معرفی 5 تا از بهترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا

کانادا یک مقصد مهاجرتی تحصیلی بسیار عالی در خارج از کشور برای دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان است. یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در کانادا، مسیر‌های مختلفی است که برای اقامت دائم پیش روی دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی پنج برنامه برتر مهاجرت کانادا می‌پردازیم که شامل موارد زیر می‌شود:

– برنامه نامزد‌های استانی

– برنامه مهاجرتی اقیانوس اطلس

– برنامه مهاجرتی شمالی و روستایی

– اقامت دائم مراقبین

– برنامه تجربه کبک

در ادامه به هریک از این موارد نگاه دقیق‌تری خواهیم داشت.

برنامه نامزد‌های استانی

برنامه نامزد استانی برای افرادی‌ایده‌آل است که می‌خواهند در یک استان یا منطقه خاص زندگی کنند (به استثنای کبک که مسیر مهاجرتی خاص خود را دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت) و مهارت‌های مناسب برای کمک به اقتصاد آن منطقه را دارند. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای برنامه نامزد استانی تحت یکی از جریان‌های زیر درخواست دهند:

– دانش‌آموزان

– تاجران

– کارگران ماهر

– کارگران نیمه ماهر

بنابراین می‌توانید پس از اتمام تحصیلات خود در یک مؤسسه کانادایی، واجد شرایط برنامه نامزد استانی شوید. در صورتی که همه مدارک شما کامل و شرایط اخذ اقامت را داشته باشید این روش ساده‌ای برای دریافت اقامت دائم است.

برنامه مهاجرتی اقیانوس اطلس

پس از تکمیل تحصیلات خود و داشتن مجوز کار، ممکن است واجد شرایط برای این برنامه مهاجرتی باشید. این برنامه به کارفرمایان در استان‌های نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، و جزیره پرنس ادوارد اجازه می‌دهد تا افراد واجد شرایط را به این استان‌های همجوار قیانوس اطلس جذب کنند. داوطلبان می‌توانند در یکی از سه برنامه زیر درخواست اقامت دهند:

– برنامه آتلانتیک با مهارت بالا

– برنامه مهارت متوسط ​​آتلانتیک

– برنامه تحصیلات تکمیلی بین‌المللی آتلانتیک

این برنامه‌ها هرکدام به تجربه کاری، تحصیلات و الزامات زبانی خاص و همچنین پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما در استان آتلانتیک نیاز دارند.

برنامه مهاجرت روستایی و شمالی

اگر‌ایده زندگی و کار در یک شهر کوچک یا جامعه روستایی برای شما جذاب به نظر می‌رسد، برنامه مهاجرت روستایی و شمالی ممکن است برای شما مناسب باشد. اگر پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایی در یکی از شهر‌ها یا استان‌های زیر دریافت کنید و سایر شرایط را داشته باشید، ممکن است واجد شرایط اجرای آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی باشید:

– کلرشلم، آلبرتا

– ورنون، بریتیش کلمبیا

– وست کوتنای، بریتیش کلمبیا

– آلتونا/راینلند، ‌مانیتوبا

– براندون، ‌مانیتوبا

– شمال خلیج، انتاریو

– Sault Ste. ماری، انتاریو

– سادبری، انتاریو

– تاندر بی، انتاریو

– تیمینز، انتاریو

– موس فک، ساسکاچوان

اقامت دائم مراقبین

در اکثر استان‌های کانادا، شغل‌های مراقبتی مثل مراقب کودک یا سالمند بسیار مورد تقاضا هستند. اگر مجوز کار آزاد دارید و به عنوان یک مراقب در کانادا کار می‌کنید، ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم تحت یکی از برنامه‌های آزمایشی زیر باشید:

– برنامه ارائه دهنده مراقبت از کودک در خانه

– برنامه کارگر انجام امور خانه

اگر شرایط لازم برای اقامت دائم را ندارید، ممکن است همچنان واجد شرایط کار موقت در کانادا از طریق ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) یا برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) باشید.

برنامه تجربه کبک

استان کبک قوانین و الزامات منحصر به فرد خود را برای مهاجرت دارد که با سایر مناطق کانادا متفاوت است. اگر به طور تمام وقت در مؤسسه‌ای که توسط دولت کبک به رسمیت شناخته شده است تحصیل کرده‌اید و در ۳۶ ماه گذشته دیپلم گرفته‌اید، ممکن است واجد شرایط برنامه تجربه کبک باشید.

اولین قدم برای اقامت دائم از طریق برنامه تجربه کبک، دریافت گواهی انتخاب کبک است که در زبان فرانسوی به عنوان گواهی انتخاب کبک (CSQ) شناخته می‌شود. این سند توسط وزارت مهاجرت کبک، de la diversité et de l\’inclusion (MIDI) صادر شده است.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، در قدم اول باید مدارک خود را ترجمه رسمی کنید و نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که دارالترجمه مناسب انتخاب کنید تا با خیال راحت و با قیمت مناسب و در سریعترین زمان ترجمه رسمی خود را انجام بدهید. برای پیدا کردن وانتخاب دارالترجمه در شهر خود و زبان مدنظر، به سایت رسمی آنلاین مراجعه کنید و لیست تمامی دارالترجمه ها و نظرات مشتریان آن ها را مشاهده کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و به صورت آنلاین سفارش ترجمه رسمی را انجام دهید.

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای معرفی 5 تا از بهترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا

دیدگاهتان را بنویسید