معرفی سفارت خانه کشورها در ایران(قسمت چهارم)

سفارت‌خانه در حقیقت نمایندگی دائم یا موقت یک کشور در کشوری دیگر است. در برخی موارد سفارت‌خانه محل اقامت سفیر و نمایندگان دولت‌ها است و گاهی نیز تنها محل انجام امور اداری مربوط به یک کشور است. در هر صورت وجود این سفارتخانه‌ها برای تعاملات میان کشورها و همچنین انجام امور سیاسی از جمله گرفتن ویزا لازم است. در این مقاله به معرفی سفارت‌خانه کشور های مختلف خواهیم پرداخت.

سفارت امارات متحده عربی در تهران

امارات متحده عربی یکی از کشورهایی است که ایرانیان زیادی برای مقاصد تجاری و گردشگری به آن سفر می‌کنند، تعاملات سیاسی، تجاری و گردشگری با این کشور همسایه باعث شده است که سفارت‌خانه این کشور یکی از سفارتخانه های پرتردد در ایران باشد.

سفارت امارات در ایران

آدرس سفارت‌خانه:  شهرک غرب، ایران زمین شمالی، پایین‌تر از بیمارستان بهمن، پلاک 2

آدرس سایت: emiratemb@mail.dci.co.ir

تلفن: 42792000

ساعات کاری این سفارت از شنبه تا چهارشنبه، زمستان‌ها ساعت 8:30 تا 14:30 و تابستان‌ها از ساعت 9 تا 15 می‌باشد.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در کوچه‌های اطراف سفارت‌خانه افراد زیادی با ادعای انجام امور مربوط به اخذ ویزا و همکاری با سفارت امارات متحده عربی قصد دارند به مراجعه‌کنندگان سفارت نزدیک شوند، این سفارت‌خانه بارها هرگونه ارتباطات با این افراد را تکذیب کرده است، بنابراین باید مراقب کلاه‌برداران باشید.

سفارت انگلیس (بریتانیا) در ایران

سفارت انگلیس در تهران یکی از قدیمی‌ترین سفارت‌خانه‌ها در کشور است. این سفارت‌خانه به انجام امور اداری مرتبط با کشور انگلستان (بریتانیا) در تهران می‌پردازد که از جمله مهمترین خدمات ارائه شده توسط این سفارت‌خانه انجام امور مربوط به ویزا است.

سفارت انگلیس در تهران

آدرس سفارت انگلیس: خیابان فردوسی، پلاک 172

تلفن سفارت: 64052000

ساعات کاری سفارت‌خانه انگلستان: همه‌روزه به غیر از جمع و شنبه از ساعت 7:30 تا 14:30

فرم درخواست ویزا: https://www.gov.uk/contact-ukvi-inside-outside-uk

سفارت اندونزی

کشور اندونزی به دلیل جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد و به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای آب و هوای معتدل و مرطوب و جنگل‌ها و سواحل بسیار دیدنی است، یک مقصد گردشگری است که توریست‌های زیادی از سراسر دنیا را در این کشور می‌پذیرد، سفر به اندونزی نیازمند اخذ ویزا است و عزیزان ایرانی باید برای اخذ ویزا از سفارت وقت بگیرند. اطلاعات سفارت اندونزی در ایران به شرح زیر است:

آدرس سفارت اندونزی: خیابان قائم مقام فراهانی، نرسیده به خیابان بهشتی، پلاک 170

ساعت کاری سفارت اندونزی در تهران:  ساعت کاری روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 صبح الی 16:30 می باشد.

شماره تلفن سفارت: 88716865

ایمیل سفارت اندونزی: iranem.b.jkt@mfa.gov.ir

سفارش ترجمه رسمی مدارک

سفارت ارمنستان در تهران

ارمنستان یکی از کشورهای همسایه است که ایرانیان زیادی برای گردش و تفریح به آن سفر می‌کنند. به ویژه تورهای گردشگری نوروزی به این کشور از شهرت فراوانی برخوردار است. برای مقاصد گردشگری نیازی به اخذ ویزا و مراجعه به سفارت ارمنستان برای آن ندارید و  اخذ ویزا به صورت آنی در مرز بین ایران و ارمنستان با ارائه فرم ویزا امکان‌پذیر خواهد بود، اما اگر دلیل شما برای سفر به این کشور کاری غیر از گردشگری و تفریح است باید برای سفر به ارمنستان با سفارت‌خانه این کشور در تهران هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. قبل از مراجعه به سفارت حتما از طریق ایمیل یا تلفن وقت قبلی بگیرید.

سفارت ارمنستان در ایران

آدرس سفارت ارمنستان در تهران: خیابان انقلاب، خیابان رازی، خیابان شهریار، پلاک 1

ساعات کاری سفارت: یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 9 صبح تا 18 عصر می باشد. برای مراجعه به بخش کنسولی در روزهای یاد شده از ساعت 9:15 صبح تا 13 اقدام نمایید. گفتنی است در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت 14 تا 16 سفارت خدمات مربوط به ویزا و تایید اسناد تجاری را انجام می‌دهد.

شماره تماس سفارت ارمنستان: 66704833

ایمیل سفارت ارمنستان: armiranembassy@mfa.am

سفارت اوگاندا در تهران

اوگاندا یکی از کشورهای افریقایی است که علاوه بر داشتن طبیعت و حیات وحش زیبا و بکر یکی از مناطق مهاجرپذیر در این منطقه محسوب می‌شود. برای دریافت ویزا گردشگری یا هر ویزای دیگری باید به سفارت اوگاندا در تهران مراجعه کنید.

آدرس سفارت اوگاندا در تهران: خیابان ظفر، بلوار دلیری، خیابان نواهلان، خیابان ناز، پلاک 19

شماره تلفن سفارت: 31982263

تلفن دفتر ویزا:  04652260

آدرس ایمیل سفارت اوگاندا: uganda_teh@yahoo.com

ساعات کاری سفارت اوگاندا: این سفارت‌خانه همه روزه به جز روزهای جمعه و شنبه از ساعت 9 صبح تا 15:30 عصر به ارائه خدمات به مراجعین می پردازد.

نکات مهم در مراجعه به سفارت‌خانه‌ها

– باید دقت داشته باشید که در روزها و ساعت‌های تعیین شده و در ساعات کاری به سفارت مراجعه کنید.

– حتما قبل از مراجعه به سفارت وقت قبلی بگیرید، برای این کار می‌توانید از طریق سایت، تلفن و یا ارسال ایمیل اقدام کنید.

– قبل از مراجعه به سفارت‌خانه برای اخذ ویزا حتما تمام مدارک لازم که در سایت سفارت‌خانه ها موجود است و یا فهرست آن را از کنسولگری دریافت کرده اید  آماده کنید.

– به هیچ عنوان به افرادی که با عناوین مختلف در اطراف سفارت قصد برقراری ارتباط با شما را داشته و ادعا می‌کنند که قادر به انجام اموری همچون اخذ ویزا یا مهاجرت بوده و دارای نیروی رابط در سفارتخانه هستند یا با سفارتخانه همکاری می‌کنند اعتماد نکنید.

– به جز در مواقع ضروی و انجام امور مشخص به سفارتخانه‌ها مراجعه نکنید.

– برای دریافت اطلاعاتی چون شرایط، قیمت و نحوه دریافت ویزای کشورهای مختلف باید از شرکت های حقوقی جهت مشاوره استفاده کرده و از مراجعه به سفارت‌خانه برای انجام این امور خودداری کنید. همچنین می‌توانید برای دستیابی به اطلاعات به سایت سفارت‌خانه مورد نظر مراجعه کنید.

– وقت گرفتن از سفارت باید به شکل مستقیم از خود سفارت یا کنسولگری تعیین شود، یا توسط شرکت‌های کارگزاری که  خود سفارتخانه مورد نظر مشخص می‌کند صورت گیرد. البته فقط تعداد محدودی از کشورها تعیین وقت را به شرکت‌های کارگزاری سپرده‌اند و اکثرا باید به خود کنسولگری یا سفارت‌خانه مراجعه شود.

– یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن وقت سفارت اقدام از طریق آژانس گردشگری و مسافرتی است. چرا که این آژانس‌ها اطلاعات و تجربه خوبی در زمینه اخذ ویزا، وقت ک اری سفارت‌خانه، پرکردن فرم‌ها و انجام مراحل دارند.

– تعیین وقت سفارت‌خانه‌ها معمولا به صورت آنلاین و یا از طریق ایمیل و تلفن خواهد بود، سفارتخانه‌ها به دلیل جلوگیری از ازدحام به صورت حضوری پاسخگو نخواهند بود.

برای ارائه مدارک به سفارتخانه‌ها باید مدارک شما ترجمه رسمی شده باشد به همراه مهرها و تاییدیه‌های لازم، برای کمک به شما در این موضوع یک بانک اطلاعاتی معتبر از لیست دارالترجمه های رسمی در سراسر ایران فراهم کرده ایم که اطلاعات کامل هر دارالترجمه در آن مشخص شده است و شما به راحتی می توانید با انتخاب شهر مورد نظر خود، دارالترجمه هایی که امکان انجام سفارش شما را دارند نمایش داده می‌شود. همچنین دارا بودن خدماتی نظیر پذیرش غیرحضوری سفارشات، پیک معتمد یا رایگان، اخذ تاییدات دادگستری و امورخارجه یا تایید سفارتخانه به همراه آدرس، شماره تلفن و واتسپ دفتر به شما نمایش داده می شود تا به راحتی بتوانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، دفتر مورد نظر را پیدا کنید و از طریق ارتباط تلفنی یا واتس اپ با پشتیبانی دارالترجمه، پیش از مراجعه تمامی سوالاتتان را بپرسید. پس اگر به دنبال یک دارالترجمه رسمی معتبر هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از ابزار جستجوی زیر استفاده کنید و با خیال راحت سفارش خود را به این دارالترجمه های که مشتریان قبلی از خدمات آن ها رضایت خاطر داشته اند بسپارید.

برای جستجو دفاتر دارالترجمه رسمی از طریق لینک زیر استفاده نمایید.

0 دیدگاه برای معرفی سفارت خانه کشورها در ایران(قسمت چهارم)

دیدگاهتان را بنویسید