چگونه sop بنویسیم

SOP چیست؟

انگیزه‌ نامه یا به اختصار «SOP» مولفهای کلیدی در درخواست پذیرش شما برای اکثر دانشکده های تحصیلات تکمیلی، دوره های MBA و دوره های دکتری در اقصی نقاط جهان است. انگیزه ‌نامه در پژوهشی که بر روی دانشگاه‌های مهم صورت پذیرفته برای بیش از ۸۰٪ دوره‌های تحصیلات تکمیلی به عنوان موضوعی بسیار مهم رتبه بندی شده است. مهمترین نکته در مورد انگیزه ‌نامه آن است که مقاطع تحصیلی، نمرات آزمون و تقاضای پذیرش را به یکدیگر پیوند زده و به شرح آن‌ها می پردازد و بدین ترتیب پنجره بسیار بزرگتری نسبت به اینکه شما به عنوان یک دانشجو و یک شخص چه کسی هستید را پیش روی اداره پذیرش دانشگاه می گشاید.

انگیزه نامه

وب سایت رسمی آنلاین برای شما متقاضیان ترجمه رسمی در سراسر کشور، این امکان را فراهم نموده است تا به سادگی و با انتخاب شهر محل سکونت خود و زبان مورد نظرتان جهت ترجمه رسمی مدارک خود، بتوانید دارالترجمه های رسمی شهر خود و دیگر شهرهای کشور را که امکان ترجمه مدارکتان به زبان مورد نظر شما دارند را مشاهده نموده و با استفاده از امکانات آنلاین و بدون مراجعه حضوری به دارالترجمه مورد نظر خود، سفارشتان را انجام دهید. با استفاده از این امکانات از جمله ارتباط آنلاین از طریق واتس اپ با پشتیبانی دارالترجمه و ثبت سفارش آنلاین به راحتی می توانید از زمان و هزینه سفارش خود توسط دارالترجمه های مختلف مطلع شده و انتخاب بهتری در دارالترجمه مورد نظر خود داشته باشید.

اگرچه درخواست پذیرش تحصیلات تکمیلی و رزومه آکادمیک، اطلاعات فراوانی را در رابطه با شما فراهم می آورد، انگیزه ‌نامه به شیوه ای مفصل تر و شخصی تر نسبت به سایر مولفه های موجود در بسته درخواست پذیرش به آن‌ها می گوید که «شما که هستید» و «می خواهید چه کسی باشید». به یاد داشته باشید که انگیزه‌ نامه، فرصت طلایی شما برای معرفی خودتان است. اظهارنامه شخصی شما باید به برگزارکنندگان دوره های تحصیلات تکمیلی نشان دهدکه شما یک سرمایه گذاری امن به حساب می آیید.

دانشکده های تحصیلات تکمیلی، زمان و هزینه زیادی را صرف دانشجویانی می کنند که در دوره های خود مورد پذیرش قرار می دهند و دانشجویی که پس از مدت دو سال خسته شده و دانشگاه را ترک می‌کند، عموما به عنوان یک سرمایه‌گذاری ضعیف شناخته می شود. به همین دلیل، دانشکده های تحصیلات تکمیلی می خواهند بدانند که شما از دلایل لازم برای ادامه تحصیل و در حالت ایده آل، از سابقه‌ای در پیگیری پژوهش در زمینه مورد نظر برخوردارید.

عموما، در تقاضای پذیرش برای دانشکده های تحصیلات تکمیلی، اینجا جایی است که می توانید به نوعی خلاقیت به خرج دهید و فرصتی برای بحث در رابطه با علایق و ایده های تحقیقاتی مشخص شما نیز به حساب می آید. مهمترین مولفه ای که دوره های تحصیلات تکمیلی مایلند در انگیزه‌ نامه تحصیلی دانشجویان از آن‌ها در موردش بشنوند، علایق تحقیقاتی آن‌ها است.

این مساله ای فراگیر در میان تمامی دوره های تحصیلات تکمیلی است. توصیه ما آن است کاملا واضح و شفاف از علائق پژوهشی خود که به دوره یا به استاد راهنمایی که قصد درخواست پذیرش از آن‌ها دارید، به دقت صحبت کنید و این مساله را به عنوان نشانی از اینکه از کار در پروژه های گوناگون خوشحال خواهید شد، مورد تاکید قرار دهید. همینطور اگر ایده مشخصی برای یک پروژه دارید که به زمینه مربوطه ارتباط می یابد، آن را با جزئیات شرح داده و نشان دهید که به خوبی می دانید قصد انجام چه کاری را داشته و می خواهید آن را چگونه انجام دهید.

اساسا، دوره های تحصیلات تکمیلی می خواهند اطمینان یابند که شما در رابطه با آینده خود فکر کرده اید و در نتیجه ایده ای از اینکه چرا قصد شرکت در دانشکده تحصیلات تکمیلی را داشته و انتظار دارید چه نتیجه ای از آن به دست آورید، دارید. درک این نکته که هر انگیزه ‌نامه باید برای دوره بخصوص که قصد درخواست پذیرش در آن را داشته و یا محققی که تقاضای همکاری با وی را دارید، شخصی‌سازی شود، بسیار حائز اهمیت است. نباید یک انگیزه‌ نامه تحصیلی آماده را برای استفاده در کلیه دوره هایی که به آن‌ها درخواست می دهید به کار ببرید، حتی اگر این دوره ها مشابه با یکدیگر باشند.

انگیزه‌ نامه فرصتی ایده آل فراهم می آورد تا هرگونه نقطه ضعف در تقاضانامه خود را مورد اشاره قرار دهید. در حالیکه لزوما نباید توجه ویژه ای را به نقایص خود جلب کنید، اشاره به نقایص واضح و صادق بودن در رابطه با‌ آن‌ها از اهمیت برخوردار است. برای مثال، اگر در طول دوران تحصیل خود خیلی دیر به این تصمیم رسیده اید که رشته ای مشخص علوم را انتخاب نمایید، یا بعدها در زندگی خود به عنوان یک بزرگسال تصمیم گرفته اید شغلی در زمینه علمی داشته باشید، می توانید از انگیزه‌ نامه برای این منظور استفاده نمایید که در مورد آنچه توجه شما را به این موضوع جلب کرده است، اینکه از زمان اتخاذ تصمیم برای دنبال کردن این رشته چه موفقیت هایی را به دست آورده اید و اینکه برنامه تان برای آینده علمی خودتان چیست، توضیح دهید.

همچنین می توانید و باید، از این فرصت استفاده کنید تا مهارت ها و تجربیات خودتان را مطرح نمایید. این بهترین فرصت برای نمایش نقاط قوت شماست. رزومه شما، تصویری لحظه ای از زندگی حرفه ای شماست، اما انگیزه‌ نامه، داستان شماست و باید دقیقا همینطور باشد. چه چیزی شما را از سایر متقاضیان متمایز می سازد؟ پیش از آنکه نشسته و انگیزه ‌نامه تحصیلی خود را بنویسید مدتی را صرف پاسخگویی به این سوال کرده و اجازه دهید به عنوان شرحی برای آنکه چرا یک سرمایه گذاری مناسب هستید عمل نماید.

مطالب پیشنهادی

ترجمه دانشامهترجمه رسمی آلمانیترجمه رسمی انگلیسیمهر ناتی

انگیزه نامه

چه اطلاعاتی را باید در SOP مطرح کنم؟

پیش از ورود به یک دوره تحصیلات تکمیلی، دانشکده تحصیلات تکمیلی مایل است بداند شما چرا علاقمند به ورود به این موسسه یا دوره هستید و این دوره چگونه می تواند به شما در دستیابی به اهداف آکادمیک و حرفه ای بزرگتر در زندگی کمک کند. آن‌ها همچنین باید شاهد این موضوع باشند که شما فردی توانمند برای دستیابی به موفقیت های سطح بالای آکادمیک در دوره ارائه شده هستید. این به معنای ارائه تاریخچه ای مفصل تر از موفقیت‌های آکادمیک شما در طول دوران پیش از تحصیلات تکمیلی (و دوران تحصیلات تکمیلی، اگر قبلا در دانشکده تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل بوده باشید) و همچنین اهداف و برنامه هایی است که شما برای خود مشخص کرده اید.

نهایتا لازم است به عنوان کاندیدیی در میان سایر هم رشته ای های خود متمایز به نظر برسید و نشان دهید که چرا اداره پذیرش باید شما را در میان سایر کاندیدهای قدرتمند تحصیلات تکمیلی برگزینند. انگیزه‌ نامه تحصیلی باید دلایلی را که نشان می دهند چرا شما چیزی فراتر از نمرات آزمون و دوره های گذرانده خود هستید، مورد تاکید قرار دهد. حتی می‌تواند به شما کمک کند تا یک نمره ضعیف را جبران کرده و سال های از دست رفته خود در زمینه آموزش را توجیح نمایید. در نتیجه، به یاد داشته باشید که SOP شما باید صادق، صریح و مهمتر از همه کامل باشد.

سوالات زیر باید به روشنی در SOP پاسخ داده شوند (با همین ترتیب نسبی)

  • شما که هستید (به عنوان یک فرد و به عنوان یک دانشجو)؟
  • چگونه به این موضوع/ حوزه مطالعاتی علاقمند شده اید؟
  • تاکنون چه کارهایی را در حوزه تحقیقاتی انتخابی خود انجام داده‌اید؟
  • چرا/چگونه می خواهید در این زمینه به تحصیل بپردازید؟
  • چرا تمایل دارید در این دانشگاه/دوره به تحصیل بپردازید و چرا یک انتخاب مناسب برای این منظور هستید؟

ساختار SOP

یک انگیزه‌ نامه با یک ساختار خوب، به خوانندگان این امکان را می دهد تا رشد و توسعه شما را به عنوان یک فرد و به عنوان یک محقق و دانشجو شاهد باشند. می توانید SOP را به عنوان یک داستان مد نظر قرار دهید، که تمامی بخش های آن به ترتیب زمانی و روایی پشت سر هم روایت می شوند. در ادامه، استانداردترین ساختار یک انگیزه ‌نامه ارائه می شود. برای هر «بخش»، با توجه به محدودیت تعداد کلمات که توسط دوره تحصیلات تکمیلی مشخص شده است، باید حداقل یک پاراگراف و نهایتا دو پاراگراف بنویسید

  • یک «نکته گیرا» که اشتیاق شما نسبت به این حوزه را به نمایش بگذارد.
  • گذار (انتقال) به پیش زمینه شما در حوزه مورد نظر
  • شرحی از سوابق آکادمیک شما در حوزه مورد نظر
  • کلاس های بخصوصی که گذرانده اید، با ذکر نام
  • اساتید بخصوصی که داشته اید، بخصوص اگر افرادی شناخته شده بوده باشند.
  • فعالیت های فوق برنامه در حوزه مورد نظر.
  • انتشارات و سایر موفقیت های حرفه ای در حوزه مورد نظر.
  • توضیحاتی در ارتباط با مشکلات موجود در سوابق خودتان (در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد).
  • توضیحاتی در مورد اینکه چرا این دانشکده تحصیلات تکمیلی بخصوص را انتخاب کرده اید.
  • از یک یا دو استادی که کارشان را ستایش می کنید نام ببرید.
  • ویژگی های بخصوص آن دوره تحصیلات تکمیلی که نظرتان را جلب کرده اند مورد اشاره قرار دهید.
  • یک نتیجه گیری مختصر که هدف شما برای درخواست پذیرش در این دوره را مجددا تکرار می کند.
  • ایده پردازی به منظور ارائه پاسخ هایی برای هر بخش از انگیزه‌ نامه

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ضروری است که در انگیزه ‌نامه خود به تمامی سوالات مورد انتظار پاسخ گویید. اگرچه، دوره های تحصیلات تکمیلی، تقریبا همواره نکات و دستورالعمل هایی را در وب‌سایت دانشگاه/دوره خود ارائه می کنند، فهرستی که در زیر آمده است، سوالات عمیق‌تری را مطرح می کند که می توانید به منظور اطمینان از تاثیرگذاری بر دفتر پذیرش دوره مورد نظر خودتان، به آن‌ها پاسخ دهید. این سوالات را به عنوان راهنمایی برای پاسخگویی مورد استفاده قرار داده و در مورد پاسخ های کاملتر خود در هر بخش ایده پردازی نمایید.

علائق و انگیزه های آکادمیک/حرفهای

  • چه چیزی شما را بیش از همه به این حوزه تحقیقاتی علاقمند می سازد؟
  • چرا به این حوزه و موضوع علاقمند هستید؟
  • اولین بار در چه زمانی متوجه علاقه خود به این موضوع شدید؟ این علاقه را چگونه به نمایش گذاشتید؟

سوابق تحصیلی

  •  چه دوره ها، کلاس ها یا سایر تجربیات آکادمیک را در این زمینه گذرانده اید؟
  • کدامیک از کارها، تحقیقات و/یا تجربیات فوق برنامه شما به حوزه مورد نظر ارتباط می یابند؟

انتشارات/موفقیت های حرفه ای/جوایز

  • چه کارهایی (پایان‌نامه، رساله و غیره) را در زمینه مورد نظر منتشر کرده یا به رشته تحریر درآورده اید؟
  • چه جوایزی را دریافت کرده اید که نشان‌دهنده قابلیت های شما هستند؟
  • اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما چه هستند؟
  • امیدوارید به لحاظ آکادمیک به چه جایگاهی دست یابید؟
  • مایلید در آینده با مدرک تحصیلات تکمیلی یا دکترای خود چه نوع تحقیقات یا کار حرفه ای را انجام دهید؟

تحقیقات/ فعالیت های حرفه ای و آماده سازی های اخیر

  • اخیرا درگیر چه کارهایی بوده اید که در آماده سازی شما برای این دوره نقش داشته اند؟
  • اخیرا مشغول چه کارهایی بوده اید که نشانگر علاقه شما به این حوزه تحقیقات هستند؟
  • چرا به این دانشگاه یا دوره علاقمند هستید؟
  • این دانشگاه/دوره چه مواردی را برای شما فراهم می آورد که سایر دانشکده‌ها امکان فراهم کردن آن‌ها را ندارند؟
  • کدامیک از دوره ها یا اساتید بیش از همه نظر شما را جلب کرده اند؟
  • چه چیزی شما را به «فردی مناسب» برای این موسسه تبدیل می سازد؟
  • شما چه چیزی به این دوره اضافه خواهید کرد؟
  • چه چیزی شما را ویژه می سازد؟

دانشکده باید چه اطلاعات دیگری را، که می تواند توجه آن‌ها را به شما جلب نماید، در اختیار داشته باشد؟

  • آیا هیچگونه قابلیت یا شرایط منحصر به فردی دارید؟
  • آیا نقاط ضعف یا فقدان قابلیت هایی دارید که لازم باشد در موردش توضیح دهید؟
  • آیا ترم هایی با نمرات پایین در کارنامه خود دارید که لازم باشد آن‌ها را توجیح نمایید؟
  • هرگونه ناهماهنگی یا تغییرات بزرگ در جهت‌گیری آکادمیک یا حرفه ای شما وجود دارد؟

چگونه SOP بنویسیم؟

دانشگاه ییل(Yale University)، آنچه را که از یک انگیزه ‌نامه انتظار دارد به این صورت شرح می دهد: «یک انگیزه ‌نامه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه در رابطه با کارهای گذشته، آماده سازی ها برای حوزه تحقیقاتی مورد نظر، پیش زمینه ها و علایق مرتبط، برنامه های آکادمیک و اهداف حرفه ای شما مورد نیاز است. این انگیزه ‌نامه تحصیلی باید به منظور تشریح دلایل درخواست پذیرش شما به دپارتمان یا دوره مشخصی در دانشگاه ییل نوشته شده باشد. این انگیزه‌ نامه می تواند کمیته پذیرش را در ارزیابی صلاحیت و انگیزه های شما برای تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی، یاری نماید.»

آیا قبلا SOP دیگران را مطالعه کرده اید؟ بسیاری از آن‌ها شدیدا خسته‌کننده بوده و موفق به پرداختن به موضوعات حقیقی نمی شوند. دانشجویان اغلب نمی خواهند تفکرات و احساسات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. شما می توانید نامه خود را عاری از شخصیت کرده و آن را کسل کننده و بدون جذابیت کنید، یا آنکه می توانید به کمیته پذیرش نشان دهید تا چه حد باهوش و توانمند هستید.
حرف من این نیست که اطلاعات خود را بیش از حد به اشتراک بگذارید، نامه شما باید موازنه ای را میان ترغیب کنندگی و شخصی بودن برقرار نماید.

در نظر داشته باشید که دوره ای که قصد شرکت در آن را دارید نیز به تصمیم‌گیری در مورد نحوه حفظ این موازنه کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، در دوره های مرتبط با علوم، ممکن است بهتر باشد که بیشتر بر وجه ترغیب کننده نامه تکیه کنید. به نفعتان خواهد بود که بر تجربیات بالینی و علایق عملی خود تاکید نمایید. در هنر و ادبیات، معمولا فضای بیشتری برای خلاقیت وجود دارد. می توانید پنجره ای نسبت به کارکرد ذهن خودتان به روی کمیته پذیرش بگشایید.

دیگر چه مواردی باید در یک انگیزه ‌نامه تحصیلی ذکر شوند؟ همه چیز مجاز است. مثلا ممکن است بخواهید تجربیات کودکی و پیش زمینه اجتماعی و فرهنگی خود را مطرح کنید. یا اینکه چه چیزی می تواند شما را سر ذوق آورده، لبخند بر روی لبان شما بنشاند و یا موجب شود در حالیکه دستان خود را با هیجان تکان می دهید بالا و پایین بپرید؟ روشن است که در اینجا باید کمی تفکر کنید.

برخی از کالج ها از متقاضیان می خواهند که انگیزه‌ نامه آزادی را به آن‌ها تحویل دهند، مثلا «در مورد خودتان به ما بگویید». دانشجویان تحصیلات تکمیلی معمولا از چنین چیزی خوششان نمی آید، چرا که هیچ ایده ای به آن‌ها نمی دهد که کمیته پذیرش حقیقتا به دنبال دانستن چه نکاتی است.

نحوه نگارش SOP

۱۰ مورد راهنمایی زیر در رابطه با نحوه نگارش SOP برای دانشکده ‌های تحصیلات تکمیلی، به شما کمک خواهند کرد تا حستان نسبت به هدف خود را در غالب یک نامه بیان نمایید.

دستورالعمل ها را دنبال کنید

نیازی به گفتن نیست که شما باید، همان قابلیت پیروی از دستورالعمل ها را که از دانشجویان خودتان انتظار دارید، به کمیته پذیرش نشان دهید. نقاط ضعف و قوت خود را به نمایش بگذارید، اما این کار را در حین پیروی از دستورالعمل ها انجام دهید. هر کاری به جز این، یک استراتژی پر ریسک به حساب می آید.

مخاطب خود را مد نظر قرار دهید

اداره پذیرش، در طول هر فصل پذیرش، اگر نه صدها، لااقل ده ها SOP را مورد مطالعه قرار می دهند. آن‌ها می توانند نوشتن مطابق یک غالب مشخص و عدم صداقت را از کیلومترها دورتر بو بکشند، اما همچنین وقتی متنی حقیقتا منحصر به فرد را بخوانند واقعا هیجان زده خواهند شد.

علاقه خود به دانشکده مورد نظر را نشان دهید

اگر قصد ارسال درخواست پذیرش به چندین دانشکده را داشته باشید، به احتمال زیاد انگیزه‌ نامه کلی را آماده کرده و بعد آن را برای هر درخواست جداگانه اصلاح خواهید نمود. کلمه کلیدی در جمله قبل، اصلاح است. در مورد هر موسسه ای که درخواست پذیرش خود را به آن ارسال می کنید، تحقیق نمایید. کاری کنید اداره پذیرش فکر کنند سرنوشت شما را به آن‌ها رسانده است، حتی اگر در واقع به ده دانشکده دیگر هم درخواست فرستاده باشید.

یک پیش نویس آماده کنید

بهترین نوشته تقریبا همواره نتیجه یک پروسه طولانی مدت است، نه حاصل از یک الهام لحظه ای. هفته ها پیش از پایان مهلت پذیرش، ایده پردازی برای انگیزه ‌نامه تحصیلی خود را آغاز کنید (در صورت امکان)، و حداقل یک پیش نویس مقدماتی تهیه نمایید. وقتی در حال کار بر روی مطالبی هستید که قصد بیان آن‌ها را دارید، نگران این موضوع نباشید که نوشته شما خام به نظر می رسد. اجازه دهید که اولین پیش نویس به صورت اکتشافی به پیش برود. پیش‌نویس دوم یا سوم، محل پرداخت، تکمیل و تصحیح متن شما است.

زاویه دید خود را با دقت انتخاب نمایید

هدف شما از نگارش SOP، ارائه مسیر زندگی خودتان در غالب یک داستان است، داستانی که کمیته پذیرش قبلا هرگز نشنیده است. اگر دیدید در حال نوشتن جملاتی از این دست هستید که «از وقتی یادم می آید، همواره می خواستم معلم بشوم»، یعنی لازم است طرح خود را مورد بازبینی قرار دهید. شما چه چیزی را به یک کلاس درس اضافه خواهید کرد که هیچ کس دیگری قادر به آن نیست؟

در حین نوشتن به دنبال معنای عمیقتری باشید

شاید زاویه دید خود را نشناسید. شاید الان مدتی است به صفحه hی سفید خیره شده و سعی می کنید راهی برای نوشتن یک انگیزه ‌نامه بیابید. بسیاری از افراد باید قبل از آنکه بدانند دقیقا قصد نوشتن چه چیزی را دارند، شروع به نوشتن کنند (و همینطور بنویسند). شروع به مکتوب کردن تفکرات خود بر روی کاغذ نمایید و خواهید دید که الگوها و معانی عمیقتر کم کم ظهور خواهند یافت.

واضح و مختصر بنویسید

انگیزه‌ نامه محلی برای تفاخر به قابلیت های نوشتاری آکادمیک شما نیست. شما در حال نگارش یک متن ادبی بلند بالا، یا یک فلسفه جدید وجودی نیستید. شما در حال نوشتن نامه ای به یک غریبه هستید و قصد دارید پیامی را به شکل موثر و کارآمد مخابره نمایید.

متن را مورد بازبینی قرار دهید

گام بعدی پس از نوشتن پیش نویس، بازبینی است و بازبینی معنایی فراتر از بررسی نگارش صحیح کلمات دارد. از نظر لغت شناسی، بازبینی به معنای «دیدن مجدد» است و در حالت ایده آل فرایندی برای درک عمیق‌تر نوشته خودتان شاید حتی عمیق‌تر به معنای درک گذشته یا اهداف آینده شما است. بهتر است یک یا دو هفته میان پیش نویس ها فاصله بیاندازید تا واقعا زمان کافی برای فاصله گرفتن از انگیزه ‌نامه خود را داشته باشید.

متن را تصحیح نمایید

پس از آنکه یک پیش نویس اکتشافی را نوشته و تغییراتی را که از یک بازبینی معنادار انتظار می رود بر روی آن اعمال کردید، وقت آن است که به جزئیات توجه نمایید. خیلی بعید است که اگر یک کلمه را اشتباه تلفظ کرده یا یک ویرگول را فراموش کنید، کارمندان دفتر پذیرش SOP شما را دور بیاندازند، اما چنین اتفاقی مطمئنا تاثیر خوبی هم بر روی آن‌ها نخواهد داشت.

از کسی بخواهید نوشته شما را بخواند

پس از آنکه احساس کردید بهترین انگیزه‌ نامه ممکن را نوشته اید، وقت آن است که نظر فرد دیگری را جویا شوید. بهتر است این درخواست را با کسی مطرح کنید که خود وارد دانشکده تحصیلات تکمیلی شده است یا در حوزه تحصیلات کار کرده است، چرا که چنین افرادی وضعیت فعلی و همچنین هدف مورد نظر شما را درک می کنند. یک جفت چشم بی طرف، اغلب می‌توانند شما را نسبت به جزئیاتی که خودتان نسبت به آن‌ها غافل بوده اید آگاه کنند. حتی اگر بازبین شما هیچگونه تغییری را پیشنهاد ندهد، همین اطمینان او به متن، به شما کمک خواهد کرد تا، در هنگامی که منتظر دریافت جواب از دانشکده ها هستید، حس بهتری نسبت به روند پذیرش داشته باشید.

نمونه انگیزه نامه با تمام مشخصات تعریف شده

نمونه انگیزه نامه تحصیلی انگلیسی شماره یک

I’d always possessed an affinity for storytelling—my other major was English, after all but I’d never considered integrating my passion for Japanese with my love of literature until my junior year of college. While studying abroad at Sophia University in Tokyo, I enrolled in an introductory course on Japanese literature through which I discovered an array of acclaimed Japanese writers, including Kawabata Yasunari, Tanizaki Jun’ichirō, Mishima Yukio, and Enchi Fumiko. I quickly fell in love with the evocative and visceral imagery ubiquitous in their works and began to crave more. The following year, I registered for Aiko Nakamura’s “Love, Gender, and Identity in Japanese Literature” and Aaron Smith’s “The Natural Environment in Japanese Literature and Culture.” In these courses, I particularly enjoyed Tanizaki’s twisted love story, Quicksand, and the pungent sense of desolation in Abe Kōbō’s The Woman in the Dunes. Since obtaining my bachelor’s degree, my interest in modern Japanese literature has only grown stronger. I’ve devoured several short stories by Murakami Haruki and am steadily unraveling Kawabata’s oeuvre. So far, my favorite pieces of Kawabata are House of the Sleeping Beauties, “One Arm,” and Palm-of-the-Hand Stories.

But modern literature isn’t the only Japan-related field for which I’ve developed a sincere fondness; I am also deeply intrigued by Ainu culture. In 2013, I expatriated to a small town in Hokkaido to work as an English teacher. There, I plunged myself into Ainu culture: I visited several Ainu museums, conversed in Japanese with various Ainu people, and attended a weekly Ainu-language immersion class for two months (irankarapte!). I’m specifically fascinated by Ainu mythology, or kamuy yukar, and its survival into the modern age. Ideally, I’ll eventually be able to translate the kamuy yukar into English without using Japanese as an intermediary.

Both of these interests of mine, albeit evidently distinct, share a defining characteristic: they tell a story of Japan—a story I am committed to engaging with on a scholarly level. This is why I am ready for graduate school at the University of Michigan. Your Master of Arts in Japanese Studies program offers an ideal interdisciplinary environment wherein I can develop strategies for decoding the symbolism and syntax of Japanese narratives while honing my Japanese-language skills. A master’s degree will also assist me significantly in my career. For the past year I’ve worked as a freelance writer and editor, but my overarching goal is to break into Japanese-English translation, preferably in the literary sector. Despite my holding JLPT certification, I lack both basic knowledge of translation methods and sufficient exposure to the Japanese literary canon; thus, I believe the University of Michigan’s program in Japanese studies will not only improve my Japanese but also provide me with the tools, support, and foundation necessary for ultimately becoming a successful literary translator.

Truly, I am committed to this intellectual journey, and to the University of Michigan itself. Though I’ve yet to meet personally with any faculty members, Christopher Hill (for modern Japanese literature) and Jennifer Robertson (for Japanese ethnography) appear to possess research interests most closely aligning with my own. Attending the University of Michigan for Japanese studies is a natural step for me, one I’m prepared to take and work tirelessly for, with both diligence and alacrity. I’ve made my decision. Now, I look forward to yours.

نمونه انگیزه نامه تحصیلی انگلیسی شماره دو

I am applying to Harvard’s doctoral program in economics in pursuit of a career in academic research. I entered economics research because I enjoy modeling real- world situations with math. This interest was confirmed by my research work, which included projects on mortgages, optimal surveys, and consumer savings. These research experiences also led me to discover that I enjoy theory work, especially theory fields that see wide use in empirical research, fields like game theory and mechanism design. My interest in game theory and behavioral economics recently led me to explore the subfield of learning in games, in which I have a few research ideas.

I entered economics research because I enjoy the process of modeling social situations, the process of looking at an economic phenomenon, thinking about the key empirical factors, and making the correct variable and structural choices to generate a tractable model that explains the situation. For example, one project I worked on for Professor John Jonson involved finding a formula that gave the best time to refinance mortgages. In this project, I enjoyed contemplating the various tradeoffs between simplicity and richness that went into the model design. Should we model interest rates as mean reverting, or is a simple random walk sufficiently approximate? Should we be precise and model mortgage amortization time, or should we avoid an extra state variable and instead just use a time-stationary hazard rate? These tradeoffs were interesting to think about, and existed in all projects: for example, my work on optimal surveys required careful consideration of response interaction complexity. Overall, my research work confirmed my interest in economic model building.

In doing research work, I also began to discover a new interest in economic theory, especially in theory work that is heavily used by empirical economics. For the mortgage-refinancing project, my major personal contribution was finding a closed-form solution for the refinancing formula. I discovered that I enjoy carefully thinking about the highly mathematical parts of the problem, like the existence conditions for the formula’s solutions or the analytic details of the bellman equations. Similarly, I enjoyed the process of finding mathematical insights in my optimal survey project. One insight involved using a multidimensional envelope theorem; another insight involved pushing a standard delta-method technique in statistics to infinite cases. In both project, I was especially satisfied to know that these theoretical results advanced practical goals in empirical research. For mortgage research, a closed-form solution significantly advances the paper’s goal of providing a simple formula homeowner can use. For optimal survey research, the math insights led to a method of construction of the best survey possible. The method was put to actual use for a separate journal article on empirical intertemporal discount rates. Through all these projects, I both enjoyed generating mathematical insights and knowing that these theoretical advances have real empirical benefits.

My revealed interest in economic theory led me towards theoretical fields with wide applications, fields like game theory and mechanism design where advances in theory increase the power and scope of all of economics. For example, in game theory, sequential equilibrium in extensive form games allows richer dynamic models. In mechanism design, the revelation principle simplifies mechanism calculations. Implementation theory allows economists to design novel institutions to meet an objective that was previously untenable. The applicability of such theory work appeals greatly to me.

In addition to game theory and mechanism design, behavioral economics also interests me because of my recent exposure to the field in research assistance work. Behavioral economics is appealing because it questions the basic assumptions of rationality in an attempt to generate more accurate predictions about human behavior. However, work in behavioral economics often lacks unity. Instead of a central model that explains a wide set of phenomena, oftentimes, there are numerous models that each explain a specific phenomenon without the ability to generalize further. For example, in the subfield of learning in games, reinforcement models like Roth and Erev (1995) explain trends in learning, but predicts convergence much too slowly in coordination games (Boylan and El-Gamal 1992). In contrast, belief learning models like Fudenberg and Levine (1998) allow hypothetical reinforcement and hence faster learning, but performs slightly worse on zero-sum games (Battalio, Samuelson, and Van Huyck 1997; Mookerjee and Sopher 1997). Camerer (1999) synthesizes these two models in an Experience Weighted Attraction (EWA) model, but EWA has a high number of parameters that vary widely for different games, and still exhibits poor performance in zero-sum games. These models predict zero sum games poorly because they fail to consider a fraction of players who over predict reinforcement learning in opponents. The missing component then is having players who are heterogeneous in level of sophistication, a structure in the style of Nagel (1995) or Stahl and Wilson (1995). However, instead of nth order reasoning, the correct concept seems to be nth order sophistication, an idea that Camerer (2007) broaches with the Cognitive Hierarchy (CH) model. CH is a static model however and needs to be extended to a dynamic setting, perhaps by allowing player sophistication to rise over time, or by basing the actions of level zero player on historic outcomes as in Stahl (1996). This model would explain quick convergence in median action games – sophisticates jump to the median very rapidly. This model also explains reinforcement over prediction in zero-sum games: level-one players number higher than level-zero players. If such a theory is confirmed through experiments, it would advance the goal of having more general models for behavioral economics.

In addition to giving me ideas, my past work has also given me the skills needed for graduate school. To build a technical toolbox, I have taken theoretical math, graduate statistics, and graduate economics classes, culminating in earning an A on the graduate micro generals last year. To experience working with real research, I have done research in behavioral economics and consumer finance with John Jonson and in auction theory work Barbara Babson. I have been exposed to many parts of the research process: I have solved mathematical models in mortgage refinancing work; I have advanced theoretical proofs in my optimal survey research; and I have analyzed large data sets including US Census for behavioral research. These experiences have given me skills for graduate work and have confirmed that research work is something I enjoy.

Overall, I am fascinated with economics and very much enjoy research. I especially enjoy building models and doing theory work with empirical impact. I am interested game theory, mechanism design, and behavioral economics, and would like to explore these and other economic fields in graduate school. My fascination with research will provide me with the necessary ambition to succeed in Harvard’s program, while my extensive coursework and field preparation will provide me with the necessary skills to succeed in Harvard’s program.

معرفی دارالترجمه رسمی آنلاین

دارالترجمه رسمی ‌آنلاین بستری است برای بهبود ارائه خدمات ترجمه رسمی. مهمترین موضوعی که اغلب دانشجویان در زمان اقدام برای اخذ پذیرش با آن مواجه می‌شوند پیدا کردن دارالترجمه‌ای هست که بتواند بصورت یک جا فرآیند مشاوره آماده سازی مدارک و ترجمه و اخذ تاییدات لازم را به آنها ارائه دهد. ما در رسمی آنلاین لیست جامعی از تمامی دارالترجمه‌ها در شهرهای ایران فراهم کرده‌ایم و تلاش ما بر این است تا با به وجود آوردن امکان ثبت سفارش ترجمه رسمی به صورت آنلاین و به تمامی زبان‌ها از جمله انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، فرانسه، عربی، روسی، ایتالیایی و … در هر زمان و هر مکانی دارالترجمه رسمی را به خانه شما بیاوریم. در این وب‌سایت می‌توانید دارالترجمه مدنظر خود را انتخاب کنید، نظرات مشتریان‌اشان را مشاهده کنید و به صورت آنلاین سفارش ترجمه خود را ثبت کنید.

نویسنده: یوسف
برچسب ها: ,

0 دیدگاه برای چگونه sop بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید