مدارک مورد نیاز برای ویزای استارت اپی

یکی از مباحثی که در حال حاضر برای مهاجرت به کانادا مطرح می‌شود و در سال‌های اخیر نیز افزایش قابل توجهی یافته است مهاجرت به کانادا از طریق دریافت ویزای استارتاپ است. به این نوع از ویزا در اصطلاح ویزای کارآفرینی نیز گفته می‌شود. اما انجام این کار نیارمند دارا بودن برخی از شرایط ویژه است. از جمله این شرایط می‌توان مدارک مورد نیاز برای این مهاجرت را نام برد. در این مقاله قصد داریم مدارک مورد نیاز برای ویزای استارت اپ را معرفی نماییم.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای استارت اپ

در حقیقت مدارک مورد نیاز برای انجام این مهاجرت، به اندازه‌ای ضرورت دارد که بدون تکمیل آن‌ها به درخواست ویزای شما پاسخی داده نمی‌شود.

1- داشتن کسب و کار تایید شده

به طور کلی می‌توان گفت ویزای استارت اپ برای آن دسته از افراد و کارآفرینانی، صادر می‌شود که دارای یک مهارت ویژه و یا پتانسیل کافی برای ایجاد یک کسب و کار در کانادا هستند. بنابراین این افراد لازم است حتما از جمله کارآفرینانی باشند که دارای نوعی ابتکار و یا خلاقیت هستند و می‌توانند برای شهروندان کانادایی، کار و یا موقعیت شغلی ایجاد نمایند. از طرف دیگر چنین افرادی باید دارای این توانایی باشند که بتوانند در مقیاس جهانی نیز با دیگران رقابت کنند. بنابراین حتما لازم است تا این افراد برای نشان دادن ابتکار و خلاقیت خود از یکی از سازمان‌های تعیین شده توسط دولت کانادا، پشتوانه و یا تاییدیه دریافت نمایند و این مدرک را به همراه دیگر مدارک مورد نیاز، به سفارت کانادا ارسال کنند.

ثبت سفارش ترجمه مدارک برای ویزای استارت اپی

2- دریافت نامه پشتیبانی از یک شرکت کانادایی

یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای استارت اپ و یا کارآفرینی، دریافت نامه پشتیبانی از یک شرکت کانادایی است. بنابراین لازم است حتما از یک گروه تجاری که مورد تایید دولت کانادا باشند برای سرمایه گذاری و پشتیبانی استارت آپ‌های مورد نظرتان، نامه تاییدیه و پشتیبانی، دریافت نمایید. برای انجام این کار باید حتما با سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با این موضوع، ارتباط برقرار نمایید تا به پشتیبانی از طرح و یا ایده مورد نظرتان اقدام کنند. در این زمینه لازم است حتما در ابتدا به متقاعد سازی سازمان کانادایی مورد نظر بپردازید. در این مورد باید آن‌ها را قانع کنید که ایده تجاری شما ارزش پشتیبانی و حمایت مالی دارد. پس از انجام این مراحل می‌توانید نامه تاییدیه پشتیبانی خود را از سازمان مربوطه دریافت نمایید و این نامه را ضمیمه مدارک ارسالی خود کنید و به سفارت کانادا تحویل دهید.

3- شرایط لازم زبان

توانایی برقرار کردن ارتباط و انجام کار به زبان‌های انگلیسی و یا فرانسوی و یا هر دوی آن‌ها موجب می‌شود تا کسب و کار تجاری شما در کانادا، پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. بنابراین برای دریافت این ویزا یکی از شرایط و مدارک لازم و ضروری این است که حتما در یک آزمون زبان در آژانس‌های مورد تایید سفارت کانادا شرکت کنید و نتیجه آن را ضمیمه پرونده درخواست ویزای خود کنید. در غیر این صورت به درخواست شما پاسخی داده نخواهد شد. بنابراین لازم است شما حداقل دارای سطح Canadian language Benchmark 5 زبان انگلیسی و یا فرانسوی در محدوده‌های مکالمه، خواندن، شنیداری و نوشتاری باشید.

4- انگشت نگاری و عکس بیومتریک

این مدرک مختص افرادی است که بین 14 تا 79 سال سن دارند. برای دریافت ویزای استارت اپ لازم است تا حتما به ارائه اثر انگشت خود اقدام نمایید و عکس بیومتریک خود را به سفارت کانادا تحویل دهید. انجام این کار برای هر یک از پرونده‌های درخواست اقامت دائم در کانادا ضرورت دارد. لازم به ذکر است که برای انجام این کار باید حتما به هنگام ارسال درخواست خود به سفارت، هزینه بیومتریک خود را پرداخت کرده باشید.

در غیر این صورت این امکان وجود دارد که با بعضی از مشکلات مواجه شوید. از جمله ممکن است با تاخیر در بررسی و ارزیابی مدارک خود روبرو شوید. بنابراین لازم است حتما این کار را پس از دریافت نامه از طرف سفارت کانادا مبنی بر ارائه اطلاعات بیومتریک به انجام برسانید. در حقیقت پس از دریافت این نامه، شما به مدت 30 روز این فرصت را دارید تا اثرانگشت و عکس بیومتریک خود را تهیه و ارسال نمایید.

5- چکاپ پزشکی برای دریافت ویزای استارت اپ

یکی دیگر از مواردی که لازم است قبل از مهاجرت به کانادا در نظر گرفته باشید و مدارک آن را تهیه نموده باشید، چکاپ پزشکی است. در این زمینه لازم است ذکر شود که حتی اعضای خانوده شما که تمایل ندارند در این سفر شما را همراهی کنند نیز باید به انجام چکاپ پزشکی مورد تایید این کشور اقدام نمایند. پس از بررسی مدارک و پرونده پزشکی شما، چنانچه از نظر سلامت جسمی و روحی در شرایط مناسبی به سر می‌بردید ویزای مهاجرت به این کشور برای شما صادر خواهد شد.

بنابر این عامل، سلامت جسمی و بدنی شما باید حتما به نحوی باشد که برای سلامت عمومی و شهروندان کانادایی و امنیت آن‌ها، خطر محسوب نشوید. در غیر این صورت در خوست ویزای استارت اپ شما مورد موافقت قرار نخواهد گرفت. از طرف دیگر چنانچه شما از آن دست افرادی باشید که نیاز به استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی بسیار زیادی در کانادا داشته باشید به درخواست شما پاسخ مثبت نخواهند داد.

بنابراین پس از اینکه درخواست ویزای استارت اپ خود را به سفارت کانادا ارسال می‌کنید نامه‌ای مبنی بر چگونگی دریافت چکاپ پزشکی برای شما ارسال خواهد شد که لازم است به موقع آن را انجام دهید و به همراه دیگر مدارک به سفارت کاناادا ارسال کنید.

6- مدارک پلیس برای تایید ویزا

در صورتی که شما از آن دست افرادی باشید که ممکن است وجود شما در کشور کانادا موجب شود امنیت شهروندان این کشور به مخاطره بیفتد و یا حضورتان به نوعی تهدید به شمار رود نمی‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. بنابراین لازم است حتما قبل از هر گونه اقدام، شما و تمامی اعضای خانواده‌تان که از 18 سال به بالا هستند، حتما مدارک سوء پیشینه خود را به سفارت کانادا ارائه دهند. بنابراین شما باید در هر منطقه و یا کشوری که ساکن هستید و یا در طی 6 ماه گذشته در آن منطقه به سر برده‌اید، گواهینامه سوء پیشینه دریافت کنید و به سفارت کانادا، ارسال نمایید.

0 دیدگاه برای مدارک مورد نیاز برای ویزای استارت اپی

دیدگاهتان را بنویسید