آشنایی با ایالت‌های با کمترین نرخ بیکاری در استرالیا برای اپلای و مهاجرت

استرالیا ششمین کشور از لحاظ وسعت در جهان به‌حساب می‌آید و پایتخت آن شهر کانبرا است. ازلحاظ اقتصادی کشور استرالیا یکی از قوی‌ترین قطب‌های جهان محسوب می‌شود که نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. این کشور بعد از ایالات‌متحده و کانادا بیشترین تعداد مهاجرین را در خود جای‌داده‌ است. عوامل مختلفی سبب می‌شود که افراد این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنند، ازجمله این عوامل می‌توان به امنیت شغلی، رفاه مالی، خدمات مسکن و غذا، خدمات علمی و… اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با ایالت‌های مختلف استرالیا با کمترین نرخ بیکاری و نحوه ترجمه رسمی مدارکتان برای مهاجرت آشنا کنیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

قلمرو پایتخت استرالیا با نرخ بیکاری 3.8%

استرالیا با کمترین نرخ بیکاری به میزان 5.2% همواره موردتوجه نیروی کار جوان قرارگرفته است. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که از آن می‌توان به مهاجرت تحصیلی، سرمایه‌گذاری، پناهندگی و… اشاره کرد. بعد از فارغ‌التحصیلی اولین دغدغه فکری افراد، پیدا کردن یک شغل مناسب است. پس بهتر است برای پیشرفت در مسیر زندگی به‌جاهایی مهاجرت کنید که به‌راحتی و متناسب با تحصیل خود مشغول به کار شوید.

در شهر کانبرا مناطق روستایی نقش کمی در اقتصاد کشور دارند. در چند سال اخیر دولت حاکم بر استرالیا با دادن امتیاز به صنایع بخش خصوص، نقش مهمی در افزایش اشتغال ایفا کرده‌اند. بزرگترین صنعت در این ایالت صنعت کاغذ و فرآورده‌های کاغذی است که یک‌سوم نیروی کار درزمینه تولید به این فعالیت مشغول‌اند. فعالیت‌های دیگر شامل خدمات دولتی، ملکی و تجاری، بهداشتی، آموزش‌وپرورش از بخش‌های مهمی است که به رشد اقتصاد کشور کمک فراوانی کرده است.

قلمرو شمالی استرالیا با نرخ بیکاری 3.9%

سه ارگان خدمات دولتی و اجتماعی، صنایع خدماتی و معدن به‌عنوان بزرگترین بخش‌هایی حساب می‌شوند که بیشتر از 75% نیروی کار را در خود جای‌داده‌اند. این ایالت شامل جزیره‌های زیادی ازجمله ملویل و باتورست است. اقتصاد قلمرو شمالی با تولید نفت و گاز رونق زیادی گرفته است. استخدام در بخش‌های نظامی و نیروهای دفاع یکی از منابع بزرگ جذب نیروی کار است. بخش کوچکی از اقتصاد این منطقه را کشاورزی، جنگل‌داری و شیلات شکل می‌دهند. مردم محلی و بومی این قلمرو اغلب در مرکز شهر داروین و نواحی اطراف آن ساکن می‌شوند.

استرالیای غربی با نرخ بیکاری 3.9%

این ایالت یک‌سوم از استرالیا را شامل می‌شود. استرالیای غربی دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوعی است. بخش اقتصادی استرالیای غربی بیشتر بر پایه صادرات شکل می‌گیرد. این بخش به صادر کردن سنگ‌آهن، نفت و کالاهای تولیدی خود می‌پردازند. بخش خدمات در این ایالت بیشترین نیروی کار را به خود جذب کرده است. در پایتخت ایالت استرالیای غربی منطقه پرث قرارگرفته که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

نیو ساوت ولز با نرخ بیکاری 4.6%

این ایالت در جنوب شرقی استرالیا قرارگرفته است. همچنین یکی از پرجمعیت‌ترین و صنعتی‌ترین ایالت در استرالیا به‌حساب می‌آید. این منطقه مهم‌ترین تولیدکننده الوار در استرالیا محسوب می‌شود. در منطقه نیو ساوت منابع معدنی زیادی وجود دارد که باعث قوت آن می‌شود.

کوئینزلند با نرخ بیکاری 5.1%

کوئینزلند ازلحاظ مساحت دومین و ازلحاظ رشد اقتصادی سومین ایالت در استرالیا محسوب می‌شود. در این بخش از استرالیا آفتاب به مدت 8 ساعت بر سطح شهر می‌تابد، این ویژگی سبب شده است که کشاورزی منبع اصلی اشتغال در کوئینزلند محسوب شود. همچنین روزهای طولانی در این شهر سبب شده که گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان به کوئینزلند سفر کنند.

تاسمانی با نرخ بیکاری 5.1%

تاسمانی به‌عنوان یک جزیره‌ کوهستانی شناخته می‌شود. در این ایالت خدمات بهداشتی، تجارت، آموزش و مدیریت دولتی بخش‌های اقتصادی مهمی‌اند که بیشترین نیروی کار را مشغول کرده است. در این ایالت فعالیت اقتصادی از تنوع زیادی برخوردارند، به‌علاوه کارخانه‌ها و صنایع مختلفی در این شهر وجود دارند. قسمت بسیاری کمی از جمعیت این منطقه به کشاورزی و ماهیگیری اشتغال دارند. صادرات تاسمانی اغلب بر پایه تولید و فرآوری فلزات و مواد معدنی استوار است.

استرالیای جنوبی با نرخ بیکاری 5.3%

 استرالیای جنوبی یک‌هشتم کل استرالیا را در خود جای‌داده است. بخش کوچکی از افراد ساکن در این ایالت به کشاورزی و جنگلداری مشغول‌اند. بیشترین نیروی انسانی در زمینه ساخت‌وساز، فروش، خدمات اجتماعی و… به کار اشتغال دارند. استرالیای جنوبی فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، خرده‌فروشی و صنایع آموزشی به وجود آورده است. در این ایالت موسسات فرهنگی و هنری زیادی وجود دارند، فستیوال‌های بزرگ معمولا در این شهر برگزار می‌شوند. یکی از مناطق معروف در استرالیای جنوبی دره باروسا است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

پس از بررسی شرایط زندگی و کار در استرالیا و تصمیم قطعی در رابطه با مهاجرت به این کشور، نوبت به ترجمه و ارائه مدارکاتان برای اخذ ویزا می‌رسد. ترجمه رسمی مدارک به منظور ارائه به سفارت استرالیا به دو شکل ترجمه رسمی با مهر مترجم رسمی قوه قضاییه و ترجمه با مهر ناتی قابل انجام است.

ترجمه با مهر مترجم رسمی : این نوع ترجمه در دارالترجمه رسمی و توسط مترجم رسمی قوه قضاییه انجام می‌شود. پس از ترجمه رسمی مدارکتان، بسته به قوانین سفارت کشور مقصد، اخذ مهر تاییدات دادگستری و امور خارجه برای اعتبار بیشتر مدرکتان الزامی می‌باشد.

ترجمه با مهر ناتی  NAATI: این نوع ترجمه توسط مترجمین مورد تایید سازمان ناتی استرالیا انجام می‌شود. مترجمینی که با طی مراحلی و قبولی در آزمون، مهر ناتی را دریافت می‌کنند، به عنوان مترجم ناتی شناخته می‌شوند. ترجمه با مهر ناتی از اعتبار بیشتری نزد مقامات استرالیایی برخوردار است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد صفحه ترجمه ناتی استرالیا ما شوید.

سامانه رسمی آنلاین بهترین و معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی سطح کشور را که نرخ مصوب داشته و مورد تایید مشتریان قبلی نیز بوده‌اند، به شما معرفی می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید در هر زمان و مکان با انتخاب شهر محل زندگی و زبان ترجمه مورد نظر، از خدمات دارالترجمه مطلوب خود به صورت آنلاین استفاده نمایید.   

 کلام آخر

ایالت‌های استرالیا با نرخ پایین بیکاری همواره موردتوجه فارغ‌التحصیلان در کشورهای دیگر قرار می‌گیرد. در استرالیا مناطقی وجود دارند که فرصت‌ شغلی و بازار کار مناسبی برای افراد مختلف به وجود آورده است. علاوه بر نرخ پایین بیکاری عوامل دیگری نیز وجود دارد که سبب شده افراد برای مهاجرت به این کشور روی بیاورند. از این عوامل می‌توان به برخورداری از درآمد بالا، رفاه نسبی، ثبات اقتصادی و… اشاره کرد. در این مقاله سعی کردیم شما را با ایالت‌های استرالیا با کمترین نرخ بیکاری و نحوه ترجمه رسمی مدارکتان برای مهاجرت آشنا کنیم، امیدواریم با خواندن آن اطلاعات کافی را به دست آورده باشید.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای آشنایی با ایالت‌های با کمترین نرخ بیکاری در استرالیا برای اپلای و مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید