فرصت‌های شغلی دانشجویان بین‌المللی در کانادا

آیا شما به دنبال تحصیل و کار در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی هستید؟ احتمالاً این سوال در ذهن شما نقش بسته که «یک دانشجو در کانادا چند ساعت مجاز به کار است؟». اگر اینطور است، برنامه ریزی قبلی و درک دقیق ساعات کاری دانشجویان در کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است، به ویژه اینکه چه زمانی و چگونه می توانید در هر هفته کار کنید. برای درک بهتر این موضوع با ما همراه باشید.

به طور معمول، دانشجویان بین المللی با اقامت تحصیلی در کانادا، حین اینکه در کلاس ها شرکت می کنند، به ۲۰ ساعت کار در هفته محدود می باشند. با این حال، IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا) به صورت موقت این محدودیت ها را برداشته است، بدین ترتیب دانشجویان هیچ محدودیتی برای ساعات کاری تا آوریل سال 2024 نخواهند داشت. این خبر مورد استقبال دانشگاه های بزرگ و دانشجویان بین المللی فعلی قرار گرفته است که اکنون از ساعات کاری انعطاف پذیرتری برخوردار شده اند و با گزینه های جدیدی روبرو می شوند. این تغییر به عنوان یک پروژه آزمایشی اعلام شده است و بسیاری امیدوارند که دولت کانادا این تغییر را دائمی کند.

مجوز کار دانشجویی و ساعت کاری در کانادا

در صورتی که به عنوان دانشجوی بین المللی قصد دارید در کانادا تحصیل و کار کنید، ممکن است با این سوال مواجه شوید که حداکثر ساعت کار دانشجویان در کانادا چقدر است؟ در اینجا به بررسی این مهم خواهیم پرداخت تا درک درستی از زمان بندی و مدت زمان کار دانشجویی در هفته به دست آورید.

ساعت کاری دانشجویان بین المللی در کانادا

معمولاً، دانشجویان بین المللی که دارای مجوز تحصیل در کانادا هستند، فقط اجازه دارند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته هنگام تحصیل کار کنند. با این حال، IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا) محدودیت های موجود را بطور موقت برداشته است، و لذا تا حداقل آوریل 2024، محدودیتی در ساعات کاری دانشجویان وجود ندارد.

مجوز کار دانشجویان بین المللی

برای فهمیدن اینکه آیا می توانید ساعت های کاری بیشتری داشته باشید یا خیر، باید بدانید که اگر شروط زیر را داشته باشید، واجد شرایط خواهید بود:

  • در یک DLI (موسسه آموزشی معتبر) تحصیلتان را آغاز کرده باشید
  • دانشجوی تمام وقت باشید (یا اینکه در ترم نهایی تحصیلاتتان به صورت پاره وقت هستید)
  • در برنامه و آموزش پس از متوسطه که حداقل شش ماه طول می کشد و منتهی به دریافت دیپلم یا گواهینامه می شود، ثبت نام کرده باشید
  • مجوز کار آف کمپس (off-campus work) را در مجوز تحصیلتان داشته باشید
  • دارای شماره بیمه اجتماعی کانادا (SIN) باشید

یافتن فرصت‌های شغلی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا

تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی ممکن است هزینه بر باشد. یافتن کار دانشجویی در کانادا می تواند به تأمین شهریه و هزینه های زندگی کمک کند، به ویژه زمانی که می توانید تعداد ساعات مورد نیاز برای کار را انتخاب کنید!

گزینه های کار دانشجویی در داخل دانشگاه

  • دستیار استاد (TA)
  • مشاور تحصیلی
  • معلم خصوصی دانشجویان
  • دستیار کتابخانه
  • کافه دار داخل دانشگاه
  • دستیار آزمایشگاه

گزینه های کار پاره وقت خارج از دانشگاه

بیشتر می خواهید؟ گزینه های دیگر شغل های پاره وقت خارج از محیط دانشگاه عبارتند از:

  • پیشخدمت رستوران
  • راننده تاکسی اینترنتی Uber یا Lyft
  • پرستار کودک
  • فروشنده خرده فروشی
  • گرداننده سگ
  • آزادکار (فریلنسر)

وقتی بحث مجوز کار دانشجویان بین المللی و فرصت های شغلی پاره وقت در کانادا پیش می آید، گزینه های شغلی متعددی وجود دارند که می توانید بررسی کنید تا در کنار تحصیل، به کسب درآمد بپردازید. با این حال، توجه به ضوابط کار دانشجویی در خارج از دانشگاه نیز مهم است تا مطمئن شوید در چهارچوب قوانین کار می کنید.

ضوابط و شرایط کار دانشجویان بین‌المللی در کانادا

دانشجویان بین المللی که به دنبال کار دانشجویی در کانادا هستند، باید با شرایط و معیارهای لازم جهت کسب اجازه کار آشنا شوند. البته محدودیت هایی برای ساعات کار دانشجویان بین المللی وجود دارد، به ویژه دانشجویان دارای مجوز تحصیلی در کانادا که معمولاً با محدودیت کار ۲۰ ساعت در هفته هنگام تحصیل مواجه هستند. از جمله معیارهای لازم برای دریافت مجوز کار کردن این است که دانشجو در یکی از موسسات آموزشی معتبر (DLI) تحصیل کند، به عنوان دانشجوی تمام وقت مشغول به تحصیل باشد، و در یک برنامه تحصیلی پس از دبیرستان که حداقل شش ماه به طول می انجامد و به مدرک دیپلم یا گواهینامه ختم می شود، ثبت نام کرده باشد.

علاوه بر این، داشتن شماره بیمه اجتماعی کانادا (SIN) و اجازه کار خارج از دانشگاه روی مجوز تحصیلی از پیش نیازهای مهم به شمار می روند. همچنین، فرصت های شغلی پاره وقت در کانادا متنوع است و دانشجویان می توانند از مشاغل پاره وقت درون دانشگاهی مانند دستیار آموزشی، مشاور تحصیلی، مربی دانشجویی، کمک کتابخانه و غیره بهره مند شوند.

یکی از نکات مهم در کار دانشجویی در کانادا حفظ تعادل بین کار و تحصیل است. اگرچه ممکن است تمایل داشته باشید برای کسب درآمد بیشتر، ساعات کاری خود را افزایش دهید، اما مهم است که اولویت های تحصیلی خود را حفظ کرده و به یاد داشته باشید که بهره وری تحصیلی شما بر شرایط ویزا و اقامت تحصیلی شما تاثیر می گذارد.

تعادل بین تحصیل و کار را حفظ کنید!

بیش از حد کار نکنید!

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شاید شما مایل باشید که تا جای ممکن، ساعات کاری خود را افزایش دهید، اما بهتر است که توازن را حفظ کنید. داشتن پول اضافی به عنوان یک دانشجوی بین المللی می تواند عالی باشد، اما نباید به بهای تحصیلات شما تمام شود.

در نهایت، مجوز تحصیل شما تحت شرایط آکادمیک معتبر است، بنابراین مهم است که تحصیلات خود را در اولویت قرار دهید. تحصیل شما یک سرمایه گذاری است و اغلب پس از پایان دوران تحصیل، شما وارد بازار کار خواهید شد. بنابراین تمرکز بر روی برنامه ی تحصیلی تان هم اکنون می تواند به شما کمک کند که در آینده بتوانید بر روی شغل تان تمرکز کنید!

نکته: هر چند شما می توانید ساعات نامحدودی کار کنید، ما پیشنهاد نمی کنیم که بیشتر از زمان تحصیل خود کار کنید! هر دانشجو و هر کار پاره وقت متفاوت است، پس بهتر است که به آرامی شروع کرده و ببینید چه تعداد ساعتی برای شما و سبک زندگی تان مناسب است.

شناخت گزینه‌ها و امکانات شغلی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا

کار دانشجویان در کانادا: شناخت امکانات و گزینه ها

به عنوان یک دانشجوی بین المللی که در کانادا تحصیل و کار می کنید، گزینه ها و فرصت های شغلی متنوعی در انتظار شما هستند. آیا می خواهید از افزایش ساعات کاری برای دانشجویان استفاده کنید؟ برای شناخت امکانات و گزینه های خود، چه در موسسه دانشگاهی و چه در محل کار، کمی وقت بگذارید.

به عنوان مثال، در محل کار خود دریابید که آیا می توانید:

  • مرخصی بگیرید
  • در خانه یا به صورت آنلاین کار کنید
  • ساعات کاری را کاهش دهید

در موسسه دانشگاهی خود دریابید که آیا می توانید:

  • برای دوره های شبانه یا آخر هفته ثبت نام کنید
  • در کلاس های آنلاین شرکت کنید

با در نظر گرفتن این نکات، شما می توانید به بهترین شکل از فرصت های کار دانشجویی در کانادا بهره بگیرید و تجربه های ارزشمندی در زمینه کاری و تحصیلی خود کسب کنید.

نکته: مدیریت همزمان کار و تحصیل می تواند دشوار باشد. اما شفاف سازی و تعیین انتظارات خود در محل کار با کارفرما و بیان این مطلب که یک دانشجو هستید، می تواند در این امر به شما کمک کند.

برنامه‌ریزی برای کار دانشجویی در کانادا

قبل از شروع به کار همزمان با تحصیل، پیش بینی کردن و برنامه ریزی حائز اهمیت است. نکات زیر به برقراری تعادل بین زندگی تحصیلی و کاری کمک خواهد کرد:

  • زمان مشخصی را به تحصیلات و شغل پاره وقت خود اختصاص دهید. در طول برنامه ریزی، به سبک زندگی، شخصیت و بار کاری دوگانه خود فکر کنید.
  • از یک برنامه ریز روزانه یا تقویم استفاده کنید. تاریخ های مهم تحصیلی و تعهدات شغلی را یادداشت کنید تا بتوانید روزهای خود را از قبل برنامه ریزی کنید.
  • از زمان خود به طور مؤثر استفاده کنید. هنگامی که تلاش می کنید تا تحصیلات و یک شغل پاره وقت را با هم انجام دهید، مهم است که اولویت های خود را درک کرده و طبق آنها عمل نمایید.
  • سلامتی خود را در اولویت قرار دهید. تشخیص علائم فرسودگی و به یاد داشتن اینکه باید به سلامت جسمی و روانی خود رسیدگی کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است.

با آگاهی از مسائل مطرح شده در مورد ساعات کار دانشجویان در کانادا، اکنون می توانید از این اطلاعات برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد گزینه های کاری خود در خارج از کشور استفاده نمایید.

نویسنده: ایمان

0 دیدگاه برای فرصت‌های شغلی دانشجویان بین‌المللی در کانادا

دیدگاهتان را بنویسید