چرا علوم بهداشتی بخوانیم؟

متخصصان علوم بهداشتی تأثیر زیادی بر جامعه و زندگی روزمره ما دارند و در شغل‌هایی کار می‌کنند که علم خود را در مسائل مرتبط با سلامت به کار می‌گیرند. برخی از متخصصان علوم بهداشتی مانند سونوگراف‌ها سونوگرافی انجام می‌دهند تا پذر و مادر آینده بتوانند اولین تصاویر جدیدترین عضو خانواده خود را ببینند. دندانپزشکان و تکنسین‌های دندان‌پزشکی قالب‌هایی را روی دندان‌های کودک نصب می‌کنند و عادت کردن به آنها جهت شکل‌گیری دندان‌هایشان را به آنها هدیه می‌دهند.

فیزیوتراپ‌ها به افراد کمک می‌کنند تا قدرت و تحرک خود را پس از آسیب بازسازی کرده و به بیماران خود کمک کنند تا با بهبودی بیشتری زندگی کنند. چه به مراقبت اجتماعی و چه به نوآوری‌های تکنولوژیکی علاقه‌مند باشید، دلایل بسیار خوبی برای تحصیل در رشته‌های علوم بهداشتی وجود دارد، در ادامه به برخی از این دلایل می‌پردازیم.

کار در رشته‌های علوم بهداشتی چگونه است؟

مشاغل مختلف در علم بهداشت، فارغ التحصیلان را برای تجویز واکسن، مطالعه بیماری‌ها، ارائه مراقبت از سالمندان یا جراح آماده می‌کند. برخی از متخصصان در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها کار می‌کنند، برخی دیگر در مکان‌های مانند مرکز سالمندان کار می‌کنند.

چگونه انتخاب کنم در کدام رشته علوم بهداشتی تحصیل کنم؟

اگر دانشجوی خارجی هستید و به دنبال شغلی در علوم بهداشتی می‌گردید، در مورد کاری که می‌خواهید انجام دهید و اینکه فضای کاری ایده‌آل شما چگونه باید باشد خوب فکر کنید. این پاسخ می‌تواند به شما کمک کند بهترین شغل خود را پیدا کنید. به یاد داشته باشید، شما یک سوم هر هفته (یا بیشتر) را صرف کار خود خواهید کرد، که بخش زیادی از زندگی شماست. سعی کنید شغل‌هایی را در نظر بگیرید که از آنها لذت می‌برید و هزینه‌های شما را پوشش می‌دهد در این صورت است که ذهن و جسم شما در آرامش خواهد بود.

هنگام در نظر گرفتن دانشگاه، توجه به مزایای برنامه‌های تحصیلی مختلف ضروری است. برخی مکان‌ها یا شرکت‌هایی دارند که می‌توانید در آن‌ها تجربه کاری کسب کنید. دیگران ممکن است پروژه‌های تحقیقاتی را پیشنهاد کنند که در آن شما با دانشمندان برتر کار خواهید کرد.

همچنین در نظر بگیرید که چقدر دوست دارید مستقیم با بیماران کار کنید. یا نقش‌هایی مانند داروسازی گرفته تا کار با اشعه ایکس و اپیدمیولوژیست مورد علاقه‌تان است. این نقش‌ها زمان بیشتری را صرف تجزیه و تحلیل داده‌ها و تحقیق می‌کنند.

به یک شغل پر تقاضا بپیوندید

آیا می‌دانستید که تا سال 2025 آمریکا به حدود 150000 پزشک تمام وقت نیاز دارد و دچار کمبود خواهد شد؟ این کمبود پزشک تأثیر منفی بر سلامت جوامع در سراسر آمریکا و سایر کشورهای با کمبود مشابه هم خواهد داشت. میانگین سنی در کانادا و آمریکا نیز با بازنشستگی افراد همچنان در حال افزایش است. در نتیجه گروه‌های سالمند به حمایت بیشتری از سوی بخش مراقبت‌های بهداشتی نیاز خواهند داشت. همچنین پس از چالش‌های کرونا که بسیاری از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را بازنشسته کرده است، فارغ‌التحصیلان جدید در این رشته تقاضای زیادی دارند.

برخی از کشورها فرصت‌های کاری ویژه پس از فارغ التحصیلی را برای فارغ التحصیلان خارجی در رشته‌های بهداشت ایجاد کردند. این می‌تواند تجربه کاری را آسان‌تر کرده و اقامت دائم را راحت‌تر کند.

نکات کمبود نیرو در صنعت مراقبت‌های پزشکی

شاید برای شما هم سوال شده باشد که کشورهای برتر چگونه با کمبود نیرو در صنعت مراقبت‌های بهداشتی مقابله می‌کنند. در ادامه چند نکته مهم آورده شده است:

  • در انگلستان، ویزای Skilled Worker شامل 15 شغل بهداشتی و آموزشی است. مسیر مهاجرت فارغ التحصیلان بریتانیا به دانشجویان خارجی که مدرک تحصیلی خود را در انگلستان دریافت کرده‌اند، اجازه می‌دهد که تا دو یا سه سال برای دانشجویان دکترا در هر سطح مهارتی بمانند و کار کنند.
  • در سپتامبر 2022، استرالیا تمدید کار پس از تحصیل را اعلام کرد. این به فارغ التحصیلان واجد شرایط اجازه می‌دهد تا دو سال دیگر با ویزای موقت فارغ التحصیلی در استرالیا کار کنند. رشته‌های واجد شرایط شامل پرستاری و سایر علوم بهداشتی می‌شوند، زیرا استرالیا با کمبود کارکنان مراقبت‌های بهداشتی مواجه است.
  • از ژانویه 2020 تا ژوئن 2021، مشاغل خالی در صنایع مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی 16٪ از کل فرصت‌های شغلی کانادا را تشکیل می‌دهند. برخی از فارغ التحصیلان علوم بهداشتی ممکن است واجد شرایط مهاجرت از طریق برنامه اکسپرس اینتری کانادا باشند و اجازه می‌دهد برای اقامت دائم سریع درخواست دهند.

بنابراین، اگر می‌خواهید از سلامت جسمی ‌یا روانی دیگران در جامعه یا در سراسر جهان حمایت کنید، شغلی در علم سلامت در نظر بگیرید!

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید و به دنبال تحصیلات تکمیلی و اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر خارجی هستید، همان طور که به آن اشاره کردیم، ترجمه رسمی مدارک از اقدامات ضروری فرآیند مهاجرت با هر هدفی می‌باشد. بدین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مد نظر خود، لیستی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و پس از بررسی خدمات هر دارالترجمه بهترین انتخاب را داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش اینترنتی، سفارش ترجمه خود را با دارالترجمه هماهنگ نمایید.

سایت رسمی آنلاین: rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای چرا علوم بهداشتی بخوانیم؟

دیدگاهتان را بنویسید