۵ اپلیکیشن مفید برای بهبود تجربه تحصیل در خارج از کشور

دانشجو بودن سخت است، اما زمانی که از کشور دیگری آمده‌اید، سخت‌تر هم می‌شود. علاوه بر دروس، شما باید با موانع زبانی و دوری از دوستان و خانواده نیز دست و پنجه نرم کنید. خوشبختانه فناوری، تجربه دانشجویان بین‌المللی را بسیار آسان‌تر از گذشته کرده است. دانشجویان اکنون می‌توانند به صورت آنلاین برای دانشگاه‌های سراسر جهان درخواست دهند و از بسیاری از برنامه‌ها و منابع مطالعاتی مفید در خارج از کشور استفاده کنند.

برای اخذ پذیرش تحصیلی و مهاجرت به کشور خارجی علاوه بر بررسی شرایط و دارا بودن صلاحیت‌های لازم، اقداماتی را باید انجام دهید که از مهمترین آنها آماده سازی مدارک و ترجمه رسمی آنها می‌باشد. اینکه چه مدارکی را باید آماده و به چه زبانی ترجمه کنید به روش مهاجرتی که برای آن اقدام می‌کنید و قوانین کشور مقصد بستگی دارد. برای ترجمه رسمی مدارک خود و جستجوی معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی تا انتها با ما همراه باشید.    

با وجود اطلاعات بسیار زیاد، دشوار است که بدانید از کجا شروع کنید. اما اگر به دنبال راه‌های خاصی برای بهبود زندگی دانشجویی خود هستید، به دنبال گوشی در دست خود نباشید! در ادامه پنج اپلیکیشن مفید را برای بهبود تجربه تحصیلی شما در خارج از کشور مطرح کرده‌ایم.

۱- گوگل ترنسلیت

انگلیسی زبان اول اکثر دانشجویان بین المللی نیست که در کانادا، آمریکا، بریتانیا یا استرالیا تحصیل می‌کنند. حتی انگلیسی زبانان پیشرفته ممکن است هنوز با لهجه‌های محلی و زبان عامیانه مشکل داشته باشند. خوشبختانه، برنامه‌های ترجمه مانندگوگل ترنسلیت می‌توانند به شما در درک کلمات یا عبارات دشوار کمک کنند. این برنامه بیش از ۱۳۰ زبان مختلف را از طریق گفتار، متن یا دست خط ترجمه می‌کند. حتی یک گزینه دانلود دسترسی سریع وجود دارد تا بتوانید کلمات و عبارات خاصی را همیشه آماده داشته باشید، حتی آفلاین. بهتر از همه اینکه گوگل ترنسلیت کاملا رایگان است!

۲- اسپاتیفای

اگر از طرفداران موسیقی هستید، سرویس‌های استریم مانند اسپاتیفای ضروری هستند. با دسترسی نامحدود به میلیون‌ها آهنگ، چیزی است در اسپاتیفای می‌توانید یافت کنید. شما می‌توانید لیست‌های پخش را برای هر سلیقه یا خلق و خوی بسازید و به اشتراک بگذارید (توصیه می‌کنیم یکی برای مطالعه بسازید) و آهنگ‌ها را در موبایل خود دانلود کنید تا از اینترنت تلفن همراه کمتری استفاده کنید.

برای دریافت این ویژگی‌ها و تجربه‌ای بدون آگهی، باید برای اشتراک این اپلیکیشن هم هزینه کنید. خبر خوب این است که دانشجویان اسپاتیفای را نیم بها دریافت می‌کنند! برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی این شرکت ‌مراجعه کنید.

۳- Cite This For Me (این را برای من ذکر کنید)

Cite This For Me برنامه ای است که برای آسان کردن ارجاع منابع در تکالیف و مقالات شما طراحی شده است. می‌توانید از افزونه Cite This For Me Google Chrome برای استناد خودکار صفحات وب در قالب APA، MLA،‌هاروارد یا شیکاگو استفاده کنید. سپس می‌توانید نقل‌قول‌ها را مستقیماً در صفحه Works Cited خود کپی کنید.

از منبع دیجیتال استفاده نمی‌کنید؟ نگران نباشید، فقط از بارکد هر کتاب یا مجله عکس بگیرید و Cite This For Me یک نقل قول برای شما ایجاد می‌کند. حتی دارای یک بررسی کننده سرقت ادبی است که به شما کمک می‌کند قبل از انجام کارتان آرامش خاطر داشته باشید.

۴- واتس اپ

برنامه‌های پیام رسانی زیادی وجود دارد، اما واتس اپ یکی از بهترین‌هاست. این برنامه رایگان برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان در کشور خود عالی است، زیرا واتس اپ از اتصال Wi-Fi یا شبکه داده شرکت مخابراتی تلفن همراه شما برای برقراری تماس‌های صوتی و تصویری استفاده می‌کند. این بدان معناست که شما نیازی به پرداخت هزینه‌های گران قیمت تلفن همراه نخواهید داشت. همچنین می‌توانید چت متنی گروهی با خانواده و دوستان ایجاد کنید.

تنها محدودیت این است که فقط می‌توانید با سایر کاربران واتس اپ تماس بگیرید. با این حال، از آنجایی که راه‌اندازی این برنامه آسان است، کمک به خانواده‌تان برای راه‌اندازی آن در دستگاه‌هایشان قبل از راه شدن به کشور مقصد، زمان زیادی نخواهد برد.

۵- دایره 6 Circulo

ایمنی پردیس یکی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه‌ها و کالج‌ها است. برای اطمینان از اینکه تجربه تحصیل در خارج از کشور تا حد امکان ایمن است، مهم است که در این اپلیکیشن فعال باشید. بهتر است هرگز در شب تنها راه نروید، از محیط اطراف خود آگاه باشید و دوستان مورد اعتماد خود را در نزدیکی خود نگه دارید و از موقعیت مکانی خود آگاه باشید.

فناوری می‌تواند این کار را آسان کند. برنامه‌  Circle of 6 برای کاربران اپل و Circulo برای کاربران اندروید ابتدا برای کمک به دانشجویان کالج از خشونت جنسی طراحی شدند، اما می‌توانند و باید توسط هر کسی استفاده شوند.

این برنامه به شما امکان می‌دهد تا شش نفر از مخاطبین خود را برای پیوستن به “حلقه” خود اضافه کنید. از آنجا، می‌توانید اعلان‌های سریعی مانند مختصات GPS خود یا پیامی‌که از آن‌ها می‌خواهد با شما تماس بگیرند، به حلقه خود ارسال کنید. این راهی برای ایمن ماندن دوستان است، بنابراین مهم است که حلقه شما فقط شامل افرادی باشد که به آنها اعتماد دارید.

پس از مطالعه موارد فوق اگر با هدف ادامه تحصیل و یا به هر دلیلی قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، همان طور که به آن اشاره کردیم، بسته به هدفتان از مهاجرت و قوانین کشور مقصد، مدارکی را باید آماده، به صورت رسمی ترجمه و ارائه دهید. این مدارک شامل مدارک شناسایی، تحصیلی، مالی و … می‌شوند، ترجمه این مدارک تنها زمانی ارزش قانونی دارد و از سوی سفارت کشور مقصد قابل پذیرش هستند که در دارالترجمه رسمی و توسط مترجم رسمی قوه قضاییه ترجمه شوند. بدین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مورد نظر خود لیستی از بهترین و معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و پس از بررسی خدمات هر دارالترجمه، هزینه‌‌های آن و امتیازات مشتریان قبلی، دارالترجمه مناسب را انتخاب و از طریق را‌ه‌های ارتباطی موجود در سایت شامل شماره‌ تماس، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش اینترنتی با تیم پشتیبانی دارالترجمه سفارش ترجمه خود را هماهنگ نمایید.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای ۵ اپلیکیشن مفید برای بهبود تجربه تحصیل در خارج از کشور

دیدگاهتان را بنویسید