیش حقوقی باشد.
  • اگر نیاز به نوشتن آزمون ورودی دارید ، تاریخ نگارش و ارسال آن را پیدا کنید.

هنگامی‌که تصمیم گرفتید برای کدام برنامه‌ها درخواست می‌دهید، صفحات هر برنامه را برای شرایط خاص بررسی کنید.

جدول زمانی برنامه‌ها

دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در استرالیا می‌توانند در طول سال درخواست دهند. اکثر موسسات دانشگاهی دو یا چند ترم در سال دارند و هر ترم دانشجوی جدید می‌پذیرند.

مهلت‌های درخواست خاص بسته به موسسه و دوره متفاوت است. دوره‌هایی که تقاضای بیشتری دارند اغلب ضرب‌الاجل‌های سریع‌تری دارند، در حالی که دوره‌های دیگر تا زمانی که کامل شوند باز می‌مانند. به طور کلی، مهلت نهایی تقریباً دو ماه قبل از شروع هر ترم تحصیلی است.

ارزیابی واقعی ورودی موقت

هنگام درخواست پذیرش در استرالیا، دانشجویان بین المللی باید ارزیابی ورودی موقت واقعی (GTE) را تکمیل کنند. این برای نشان دادن اینکه دانشجو برای تحصیل به استرالیا می‌آید و احتمالاً پس از فارغ التحصیلی به خانه بازمی‌گردد استفاده می‌شود.

دانش آموزان باید قبل از اینکه بتوانند پیشنهاد پذیرش خود را بپذیرند، پرسشنامه GTE خود را تکمیل کنند. برخی از موسسات پس از درخواست، لینک تکمیل پرسشنامه را برای دانشجویان ارسال می‌کنند و برخی دیگر آن را همزمان به عنوان یک پیشنهاد پذیرش مشروط ارسال می‌کنند.

دانش آموزان باید بیانیه هدف (SOP) را همراه با پرسشنامه GTE ارسال کنند. SOP اهداف شغلی، برنامه‌های تحصیلی و پیشینه دانشجویان را مشخص می‌کند. پس از ارسال پرسشنامه و SOP، موسسات دانشگاهی نیز می‌توانند دانشجو را برای مصاحبه دعوت کنند.

پاسخ دانشگاه و برنامه ریزی سفر

چهار یا پنج ماه مانده به پایان کار اپلای در استرالیا ، باید از مؤسساتی که برای آنها درخواست داده‌اید با خبر شوید. بهترین پیشنهاد را بپذیرید و ودیعه شهریه آن را پرداخت کنید.

سپس، شروع به برنامه ریزی زندگی دانشجویی خود کنید! مسکن، بیمه درمانی و ترتیبات سفر را تنظیم کنید. فراموش نکنید که در خارج از دانشگاه چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. یک ماه قبل از شروع کلاس‌ها، جزئیات را به خوبی چک کنید. به زودی، شما یک دانشجوی بین المللی در استرالیا خواهید بود!

در انتها به شما وبسایتی را معرفی می‌کنیم تا در هر زمان و مکان به آسانی بتوانید معتبرترین دارالترجمه ناتی را بیابید و از امکان ترجمه با مهر ناتی دارالترجمه مطلوب خود استفاده نمایید. به این ترتیب اکنون می‌توانید با مراجعه به وبسایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان مد نظر خود اطلاعات کاملی از دارالترجمه‌های رسمی و امکانات آنها را مشاهده نموده و دارالترجمه دلخواه را انتخاب نمایید. پس از آن به صورت تماس تلفنی و یا ارسال پیام در واتساپ سفارش ترجمه خود را با آن دارالترجمه هماهنگ نموده و یا در صورت امکان و فعال بودن سفارش ترجمه آنلاین به صورت اینترنتی ثبت سفارش نمایید. متقاضیان عزیز می‌توانند مدارک مورد نیاز برای ترجمه را به صورت حضوری و یا با هماهنگی پشتیبانی دارالترجمه از طریق پیک و پست به دارالترجمه ارسال و ترجمه آنها را در زمان مقرر شده تحویل بگیرند.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای صفر تا صد مراحل اپلای در مقطع کارشناسی در کشور استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید