چگونه برای گپ تحصیلی یک ساله آماده شویم؟

چگونه می‌توانید برای گپ افتاده بین تحصیلات خود آماده شوید؟ همه چیز با یک برنامه خوب و حساب‌شده شروع می‌شود. برخی از دانشجویان ممکن است به طور غیرمنتظره‌ای نیاز به زمان گذاشتن روی تحصیل خود داشته باشند و باید گفت هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. در هر صورت، حالت عاقلانه‌اش این است که کارهایی را که دوست دارید انجام دهید و برای آنها برنامه ریزی داشته باشید. با تعیین اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت، مسیر برای شما هموارتر خواهد بود.

اگر قصد این را داشتید که تحصیلات خود را به تعویق بیاندازید، ابتدا با تیم پذیرش دانشگاه خود تماس بگیرید. هر دانشگاه قوانین و جدول زمانی متفاوتی برای تعویق در تحصیلات دارد. مهم است که قوانین آن دانشگاه را بدانید، زیرا شکستن قوانین می‌تواند جایگاه شما را متزلزل کند.

چه بخواهید تجربه کاری به دست آورید، چه بخواهید از عزیزان خود مراقبت کنید یا حتی به کشور خود سفر کنید، یک گپ، زمانی عالی برای رشد به عنوان یک فرد حرفه‌ای است. از نکات زیر برای استفاده حداکثری از آن استفاده کنید:

اهداف خود را تعیین کنید

در اینجا از «گپ تحصیلی» به عنوان یک اصطلاح کلی استفاده می‌کنیم در نتیجه ممکن است شش ماه یا کمی ‌بیش از یک سال مرخصی بگیرید تا بتوانید بعد از کار خود برگردید. هر زمانی که می‌خواهید بمانید، عاقلانه است که یک جدول زمانی و یک تاریخ هدف برای بازگشت به تحصیل خود تعیین کنید. با تعیین محدودیت، به احتمال زیاد از آن نهایت استفاده را خواهید کرد و برنامه ریزی دقیقی می‌کنید.

در زمان کووید-19، گرفتن یک گپ تحصیلی بیشتر محبوب شده است. به عنوان مثال، در نظرسنجی که در آمریکا و در سال 2021 انجام شد نشان داد که 22 درصد از دانشجویان در پاییز آن سال به دانشگاه نمی‌رفتند. در حالی که دانشجویان بیشتری ممکن است این انتخاب را انجام دهند، بعضی از دانشجویان از این مورد استفاده نمی‌کنند. هر دانشجو هنگام انتخاب نحوه گذراندن تحصیلات خود از انعطاف‌پذیری متفاوتی برخوردار است.

بودجه، موقعیت مکانی، سلامتی و خانواده شما همگی می‌توانند بر انتخاب شما تأثیر بگذارند. دانش‌جویانی که نیاز به بهبودی پس از آسیب یا مراقبت از یکی از اعضای خانواده دارند، گپ تحصیلی متفاوتی با افرادی که در یک کشور خارجی کار می‌کنند خواهند داشت. با این حال مهم نیست که در شهر خود هستید یا جای دیگری از  جهان، این زمان است که ارزشمند است.

اهدافی را با جدول زمانی متفاوت تعیین کنید تا خود را ملزم به اجرای آنها نگه دارید. داشتن چند هدف آسان برای شروع می‌تواند به بزرگترین اهداف شما کمک کند تا دست یافتنی‌تر باشند. حتی می‌توانید با قول یک جایزه کوچک به خودتان در ازای هر نقطه عطفی که به دست می‌آورید، یا پاداش بزرگ‌تری پس از رسیدن به چند هدف، آن را اجرایی کنید. برای این کار اهداف خود را بنویسید، چه روش شما روی کاغذ باشد، چه صفحه‌های بزرگ یا یک تقویم، داشتن یک یادآوری بصری می‌تواند شما را تشویق کند که به حرکت رو به جلو ادامه دهید.

بودجه خود را ایجاد و درک کنید

بودجه یک قدم مهم است. شما هنوز هم باید هزینه شهریه خود را پس از پایان گپ تحصیلی خود بپردازید. با لیستی از هزینه‌های اصلی خود شروع کنید که این موارد می‌تواند شامل مواد غذایی، حمل و نقل و اجاره باشد. سپس هزینه‌های روزمره مانند لباس، سرگرمی ‌و سفر را در نظر بگیرید. برای درک جریان نقدی خود، این هزینه‌ها را با درآمد مورد انتظار خود برای هر ماه مقایسه کنید.

فراموش نکنید که مقداری پول برای زندگی آینده خود به عنوان دانشجو و همچنین هزینه‌های اتفاقی پس انداز کنید. به این ترتیب اگر دوستان، شما را به یک سفر یک هفته‌ای دعوت کنند متوجه خواهید شد که می‌توانید آنها را همراهی کنید یا خیر.

مهارت‌های خود را تقویت کنید

به مهارت‌هایی که می‌خواهید در طول گپ تحصیلی خود توسعه دهید فکر کنید. آیا آنها به مطالعات و علم‌آموزی شما مرتبط هستند؟ در ادامه برای این موضوع چند ایده داریم:

آیا می‌خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید؟ چه پرتغالی باشد چه فرانسوی، دانستن زبان‌های مختلف می‌تواند فرصت‌های شغلی شما را متنوع کند.

بین دو مسیر شغلی مردد هستید؟ کار در زمینه‌ای که به آن علاقه دارید می‌تواند به شما کمک کند ولی بهتر است مهارت‌های دیگر را هم یاد بگیرید تا در مدرکی که نمی‌خواهید از آن استفاده کنید سرمایه گذاری کنید.

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید و به دنبال تحصیلات تکمیلی و اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر خارجی هستید، همان طور که به آن اشاره کردیم، ترجمه رسمی مدارک از اقدامات ضروری فرآیند مهاجرت با هر هدفی می‌باشد. بدین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مد نظر خود، لیستی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و پس از بررسی خدمات هر دارالترجمه بهترین انتخاب را داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش اینترنتی، سفارش ترجمه خود را با دارالترجمه هماهنگ نمایید.

سایت رسمی آنلاین: rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای چگونه برای گپ تحصیلی یک ساله آماده شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید