آشنایی با برترین دانشگاه های کانادا برای اپلای

کانادا یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل بوده که دلیل این موضوع، وجود دانشگاه‌های برجسته و دارای رنکینگ علمی بالا در کشور کانادا و همچنین در جهان است. این کشور دارای ۷۳ دانشگاه دولتی و همچنین ۱۷ دانشگاه خصوصی است که هرساله هزاران دانشجو از سرتاسر جهان برای ورود به برترین دانشگاه های کانادا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در کنار دانشگاه‌های برتر در این کشور، وجود بازار کار پررونق و امکان شاغل شدن پس از اتمام تحصیلات، این کشور را به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی مبدل کرده است. مدارک تحصیلی بسیاری از دانشگاه‌های کشور کانادا مورد قبول وزارت علوم در ایران بوده و فرد می‌تواند پس از اتمام تحصیلات به کشور بازگشته و مشغول به کار شود. در این مقاله قصد داریم شما را با برترین‌ دانشگاه‌های کانادا و برخی فرآیندهای اپلای تحصیلی شامل ترجمه رسمی مدارک آشنا کنیم.

انتخاب برترین دانشگاه‌ها در کانادا

انتخاب برترین دانشگاه در کشور کانادا با معیارهای مختلفی انجام می‌شود. مهم‌ترین معیار برای انتخاب برترین‌ها در میان دانشگاه‌های کانادا رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه است.

همچنین رتبه علمی، سوابق آکادمیک، سطح علمی اساتید، بورسیه‌های تحصیلی که در دانشگاه ارائه می‌شود، تعداد پژوهش‌ها و تحقیقات علمی صورت‌گرفته در دانشگاه، تجهیزات آزمایشگاهی، تعداد دانشجویان در حال تحصیل و… در انتخاب بهترین دانشگاه کانادا دخیل است.

از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای داوطلبان اپلای دانشگاه‌های کانادا، یافتن بهترین دانشگاه در میان دانشگاه‌های برتر این کشور است. در اینجا لیستی از برترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش و ادامه تحصیل آمده که مطالعه آن می‌تواند در امر تصمیم‌گیری کمک‌کننده باشد.

دانشگاه تورنتو

 تورنتو بهترین دانشگاه کانادا به شمار می‌رود که هرساله می‌تواند با پیشی گرفتن از رقبای خود این لقب را از آن خود کند.

همچنین دانشگاه تورنتو یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا نیز به شمار می‌رود و از سوی مؤسسات رتبه‌بندی در دنیا همواره رتبه‌های مطلوبی را کسب می‌کند. این دانشگاه توانسته رتبه‌های جهانی زیر را از آن خود کند.

از نظر مؤسسه رتبه‌بندی شانگهای چین رتبه ۱ را از میان دانشگاه‌های کانادا کسب کرده است.

از نظر مؤسسه رتبه‌بندی QS رتبه ۲۵ را کسب کرده است.

 از نظر مؤسسه رتبه‌بندی TIMES رتبه ۱۸ را کسب کرده است.

از نظر مؤسسه رتبه‌بندی شانگهای چین رتبه ۲۳ جهانی را کسب کرده است.

از نظر مؤسسه رتبه‌بندیUS.NEWS رتبه ۱۷ جهانی را کسب کرده است.

این دانشگاه به دلیل دستاوردهای بزرگ علمی مانند کشف انسولین و همچنین سلول‌های بنیادین از شهرتی جهانی برخوردار است.

یکی از برترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در کانادا دانشگاه بریتیش کلمبیا است. در این دانشگاه چندین برنامه بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌شود همچنین این دانشگاه دارای ۷ برنده جایزه نوبل است.

به‌طورکلی این دانشگاه دارای ۱۹ دانشکده در ۲ پردیس خود بوده و در یک ساحل زیبا بنا شده است. همچنین این دانشگاه از رقابتی‌ترین دانشگاه‌ها در کانادا به شمار می‌رود.

دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل نیز یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌رود که عضو مجمع جهانی رهبران اقتصادی دانشگاه‌های جهان نیز هست. ظاهر ساختمان‌های این دانشگاه بسیار خاص و جذاب بوده زیرا تماماً از سنگ آهک بومی این منطقه ساخته شده‌اند.

این دانشگاه نخستین دانشگاه کانادا در زمینه پزشکی بوده زیرا تأسیس نخستین دانشکده پزشکی کانادا در اینجا صورت‌گرفته است. همچنین به دلیل تحقیقات و پژوهش‌های علمی متعدد توانسته در رنکینگ جهانی رتبه‌های بسیار مطلوبی را کسب کند.

دانشگاه مک مستر کانادا

این دانشگاه در همیلتون انتاریو واقع شده است و یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌رود. رتبه علمی دانشگاه مک مستر بسیار مطلوب بوده و رشته پزشکی در این دانشگاه از رتبه بالای جهانی برخوردار است.

در این دانشگاه پرداختن به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مهم‌ترین این پژوهش‌ها تحقیقات دررابطه‌با سلول‌های بنیادی و بیماری‌های مربوط به سرطان است.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال رتبه پنجم بهترین دانشگاه‌های کانادا را داشته و عمده دروس در آن به زبان فرانسوی ارائه می‌شوند. همچنین این دانشگاه رتبه دومین دانشگاه بزرگ در کانادا را دارد و تعداد زیادی دانشجو در آن مشغول به تحصیل‌اند.

تحقیقات علمی در این دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بسیاری از دانشجویان این دانشگاه از نظر تحقیقات مهم علمی در زمینه‌های نوآوری در انرژی هسته‌ای، ادراک بصری و رمزگذاری کوانتومی شهرت جهانی دارند.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا کانادا از نظر تحقیقات فشرده علمی شهرتی جهانی داشته و بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی مهم در کانادا مانند انستیتو ملی فناوری نانو در کانادا و همچنین انستیتو ویروس‌شناسی کانادا در این دانشگاه واقع شده است.

یکی از ویژگی‌های دانشگاه آلبرتا ارائه بورس تحصیلی ۳ میلیون دلاری بوده و این بالاترین جایزه و بورس تحصیلی در کانادا به شمار می‌رود.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو یکی از دانشگاه‌های برتر در کانادا بوده که در منطقه‌ای با همین نام تأسیس شده است. این دانشگاه در طی ۲۵ سال گذشته توانسته لقب نوآورترین دانشگاه‌های کانادا را از آن خود کند.

این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه‌های تحقیقات محور در کانادا به شمار می‌رود و محاسبات کوانتوم و نانوتکنولوژی، روان‌شناسی بالینی، مهندسی و تحقیقات علوم سلامت، ایده‌ها و افکار تغییردهنده و… در این دانشگاه صورت می‌گیرد.

دانشگاه وسترن

این دانشگاه نیز از برترین دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌رود و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بزرگی مانند انستیتوی فلسفه، مهندسی باد، مؤسسه تحقیقات انرژی و محیط‌زیست، مؤسسه ذهن و فکر و… در آن وجود دارد.

همچنین دانشگاه‌های برتر دیگری در این کشور وجود دارند که آنها نیز جزو بهترین دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی در کانادا به شمار می‌روند از جمله:

دانشگاه کلگری

دانشگاه کوئین

دانشگاه اتاوا

دانشگاه یورک

پس از بررسی دانشگاه‌های فوق اگر مقصد تحصیلی خود را یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا انتخاب کردید، هر چه سریعتر برای اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی اقدام کنید. در این مرحله نیازمند آماده سازی برخی مدارک و ترجمه رسمی آنها برای ارائه به دانشگاه مربوطه هستید. این مدارک شامل مدارک هویتی، مدرک معتبر مربوط به تسلط زبان انگلیسی، مدارک تحصیلی قبلی و مدارک مالی و … می‌باشد. در بین مدارکی که ارائه می‌دهید، رزومه CV و انگیزه نامه یا نامه هدف از تحصیل (SOP)در موفقیت شما در اخذ پذیرش بسیار تاثیر‌گذار است.

برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود ابتدا باید آنها را آزاد کرده و تاییدیه تحصیلی دریافت نمایید. اخذ تاییدیه تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاهی که تحصیل کرده‌اید، شامل دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم، آزاد و … متفاوت بوده و هر کدام فرآیندهای خاص خود را دارند. برای مطالعه اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد صفحه ترجمه مدارک تحصیلی ما شوید.

دانشگاه و سفارت کشور کانادا تنها ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی را می‌پذرید. پس از مراحل فوق باید مدارک مورد نیاز برای ارائه را در دارالترجمه رسمی انگلیسی توسط مترجم رسمی قوه قضاییه به زبان انگلیسی ترجمه کنید. ترجمه رسمی مدارک و انتخاب دارالترجمه رسمی معتبر با کیفیت ترجمه قابل قبول یکی از مهمترین مراحل اپلای تحصیلی می‌باشد که ممکن است نادیده گرفته شود. تیم رسمی‌آنلاین با توجه به اهمیت این مرحله در فرآیند اپلای تحصیلی، در ادامه شما را در انتخاب بهترین و نزدیکترین دارالترجمه رسمی انگلیسی راهنمایی خواهد کرد.

پس ازترجمه رسمی مدارک و اخذ پذیرش تحصیلی به منظور دریافت ویزای دانشجویی باید مدارک و فرمهای مربوطه را به سفارت کشور کانادا ارسال نمایید.

بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا : به منظور اخذ ویزای دانشجویی کانادا جهت انگشت نگاری باید به یکی از مراکز انگشت نگاری (vac) مراجعه کنید.  به دلیل عدم وجود چنین مرکزی در ایران باید با تعیین وقت از سایت VFS به مراکز آن در کشورهای اطراف نظیر ترکیه و ارمنستان و … مراجعه نمایید. سپس از طریق سفارت کانادا منتظر نتیجه ویزای خود بمانید.

در سامانه رسمی‌آنلاین تمامی خدمات مورد نیاز متقاضیان شامل ترجمه رسمی مدارک، اخذ تاییدات وزارت امورخارجه و دادگستری، تاییدیه سفارت کشور مقصد، ترجمه رسمی فوری و … توسط دارالترجمه‌های فعال و معتبر سطح کشور با نرخ مصوب انجام می‌شود. در هر کجای کشور که زندگی می‌کنید می‌توانید با ورود به سایت رسمی‌آنلاین و کلیک بر روی گزینه سفارش ترجمه و انتخاب زبان ترجمه مد‌نظرتان سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت و از خدمات دارالرتجمه رسمی مطلوب خود استفاده کنید.

کارشناسان رسمی‌آنلاین همه روزه از طریق واتساپ و تماس تلفنی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند. 

سفارش ترجمه

021-66469735

021-66469720

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای آشنایی با برترین دانشگاه های کانادا برای اپلای

دیدگاهتان را بنویسید