نکات امنیت سایبری برای دانشجویان بین المللی

سازگار شدن با زندگی در یک کشور جدید به عنوان یک دانشجوی خارجی می‌تواند احساس سخت و طاقت فرسایی باشد که شما را در برابر آن آسیب‌پذیر کند. به همین دلیل است که ما یک راهنما با نکات امنیت سایبری برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده‌ایم تا در آن تمامی نکان مربوط به این موضوع را بررسی کنیم.

آیا تا به حال یک ایمیل دریافت کرده‌اید که از شما اطلاعات شخصی شما را بخواهد؟ لینک مشکوک چطور؟ یا بدتر از همه این موارد آیا تا به حال هک شده‌اید؟ اینها نمونه‌هایی از حملات سایبری هستند و ممکن است برای هر کسی که در شرکت‌های بزرگ یا کوچک کار می‌کنند اتفاق بیافتد. استراتژی‌های امنیت سایبری که در ادامه بیان می‌کنیم، می‌توانند به حفظ امنیت اطلاعات شخصی و دستگاه‌های مختلف الکترونیکی شما کمک کنند.

1. از آنتی ضد ویروس استفاده کنید

ممکن است اصطلاح “ویروس” را از دیدگاه بیولوژیکی درک کنید، اما آیا می‌دانستید که این کلمه در مورد کامپیوترها و حتی گوشی‌ها هم نیز صدق می‌کند؟ ویروس‌های کامپیوتری نیز مانند ویروس‌های بیولوژیکی نوعی برنامه کامپیوتری هستند که عملکرد دستگاه آلوده را تغییر داده و کد خود را به آنها وارد می‌کنند.

دستگاه‌هایی مانند لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی بیشتر در معرض خطر ویروس‌ها هستند. با نصب نرم افزارهای آنتی ویروس مانند McAfee ، Norton ، یا Bitdefender از دستگاه‌های خود محافظت کنید و سپری در برابر آنها ایجاد کنید. برخی نکات دیگر که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • در صورت امکان از فلش USB با رمز عبور محافظت کنید و آنها را بدون مراقبت رها نکنید و هر چند بار یکبار آنها را با نرم افزارهای آنتی ویروس اسکن کنید.
  • از دانلود یا پخش فیلم یا هر چیزی از وب سایت‌های ناآشنا خودداری کنید.
  • روی لینک‌هایی که از منبع نامعتبر می‌آیند کلیک نکنید.

نکته: برای بررسی ایمن بودن یک وب سایت، سعی کنید آدرس وب سایت را در وب سایتی مانند urlvoid وارد کنید که می‌تواند ویروس‌های آن را بررسی کند.

2. رمزهای عبور قوی قرار دهید و آنها را به اشتراک نگذارید!

رمزهای عبور قوی به حفظ امنیت اطلاعات شما کمک می‌کند. اگر رمز عبور شما به راحتی توسط یک هکر قابل حدس زدن باشد، اطلاعات ورود به ایمیل شما، شبکه‌های اجتماعی، بانکداری آنلاین یا همان موبایل بانک‌ها و موارد دیگر ممکن است به خطر به راحتی اتفاق بیافتد. برای قوی تر کردن رمز عبور خود نکات زیر را رعایت کنید:

  • از انتخاب اعداد یا حروف متوالی مانند 1234 یا  abcd خودداری کنید.
  • از عبارات یا عناوین رایجی که کسی می‌توان آنها را حدس زد خودداری کنید.
  • سال یا ماه و روز تولد خود را در پسورد قرار ندهید.
  • از ترکیب حداقل هشت حرف، اعداد و نمادها استفاده کنید.
  • از استفاده مجدد حروف یا عددها در رمز عبور خود خودداری کنید.

همچنین مهم است که از اشتراک گذاری پسوردهای خود با هر کسی خودداری کنید. این می‌تواند امنیت رمز عبور شما را در معرض خطر بالایی قرار دهد. هر چه رمز عبور خود را با افراد بیشتری به اشتراک بگذارید، احتمال هک شدن آن بیشتر می‌شود و به راحتی اکانت‌های خود را از دست می‌دهید.

3. یاد بگیرید که یک کلاهبرداری را تشخیص دهید

کلاهبرداران از فریب و تاکتیک‌های روانی برای سوء استفاده از افراد استفاده می‌کنند و هدف نهایی آنها معمولاً پول یا اطلاعات حساس و کاملا شخصی شما است. برخی از نمونه‌های کلاهبرداری دانشجویان بین‌المللی عبارتند از کلاهبرداری به وسیله کمک هزینه تحصیلی، کلاهبرداری با وام دانشجویی و کلاهبرداری با ویزای دانشجویی که در موارد زیادی این مورد دیده شده است.

برخی از تاکتیک‌های رایج کلاهبرداری که باید مراقب آنها بود عبارتند از:

  • وعده‌های دروغین که به نظر می‌رسد خیلی خوب هستند.
  • درخواست اطلاعات شخصی شما
  • تهدید برای ترساندن شما و دادن چیزی به آنها

اگر فکر می‌کنید با کلاهبرداری مواجه شده‌اید، بهتر است آن را به مسئولین دانشگاهی یا در موارد حادتر به اداره پلیس منطقه خود گزارش کنید. در حالی که امیدواریم هرگز با یک کلاهبرداری مواجه نشوید، با تمرین کافی، در مسیر شناسایی کلاهبرداری‌ها و اجتناب از آنها خواهید بود و می‌توانید آنها را به راحتی تشخیص دهید.

4. از اطلاعات شناسایی شخصی (PII) خود محافظت کنید

شماره تامین اجتماعی، شماره گواهینامه رانندگی، اطلاعات بیومتریک و سوابق مالی و پزشکی شما چه وجه اشتراکی دارند؟ باید گفت بله حدس زدید ، همه آنها اطلاعات حساس شخصی شناسایی (PII) هستند! به اشتراک گذاری این اطلاعات می‌تواند شما را در معرض خطر سرقت هویت قرار دهد که مجرمان می‌توانند از آن برای به خطر انداختن حساب‌های شما استفاده کنند.

  • از دسترسی به اطلاعات شخصی خود (بانکی، حساب دانشجویی، اینترانت کاری) با استفاده از وای فای عمومی‌ خودداری کنید.
  • معاملات خود را به طور منظم بررسی کنید که نقصی در آنها نباشد.
  • کپی‌های فیزیکی حاوی PII حساس (مانند اسناد مالی یا پزشکی) را تکه تکه کنید، بسوزانید یا در جایی دور از دسترس دور بریزید.

5. از احراز هویت 2 عاملی استفاده کنید

امروزه بسیاری از شرکت‌ها از احراز هویت دو مرحله ای (2FA) استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که هر بار که وارد یک حساب شخصی می‌شوید، باید از رمز عبور خود و همچنین دستگاه دیگری مانند تلفن همراه خود برای ورود استفاده کنید. انجام این کار به شما این مزیت را می‌دهد که از محافظت مضاعف حساب خود اطمینان حاصل کنید.

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید و به دنبال تحصیلات تکمیلی و اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر خارجی هستید، همان طور که به آن اشاره کردیم، ترجمه رسمی مدارک از اقدامات ضروری فرآیند مهاجرت با هر هدفی می‌باشد. بدین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مد نظر خود، لیستی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و پس از بررسی خدمات هر دارالترجمه بهترین انتخاب را داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش اینترنتی، سفارش ترجمه خود را با دارالترجمه هماهنگ نمایید.سایت رسمی آنلاین: rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای نکات امنیت سایبری برای دانشجویان بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید