مقایسه GRE در مقابل GMAT

آیا قصد دارید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد در خارج از کشور تحصیل کنید؟ هنگام اعلام درخواست‌تان ممکن است از شما خواسته شود که نمرات آزمون خود را ارسال کنید. دو مورد از محبوب‌ترین آزمون‌ها عبارتند از Graduate Record Examination (GRE) و Graduate Management Admissions Test (GMAT). که هر دوی این آزمون‌ها میزان موفقیت متقاضیان در برنامه‌های تحصیلی را ارزیابی می‌کنند. این آزمون‌ها به ویژه برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی در کسب و کار و مدیریت محبوب هستند. در ادامه به نحوه اجرای هر یک از این آزمون‌ها و زمانی که می‌خواهید آنها را بدهید، خواهیم پرداخت.

آزمون  (GRE)

GRE یک آزمون استاندارد است که میزان آمادگی دانشجو را برای تحصیلات تکمیلی اندازه گیری می‌کند. هنگام شرکت در GRE، می‌توانید بین شرکت در آزمون عمومی ‌و آزمون موضوعی آن یکی را انتخاب کنید. کدام برای شما مناسب است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

آزمون عمومی ‌GRE

آزمون عمومی‌GRE  به صورت یک آزمون کاغذی در یک مرکز آزمایشی یا به عنوان یک آزمون خانگی و کامپیوتری در دسترس است و به مهارت‌های مختلف شما از جمله موارد زیر نگاه می‌کند:

  • مهارت‌های تفکر
  • استدلال کلامی
  • استدلال کمی
  • مهارت‌های نوشتاری

GRE ارزیابی می‌کند که چقدر خوب داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنید، سؤالات اساسی ریاضی، جبر و هندسه را حل می‌کنید و چه واژگانی را در سطح دانشگاه می‌نویسید. GRE عمومی، تطبیقی ​​است به این معنی که عملکرد شما در سوالات اولیه بر سختی سوالات بعدی تاثیر می‌گذارد.

موفقیت در GRE می‌تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد، برای همین یک نظرسنجی در سال 2014 نشان داد که 66 درصد از استادان پذیرش دانشکده‌های تحصیلات تکمیلی موافق بودند که می‌توانند به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا کمک کند تا بورسیه تحصیلی یا سمت دستیار تدریس را دریافت کنند.

آزمون موضوعی  GRE

آزمون‌های موضوعی GRE برای دانشجویانی با پیش‌زمینه گسترده یا رشته‌ای در مقطع کارشناسی در یک رشته خاص در نظر گرفته می‌شود. دانشجویان حداکثر دو ساعت و 50 دقیقه برای تکمیل آزمون فرصت دارند. تمام آزمون‌های موضوعی GRE مبتنی بر کاغذ بوده و هر سال حداکثر سه بار در سپتامبر، اکتبر یا آوریل ارائه می‌شوند. زمان‌های این آزمون متفاوت است، بنابراین برای رزرو صندلی‌تان زودتر باید با مراکز آزمون نزدیک خود تماس بگیرید.

آزمون‌های موضوعی ممکن است برای موضوعات زیر اجرایی شوند:

  • علم شیمی
  • فیزیک
  • ریاضی
  • روانشناسی

شرکت در آزمون موضوعی GRE می‌تواند به شما کمک کند در هنگام درخواست برای یک برنامه رقابتی از سایر داوطلبان تحصیلات تکمیلی متمایز شوید.

آزمون GMAT

GMAT به صورت آنلاین یا روی کامپیوتر در مراکز آزمون اجرایی شده و دانشجویان حداکثر 3 ساعت و 7 دقیقه برای تکمیل آزمون فرصت دارند. GMAT در چهار بخش مهارت‌های زیر را آزمایش می‌کند:

  • نوشتن: تفکر و ارتباط
  • استدلال یکپارچه: تجزیه و تحلیل داده‌ها و تفسیر اطلاعات
  • استدلال کمی: سواد محاسبه و ریاضی
  • استدلال کلامی: ویرایش و درک مطلب

امتیازدهی GMAT

شرکت کنندگان در آزمون پنج نمره دریافت می‌کنند. این شامل نمرات بخش‌های مختلف هر یک از چهار بخش بالا، به اضافه یک نمره کل است. مصحح‌های GMAT امتیاز کل را بر اساس میزان موفقیت شما در بخش‌های شفاهی و کمی ‌قرار می‌دهند. مجموع نمرات GMAT از 200 تا 800 متغیر است و در فواصل 10 امتیازی (310، 320، 330 …) گزارش می‌شود. دو سوم آزمون دهندگان بین 400 تا 800 نمره می‌گیرند.

هر یک از امتیازات شما همچنین شامل یک رتبه بندی است که به شما می‌گوید در مقایسه با دیگران چقدر امتیاز کسب کرده اید. (نمره 80 گرفتید؟ شما بهتر از 80 درصد از دانش آموزان بوده‌اید و 20 درصد به همان اندازه یا بهتر از شما بوده‌اند.) توجه داشته باشید که چون نمرات آزمون GMAT برای چندین سال معتبر است، رتبه شما ممکن است در طول زمان تغییر کند، زیرا رتبه‌ها هر بار دوباره محاسبه می‌شوند.

نتیجه‌گیری

چه GRE یا GMAT را انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم 12 تا 15 ماه قبل از تاریخ پذیرش برنامه انتخابی خود، در آزمون پذیرش شرکت کنید. اگر تاریخ آزمون زودهنگام باشد شرکت مجدد در آزمون را برای شما آسان‌تر می‌کند، به خصوص اگر امتحان موضوعی GRE داشته باشید. ممکن است شما در هر دو آزمون GRE و GMAT مجدداً شرکت کنید، اما باید در نظر داشته باشید که هر آزمون هزینه جداگانه دارد. همانطور که آماده می‌شوید، از تست‌ها و منابع آنلاین رایگان هم استفاده کنید تا بتوانید با اطمینان وارد آزمون شوید.

این تست‌ها تنها یکی از اجزای برنامه شما هستند. کالج‌ها و دانشگاه‌ها نیز عملکرد تحصیلی و تجربه کاری قبلی شما را در نظر خواهند گرفت. با این حال در مورد هر برنامه‌ای که برای آن درخواست می‌دهید تحقیق کنید تا بتوانید اولویت‌های آنها را درک کنید. برخی از برنامه‌ها ممکن است به نمرات خاص در نتیجه کلی شما اهمیت بیشتری بدهند، بنابراین شما می‌دانید که باید توجه بیشتری را در کجا متمرکز کنید. برنامه‌های رقابتی‌تر ممکن است همه نمرات را به یک میزان و اندازه وزن کنند.

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید و به دنبال تحصیلات تکمیلی و اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر خارجی هستید، همان طور که به آن اشاره کردیم، ترجمه رسمی مدارک از اقدامات ضروری فرآیند مهاجرت با هر هدفی می‌باشد. بدین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مد نظر خود، لیستی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و پس از بررسی خدمات هر دارالترجمه بهترین انتخاب را داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش اینترنتی، سفارش ترجمه خود را با دارالترجمه هماهنگ نمایید.

سایت رسمی آنلاین: rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای مقایسه GRE در مقابل GMAT

دیدگاهتان را بنویسید