مهم‌ترین مهارت های نرم که لازم است در ۲۰۲۲ داشته باشید

مهارت های نرم به‌ طور کلی به توانایی‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند بازدهی عملکرد شغلی شما را افزایش دهند. بنابراین داشتن این مهارت‌ها در تمامی مشاغل و کسب و کارها ضرورت دارد. این دسته از مهارت‌ها می‌توانند نشانگر شخصیت شما و سبک کاری‌تان باشند. کسب مهارت های نرم هم برای خود شخص مزایایی به وجود می‌آورد و هم یک تیم را با موفقیت روبرو می‌سازد. در این مقاله قصد داریم به مهم‌ترین مهارت های نرم که لازم است در ۲۰۲۲ داشته باشید، اشاره کنیم. بد نیست به این نکته نیز اشاره نماییم که در صورت دارا بودن یک یا چند مورد از این توانمندیها، شاید بتوانید یک جایگاه شغلی مناسب در یکی از کشورهای مطلوب خود پیدا کنید و به همین ترتیب بتوانید یک مهاجرت شغلی خوب داشته باشید. در فرآیند مهاجرت شما یک گام مهم، ترجمه گواهی‌های مهارتهایی است که به استناد آنها توانسته‌اید، پذیرش شغلی داشته باشید. به همین منظور در انتهای این مطلب، به شما یک راهکار مناسب جهت ترجمه مدارکتان ارائه خواهیم داد. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

مهارت حل مسئله

همان‌طور که می‌دانید در تمامی کسب و کارها و در تمامی موقعیت‌های زندگی، چالش‌ها و مشکلاتی وجود دارد. چگونگی برخورد با این مسائل، نکته بسیار حائز اهمیتی است. در چنین شرایطی برخی از افراد می‌توانند با یک مسئله، از چندین زاویه مختلف، برخورد نمایند و یا برای حل و فصل چالش ایجاد شده، از نیروی خلاقیت خود کمک بگیرند.

در این موقعیت افرادی که می‌توانند از این توانایی خود استفاده کنند و با مسائل روبرو گردند نسبت به دیگران موفق‌تر خواهند بود. این دسته از افراد می‌توانند چه به‌ صورت فردی و چه به‌ صورت تیمی، مسائل پیش‌ آمده و چالش‌های روبه‌رو را حل نمایند. لذا می‌توان گفت این مهارت یکی از مهم‌ترین دارایی‌ها و مهارت‌های نرمی است که باید آن را به دست آورید.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که از طریق ورزش کردن و استراحت خوب و کافی می‌توانید مهارت استدلال و حل مسئله را در خود تقویت نمایید. چراکه این دسته از مهارت‌ها که با عنوان مهارت‌های نرم شناخته می‌شوند از طریق آموزش و یادگیری به دست نمی‌آیند.

فعالیت‌های تیمی و گروهی

بسیاری از افراد در یک دفتر به‌ صورت تیمی و گروهی، کار و فعالیت می‌کنند. برای این دسته از افراد حضور در این مرکز و هم‌چنین نحوه ارتباط و تعامل بین افراد اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. در این‌ میان برخی از کارکنان مهارت‌های کار گروهی بسیار بالایی دارند.

این دسته از افراد این توانایی را دارند که در هر شرایطی، راهکارهای تازه‌ای برای تعامل و ارتباط با دیگران پیدا کنند. به دست آوردن چنین مهارت‌هایی به‌ طور حتم میزان بهره‌وری در یک محیط کار را افزایش می‌دهد. بنابراین لازم است مدیران سعی داشته باشند این مهارت‌ها را در کارمندان و پرسنل خود تقویت سازند.

مهارت رهبری

یکی از مهم‌ترین مهارت های نرم که لازم است در ۲۰۲۲ داشته باشید، مهارت رهبری است. این مهارت را می‌توان توانایی نسبتاً دشواری به شمار آورد. برای به دست آوردن این مهارت لازم است ویژگی‌های خاصی داشته باشید. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان همدلی را نام برد. از طرف دیگر باید بتوانید روحیه مشارکت و همکاری را در خود تقویت کنید.

برای به دست آوردن چنین مهارتی لازم است بتوانید دیگران را قانع سازید تا اهداف و اعمال شما را برای دستیابی به هدف، تعقیب و پیگیری نمایند و راه‌حل‌ها و دستورالعمل‌های‌تان را دنبال کنند. برای این‌ که بتوانید رهبر خوبی باشید لازم است بتوانید به‌ درستی به اولویت سازی مسائل اقدام کنید.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که افرادی که می‌توانند به‌ راحتی دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهند و آن‌ها را مجبور کنند تا به سمت یک نتیجه مطلوب و هدف مؤثر و کارا حرکت کنند، توانایی رهبری دارند.

انطباق و سازگاری

مهارت انطباق و سازگاری به‌ طور کلی به‌ معنای سازگار شدن با سبک‌ها و روش‌های جدید کاری، نحوه ارتباط و تعامل با دیگران به شیوه‌های نو و… است. افرادی که به این مهارت مجهز شده باشند این امکان و توان را دارند که بتوانند با افراد همکار و هم‌تیمی خود با روش‌های تازه، ارتباط و تعامل برقرار کنند یا از رویکردهای نوین برای توسعه کسب و کار و پیشرفت خود بهره‌مند گردند.

چنین کارمندانی به‌ راحتی می‌توانند با محیط‌های جدید انطباق پیدا کنند و یا به ارائه پیشنهادات برای بهتر شدن و به‌روز شدن محیط کار اقدام نمایند. این افراد به‌ راحتی قادر خواهند بود هر گونه تغییر و تحول در محیط کار را درک کنند. بنابراین مهارت انطباق و سازگار شدن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های نرمی است که لازم است در سال پیش رو به آن دست پیدا کنید.

ارتباط موثر

مهارت‌های ارتباطی، در حقیقت توانایی‌هایی هستند که موفقیت کسب و کار شما را تضمین خواهند نمود. چراکه به‌ طور معمول بسیاری از افراد در دفاتر و محیط‌های کاری، مشغول فعالیت می‌شوند. در بسیاری از مواقع روابط اجتماعی به شکل حضوری است. اما در برخی از موقعیت‌ها نیز از مهارت‌های ارتباطی به‌ صورت نوشتاری و… استفاده می‌شود.

افرادی که می‌توانند در روابط خود چه روابط حضوری و چه شیوه‌های دیگر تعامل، موفق‌تر عمل کنند می‌توانند بهره‌وری کار را نیز افزایش دهند. این افراد در برخورد با همکاران و مشتریان خود، از مهارت شوخ‌ طبعی استفاده می‌کنند و یا با آن‌ها همدلی می‌نمایند. لذا می‌توانند حس وفاداری مشتریان را به کسب و کارشان نیز افزایش دهند.

حال که با این مهارتها آشنا شدید، شاید بپرسید که هرکدام از این مهارتها چطور می‌تواند به پذیرش شغلی شما در کشوری دیگر کمک نماید. برای پاسخ به این سوال باید توجه شما را به نکته مهمی جلب نماییم. نکته مهم این است که تمامی شرکتها و کسب و کارهایی که در کشورهای مختلف دنیا به دنبال جذب نیروهای متخصص از کشورهای دیگر هستند، در یکی از مراحل گزینش خود به میزان توانمندی افراد در هر کدام از این مهارتها میپردازند و اغلب با گرفتن آزمون های مهارتی و یا انجام مصاحبه های شفاهی، میزان توانمندی افراد در هر کدام از این مهارتهای نرم را سنجیده و در خصوص انتخاب فرد برای استخدام یا پذیرش متقاضیان، تصمیم‌گیری می‌نمایند. پس کافیست با ارتقاء هر کدام از این مهارتها، شانس خود را برای پذیرش شغل مورد نظرتان بیشتر کنید.

در آخر طبق صحبتی که در ابتدای موضوع با شما مطرح نمودیم، میخواهیم یک راهکار مناسب برای ترجمه مدارک تان به شما پیشنهاد دهیم تا دیگر برای پیدا کردن دارالترجمه مناسب خود دچار سردرگمی نشوید. وب سایت رسمی آنلاین با در اختیار داشتن بهترین و معتبرترین دارالترجمه های رسمی در کل کشور و نمایش اطلاعات این دفاتر ترجمه به شما، این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند تا به سادگی دارالترجمه های رسمی شهر خود را بشناسند و تمامی قابلیتهای هر دارالترجمه از جمله زبان ترجمه، ترجمه فوری، خدمات غیرحضوری، پیک معتمد، تاییدات دادگستری و امور خارجه و حتی تایید سفارتها را مشاهده نموده و با امتیازاتی که هر یک از دفاتر ترجمه از دیگر کاربران دریافت نموده‌اند، دارالترجمه مطلوب خود را با اطمینان کامل انتخاب نمایند. برای دریافت این اطلاعات کافیست به وب سایت رسمی آنلاین مراجعه نموده و با استفاده از امکانات این وب سایت، دارالترجمه مطلوب خود را انتخاب نمایید. در صورتیکه در خصوص ترجمه رسمی مدارکتان سوالاتی دارید می توانید با ارتباط از طریق شماره های تماس زیر و یا از طریق واتس اپ پشتیبانی وب سایت رسمی آنلاین، به پاسخ تمامی سوالات خود برسید.

66469720 – 021

66469735 – 021

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای مهم‌ترین مهارت های نرم که لازم است در ۲۰۲۲ داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید