شغل هایی که در زمان تحصیل در کانادا، استرالیا، انگلستان و آمریکا می توانید داشته باشید

برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، داشتن گزینه کار در حین تحصیل نقش مهمی در تصمیم‌گیری در مورد مقصد تحصیلی در خارج از کشور دارد. کار در حین تحصیل می‌تواند به شما در کسب درآمد و جبران هزینه‌های تحصیل کمک کند. ضمن این که کار کردن در زمان تحصیل امکان کسب تجربه ارزشمندی برای حضور در بازار کسب و کارهای محلی و بومی کشور مقصد تحصیل و همچنین تهیه رزومه کاری مناسب را برای شما فراهم می‌کند. کسب مهارت‌های لازم برای اشتغال نیز یکی دیگر از مزایای کار کردن حین تحصیل است. در این مقاله به کار کردن همزمان با تحصیل در کشورهای استرالیا، کانادا، انگلیس و امریکا می‌پردازیم. همچنین در انتها به ارائه راهکار مناسبی جهت ترجمه رسمی مدارک تحصیلی‌تان خواهیم پرداخت تا در فرآیند اپلای تحصیلی‌تان دچار مشکل نشوید. پس با ما تا انتهای این مطلب، همراه شوید.

استرالیا

استرالیا یکی از برترین کشورها از نظر سیستم آموزشی است و به دانشجویان بین‌المللی حاضر در این کشور امکان کار کردن حین تحصیل را ارائه می‌کند. بنابراین اگر با ویزای تحصیلی معتبر در این کشور مشغول به تحصیل هستید می‌توانید تا 40 ساعت در هر دو هفته کار کنید که میزان کار و ساعات آن می‌تواند در طول روزهای هفته متغیر باشد. همچنین می‌توانید در طول تعطیلات برنامه ریزی شده دوره، مانند تعطیلات تابستانی، تمام وقت کار کنید. در استرالیا، یک کارمند معمولی تمام وقت به طور متوسط 38 ساعت در هفته کار می‌کند.

کانادا

یکی از دلایل بسیاری که کانادا همچنان به عنوان مقصدی محبوب برای تحصیل در خارج از کشور در بین دانشجویان بین المللی محسوب می‌شود، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های متنوع و انعطاف‌پذیر برای تحصیل و کار  پس از دبیرستان است. اگر دانشجویان بین المللی برای اخذ مدرک دیپلم یا برنامه دوره‌ای که حداقل شش ماه طول می‌کشد، ثبت نام کرده باشند، می‌توانند شغل پیدا کنند. اگر در ترم آخر خود دانشجوی پاره وقت هستید، اگر برای تکمیل تحصیلات خود به شرکت کامل در کلاس‌های درس  نیاز ندارید و تا ترم آخر دانشجوی تمام وقت بوده‌اید، می‌توانید خارج از دانشگاه کار کنید.

شما می‌توانید در طول ترم معمولی آموزش تا 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنید و در طول یک تعطیلات برنامه ریزی شده مانند تعطیلات زمستانی و تابستانی به طور تمام وقت مشغول کار شوید.

انگلستان

با بیش از 50000 رشته تحصیلی در بیش از 25 رشته موضوعی، انگلستان بهشت آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی است.  دانشجویان بین‌المللی که با ویزای دانشجویی معتبر (ویزای دانشجویی Tier 4 سابق) در انگلستان تحصیل می‌کنند نیز فرصت کار در حین تحصیل را دارند. با این حال، تعداد ساعاتی که می توانید کار کنید بستگی به رشته و دانشگاه شما خواهد داشت.

Degree Level  یا بالاتر: اگر در حال مطالعه یک دوره تمام وقت با Degree Level یا بالاتر از آن هستید می توانید تا 20 ساعت در هفته در حالی که کلاس در حال برگزاری است کار کنید. شما می‌توانید در طول تعطیلات برنامه ریزی شده، مانند تعطیلات تابستانی یا ترم، تمام وقت کار کنید.

زیر Degree Level : اگر در حال تحصیل در دوره ای هستید که زیر Degree Level  تحصیلی است می‌توانید تا 10 ساعت در هفته و به طور تمام وقت در طول استراحت‌های برنامه ریزی شده ذکر شده در بالا کار کنید.

توجه: حتماً مجوز اقامت بیومتریک خود (BRP) را به دقت بررسی کنید، که در آن هر گونه محدودیت کاری مشخص شده است.

ایالات متحده امریکا

امریکا نیز از جمله کشورهایی است که مقصد بسیاری از مهاجران تحصیلی است. موسسات آموزشی ایالات متحده به طور مداوم در صدر لیست بهترین دانشگاه‌های جهان مانند رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 حضور دارند. مانند استرالیا، کانادا و بریتانیا، ایالات متحده نیز به دانشجویان بین المللی فرصت کار در حین تحصیل را می‌دهد، اما در این مورد گزینه‌های محدودی وجود دارد.

کار در محوطه دانشگاه

دانشجویان بین المللی که در ایالات متحده با ویزای معتبر F1 تحصیل می‌کنند، می توانند در محوطه دانشگاه مانند کتابخانه دانشگاه، کافه تریا، یا دفاتر پذیرش کار پیدا کنند. شرایط کار و ساعات مجاز به این شرح است:

– حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم‌های تمام وقت منظم

– بیش از 20 ساعت در هفته بین ترم‌های سه ماهه

– بیش از 20 ساعت در هفته در طول تعطیلات برنامه‌ریزی شده، مانند تعطیلات زمستانی و تابستانی

شما می‌توانید بیش از یک شغل در محوطه دانشگاه داشته باشید، اما نباید از محدودیت 20 ساعته در هفته در طول ترم‌های تمام وقت معمولی تجاوز کنید.

کار خارج از دانشگاه

دو گزینه برای کار خارج از دانشگاه در حین تحصیل در ایالات متحده وجود دارد: آموزش عملی درسی (CPT) و آموزش عملی اختیاری پیش از تکمیل (OPT). قبل از اینکه واجد شرایط یکی از این برنامه‌ها شوید، باید سال اول تحصیل خود را تکمیل کنید.

آموزش عملی درسی

آموزش عملی درسی (CPT) به شما این فرصت را می‌دهد که در تجربه کاری خارج از دانشگاه (و همچنین آموزش کار یا کارآموزی) همانطور که در برنامه تحصیلی شما مشخص شده است شرکت کنید. بسته به برنامه تحصیلی شما، تکمیل دوره کارآموزی CPT یک ضرورت است که باید قبل از فارغ التحصیلی انجام دهید.

آموزش عملی اختیاری قبل از تکمیل (OPT)

آموزش عملی اختیاری پیش از تکمیل (OPT) به شما امکان می دهد در رشته تحصیلی خود شغلی خارج از دانشگاه پیدا کنید. دانشجویانی که در برنامه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) ثبت نام کرده‌اند نیز می‌توانند از  OPT استفاده کنند. اگر علاقمند به استفاده از OPT هستید، باید برای ویزای جداگانه درخواست دهید. (همچنین می توانید درباره آموزش عملی اختیاری پس از اتمام دوره که همانطور که از نام آن پیدا است، پس از فارغ‌التحصیلی تکمیل می‌شود، اطلاعات بیشتری کسب کنید.)

شما می‌توانید تا 20 ساعت در هفته در حین تحصیل  و تا 40 ساعت در هفته در زمان استراحت مانند تعطیلات تابستانی کار کنید.

با در نظر گرفتن شرایط کار در حین تحصیل کشورهای مختلف، قطعا باید تصمیم خود را در مورد کشوری که میخواهید برای تحصیل در آن اقدام نمایید را انتخاب نموده و با توجه به درخواستهای دانشگاه مورد نظر خود، مدارک هویتی و تحصیلی خود را به زبان کشور مقصد ترجمه نمایید. در اغلب موارد دانشجویان متقاضی تحصیل در کشورهای خارجی تصور می‌کنند که فرآیند ترجمه مدارکشان نهایتا دو الی سه روز زمان می‌برد در حالیکه در بسیاری از موارد، ترجمه مدارک شما دارای پیش نیازهایی می باشد که آماده سازی هر کدام از این پیش نیازها ممکن است یک هفته و حتی بیشتر، زمان نیاز داشته باشد و عدم توجه به مسائل پیرامون ترجمه مدارکتان، ممکن است کل فرآیند اپلای شما را دچار  اشکال نماید. از آنجایی که پرداختن به موضوع ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، شامل موضوعات مختلفی است، بهتر است به صفحه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی وب سایت رسمی آنلاین مراجعه نمایید. راهکاری که قرار بود در انتهای مطلب به شما ارائه دهیم، استفاده از امکانات وب سایت رسمی آنلاین است که به سادگی دارالترجمه مورد نظر شما در شهرتان را به شما معرفی می‌کند و شما می‌توانید با دریافت کد تخفیف و دیگر امکاناتی که دفاتر ترجمه رسمی به کاربران این وب سایت می‌دهند، سفارش ترجمه رسمی خود را انجام دهید.

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای شغل هایی که در زمان تحصیل در کانادا، استرالیا، انگلستان و آمریکا می توانید داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید