شهریه دانشجویان بین المللی و هزینه های مسکن در کانادا

کانادا در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد مهم برای داشنجویان به منظور تحصیل، تبدیل شده است. افراد در سر تا سر جهان و حتی کشور خودمان سعی دارند تا به این کشور رفته و ادامه تحصیل خود را در آن جا رقم بزنند. دلایل فراوانی هم برای انجام این کار وجود دارد. نخست این که خدمات زیادی در اختیار دانشجویان ساکن کانادا در دسترس قرار گرفته است. همچنین از یاد نبرید که دانشگاه‌های فوق العاده‌ای نیز در این کشور به چشم می‌خورد.

ما تا به حال مطالب زیادی را پیرامون تحصیل در کشورهای دیگر در اختیار شما قرار داده‌ایم که می‌توانید نسبت به مطالعه آن‌ها اقدام نمایید. امروز به سراغ شهریه دانشجویان بین المللی و هزینه‌های مسکن در کشور کانادا رفته‌ایم. در واقع می‌خواهیم با آوردن نام هر یک از دانشگاه‌های محبوب این کشور، بگوییم که برای تحصیل در آن به چه بودجه‌ای نیاز خواهد بود و در انتها پس از بررسی موارد فوق نکاتی را در مورد ترجمه رسمی مدارک و اقدامات مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا بیان خواهیم کرد، پس در صورتی که شما نیز قصد تحصیل در آن جا را دارید، تا انتها همراهمان باشید.

عوامل موثر بر شهریه دانشگاه های کانادا

مانند دیگر کشورها، عوامل موثر در میزان شهریه دانشگاه‌های کانادا نیز تقریبا یکسان است. نخست این که شما باید به رشته‌ای که می‌خواهید در آن مشغول به تحصیل شوید، توجه داشته باشید. بدیهی است که تعرفه همه آن‌ها مانند یکدیگر نیست. همچنین ذکر این نکته مهم است که دانشگاه و رتبه آن در سطح کشور و جهان نیز می‌تواند اهمیت‌های فراوانی داشته باشد.

برای هزینه‌های مسکن نیز قضیه به همین صورت است. در برخی از محله‌ها و شهرهای کانادا، واضح است که باید تعرفه نسبتا زیادی را برای زندگی به منظور ادامه تحصیل بپردازید. حال آن که در برخی از مناطق دیگر می‌توانید با مبالغ کمتری نیز به خواسته‌هایتان دست پیدا کنید.

برترین دانشگاه های کشور کانادا

1- دانشگاه تورنتو

خوب است بدانید که تورنتو برجسته‌ترین و محبوب‌ترین دانشگاه کشور کانادا به حساب می‌آید که در حال حاضر هم افراد فراوانی در آن مشغول به تحصیل هستند. استادهای بسیار کاربلد و بی نظیری در این دانشگاه تدریس می‌کنند و همه چیز می‌تواند برای شما به یک تجربه عالی تبدیل شود. مقاطع مختلفی در این دانشگاه نیز به چشم می‌خورد که البته برای تحصیل در هر یک از رشته‌های آن به زبانی قدرتمند نیاز خواهید داشت.

این طور که گفته می‎‌شود، شهریه این دانشگاه برای سال جدید، چیزی در حدود 45 هزار دلار برای مقطع لیسانس و 22 هزار دلار برای مقطع ارشد خواهد بود. البته باز هم تکرار می‌کنیم که این ارقام به صورت میانگین هستند و می‌توانند بیشتر یا کمتر شوند. حال در صورتی که حاضر به پردات چنین مبالغی نیستید، می‌توانید سر وقت دیگر دانشگاه‌ها بروید.

2- دانشگاه مک گیل

مک گیل هم یکی دیگر از دانشگاه‌های برجسته در کشور کانادا است که رشته‌های هنری زیادی در آن وجود دارد. علاوه بر آن، می‌توانید رشته‌هایی مانند علوم سیاسی، فیزیک، تاریخ، هنر، ارتباطات، حقوق و حسابداری را هم در آن شاهد باشید. برای این که بتوانید تحصیل خود را در این دانشگاه انجام دهید، نیاز به پرداخت شهریه‌ای در حد و اندازه 16 الی 45 هزار دلار خواهید بود که این میزان باز هم به نوع رشته بستگی دارد.

3- دانشگاه بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا را هم باید یکی از دانشگاه‌های بین المللی کانادا به شمار آورد که مرکز فوق العاده‌ای برای آموزش و تحقیقات نیز هست. این دانشگاه از سال 1915 میلادی کار خود را آغاز کرد و اکنون در سطح خوبی به سر می‌برد. شهریه این دانشگاه نیز به چیزی در حدود 25 تا 38 هزار دلار می‌رسد که البته برای افراد بومی کمتر خواهد بود.

4- دانشگاه مونترال

شاید تا به حال نام دانشگاه مونترال در کانادا را شنیده باشید. این دانشگاه نیز به نوبه خود متقاضیان زیادی را به صورت بین المللی قبول می‌کند و می‌توانید روی این قضیه به خوبی حساب کنید. برای تحصیل در این دانشگاه در مقطع لیسانس به هزار تا 13 هزار دلار و برای فوق لیسانس نیز به 16 هزار دلار نیاز خواهید داشت. گفتنی است که این دانشگاه از نظر امکانات در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و نباید این نکته را از یاد برد.

5- دانشگاه براندون

در نهایت هم باید به دانشگاه براندون واقع در کانادا اشاره داشت که مدارک و همچنین رشته‌های تحصیلی زیادی را در خود دارد. شهریه این دانشگاه نیز تقریبا مانند موارد گفته شده است و اعتبار و ارزش زیادی را برای مدارک آن در نظر گرفته‌اند.

در انتها اگر پس از بررسی شرایط برترین دانشگا‌ه‌های کشورکانادا  تصمیم خود را برای اپلای تحصیلی و مهاجرت به این کشور گرفتید، برای ترجمه و ارائه مدارک مورد نیاز به دانشگاه مربوطه، جستجوی دارالترجمه رسمی انگلیسی معتبر و ترجمه رسمی مدارک توسط مترجم رسمی قوه قضاییه از اقدامات مهم اخذ پذیرش می‌باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. نرخ ترجمه رسمی مدارک در دارالترجمه رسمی انگلیسی چقدر است؟ هزینه ترجمه رسمی مدارک مصوب است و تعرفه آن توسط اداره مترجمان رسمی قوه قضاییه تعیین و ابلاغ می‌شود. طبق این تعرفه زبان ترجمه( انگلیسی و غیر‌انگلیسی) و نوع مدرک در مقدار هزینه آن تاثیرگذار است. علاوه بر آن هزینه تعداد نسخه اضافی، هزینه خدمات دفتری به ازای هر پلمپ مدارک و هزینه کپی برابر اصل که دارای مهر و امضای مترجم است به طور جداگانه توسط دارالترجمه محاسبه و دریافت می‌گردد.

چطور دارالترجمه مناسب را انتخاب کنیم؟

وبسایت رسمی آنلاین با توجه به دغدغه متقاضیان در فرآیند ترجمه رسمی مدارک و اهمیتی که کیفیت و سرعت ترجمه در اخذ پذیرش دارد، بستری را فراهم کرده است تا متقاضیان عزیز در سراسر نقاط کشور بدون هیچ هزینه اضافی بتوانند با انتخاب شهر و زبان ترجمه مورد نظر خود اطلاعات کاملی از دارالترجمه‌های رسمی شهر خود را مشاهده و بهترین و نزدیکترین دارالترجمه را انتخاب و با آن دارالترجمه به صورت آنلاین یا تماس تلفنی ارتباط برقرار کرده و پاسخ تمام سوالات خود را دریافت نمایند. در نهایت پس از بررسی خدمات هر دارالترجمه و امتیاز سایر مشتریان به آن دارالترجمه و همچنین با توجه به کد تخفیفی که برخی دارالترجمه‌ها برای کاربران رسمی آنلاین در نظر گرفته‌اند، دارالترجمه مطلوب را انتخاب و به صورت آنلاین یا از طریق تماس تلفنی سفارش خود را هماهنگ نمایند.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای شهریه دانشجویان بین المللی و هزینه های مسکن در کانادا

دیدگاهتان را بنویسید