رتبه بندی برترین دانشگاه های دنیا بر اساس رنکینگ تایمز

برای کسانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنند، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها یکی از  مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. هرساله برترین دانشگاه‌های دنیا بر اساس مقیاس‌های مختلفی از سوی دانشگاه های تحقیقاتی و موسسات ذی ربط در این زمینه اعلام می‌شود که یکی از معتبرترین آنها رنکینگ موسسه تایمز است. در این مقاله قصد داریم به رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های دنیا بر این اساس در سال 2022 بپردازیم. و در انتها اگر تصمیم خود را در انتخاب یکی از دانشگاه‌های معتبر خارجی برای ادامه تحصیل گرفتید و رنکینگ تایمز را لحاظ کردید، بد نیست در رابطه با یکی از مهمترین مراحل اخذ پذیرش تحصیلی یعنی آماده سازی و ترجمه رسمی مدارک مورد نیاز برای ارائه به دانشگاه‌ مربوطه به طور مختصر آشنا شوید.

دانشگاه‌ها بر چه اساسی رتبه‌بندی می‌شوند

در زمان اپلای گرفتن از دانشگاه‌های خارج از کشور شما باید فهرستی از دانشگاه‌های معتبر دنیا که رشته مورد نظر شما را ارائه می‌کنند در اختیار داشته باشید. در همه کشورهای دنیا دانشگاه‌های زیادی وجود  دارد که می‌تواند مقصد شما باشد، اما اگر بدانید که دانشگاه مورد نظر شما از نظر علمی و امکانات چه رتبه‌ای دارد راحت‌تر می توانید در مورد موضوع اپلای دانشگاه تصمیم‌گیری کنید. رتبه بندی معمولا بر اساس امکانات، شرایط و موقعیت علمی دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

فهرستی که همه ساله تحت عنوان رنکینگ تایمز منتشر می‌شود شامل بیش از 1600 دانشگاه در 99 کشور و منطقه است. این “تنها جدول لیگ جهانی دانشگاه است که در مورد دانشگاه‌ها بر اساس همه شرایط آنها قضاوت می کند. این شرایط عموما شامل موارد زیر می‌شود:

–  تدریس (محیط یادگیری)

–  تحقیق (حجم، درآمد و شهرت)

– چشم انداز بین المللی (کارکنان، دانشجویان و تحقیقات)

– استنادات (تأثیر تحقیق)

– درآمد صنعت (انتقال دانش)

در فهرست تحقیقاتی تایمز  از 13 شاخص عملکردی برای اطمینان از “مقایسه‌های جامع و متعادل” استفاده می‌شود و داده‌ها به طور مستقل توسط PricewaterhouseCoopers (PwC) مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس رتبه بندی تایمز در سال 2022

دانشگاه‌های معتبر و سرشناس دنیا هر ساله با توجه به معیارهایی که به آنها اشاره کردیم از سوی موسسه پژوهشی تایمز مورد بررسی قرار گرفته و از نظر علمی، کیفیت آموزشی، امکانات رفاهی و … مورد مقایسه قرار می گیرند. بر همین اساس دانشگاه های برتر دنیا رتبه بندی می شوند و این رتبه بندی معیاری برای اپلای دانشگاه توسط دانشجویانی است که قصد دارند در این دانشگاه‌های بین‌المللی تحصیل کنند. اخذ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا در دانشگاه های برتر دنیا از نظر رتبه بندی می‌تواند تضمین کننده یافتن شغل و اعتبار شخص فارغ‌التحصیل در آینده باشد بنابراین در موضوع اپلای دانشگاه، رتبه دانشگاهی که قصد دارید درخواست خود را به آن اعلام دارید بسیار مهم است.

آخرین رنکینگ تایمز نشان می دهد که اسامی 50 دانشگاه برتر برای سال 2022 به این شرح است:

1. دانشگاه آکسفورد انگلیس

2. موسسه تکنولوژی کالیفرنیا – امریکا

2. دانشگاه هاروارد – امریکا

4. دانشگاه استنفورد – امریکا

5. دانشگاه کمبریج – انگلیس

5. دانشگاه ماساچوست – امریکا

7. دانشگاه پرینستون  – امریکا

8. دانشکده برکلی دانشگاه کالیفرنیا- امریکا

9. دانشگاه ییل – امریکا

10. دانشگاه شیکاگو – امریکا

11. دانشگاه کلمبیا – امریکا

12. امپریال کالج لندن – امریکا

13. دانشگاه جان هاپکینز – امریکا

13. دانشگاه پنسیلوانیا – امریکا

15. دانشگاه زوریخ – سوئیس

16. دانشگاه پکینگ – چین

16. دانشگاه Tsinghua – چین

18. دانشگاه تورنتو – کانادا

18. دانشگاه UCL – انگلیس

20. دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلس – امریکا

21. دانشگاه ملی سنگاپور – سنگاپور

21. دانشگاه کرنل – امریکا

23. دانشگاه دوک – امریکا

24. دانشگاه میشیگان – امریکا

24. دانشگاه Northwestern  – امریکا

26. دانشگاه نیویورک – امریکا

27. دانشگاه پلی تکنیک و اقتصاد لندن  – انگلیس

28. دانشگاه Carnegie Mellon  – امریکا

29. دانشگاه واشنگتن – امریکا

30. دانشگاه ادینبورگ انگلیس

30. دانشگاه هنگ کنگ – هنگ کنگ

32. دانشگاه LMU – آلمان

33. دانشگاه ملبورن – استرالیا

34. دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو – امریکا

35.  کینگ کالج لندن – انگلیس

35. دانشگاه توکیو – ژاپن

37. دانشگاه بریتیش کلمبیا – کانادا

38. دانشگاه فنی مونیخ – آلمان

39. موسسه علمی Karolinska – سوئد

40. دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان – سوئیس

40. دانشگاه علوم و ادبیات پاریس – فرانسه

42. دانشگاه هیدنبرگ – آلمان

42. دانشگاه KU Leuven    – بلژیک

44. دانشگاه مک گیل – کانادا

45. موسسه علمی فناوری جورجیا – امریکا

46. دانشگاه فنی نانیانگ – سنگاپور

47. دانشگاه آستین تگزاس – امریکا

48. دانشگاه Illinois at Urbana-Champaign  – امریکا

49. دانشگاه چینی هنگ کنک – هنگ کنگ

50. دانشگاه منچستر – انگلیس

پس از انتخاب کشور محل تحصیل و بررسی شرایط اپلای و رنکینگ تایمز برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر، ملزم به اخذ ویزای تحصیلی کشور مقصد می‌باشید. برای اخذ ویزای تحصیلی باید مدارکی را آماده و ترجمه رسمی کنید. ترجمه به صورت رسمی یعنی مدارک شما باید در دارالترجمه رسمی، توسط مترجم رسمی قوه قضاییه و به زبان مورد تایید کشور مقصد ترجمه و مهر شوند تا ارزش قانونی داشته و قابل ارائه باشند. مدارک تحصیلی از مهمترین مدارکی است که داوطلبان تحصیل در خارج از کشور باید آن را به کشور مورد نظر ارائه دهند. برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی شامل دانشنامه، ریزنمرات ابتدا باید آنها را آزاد کرده و تاییدیه تحصیلی دریافت نمایید. روند آزاد سازی مدارک و اخذ تاییدیه تحصیلی بین دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم پس از آزاد سازی مدارک باید وارد سامانه سجاد شده و کد صحت مختص خود را دریافت نمایند. مدارک دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باید مهر تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد بر روی آنها وجود داشته باشد و مدارک دانشجویان رشته‌های پزشکی باید به تایید وزارت بهداشت برسند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه ترجمه مدارک تحصیلی ما مراجعه نمایید.

پس از انجام مراحل فوق انتخاب دارالترجمه رسمی معتبر با کیفت ترجمه مورد تایید سفارت کشور مقصد از مراحل مهم اخذ پذیرش می‌باشد. دارالترجمه‌های زیادی در سطح کشور فعالیت می‌کنند اما جستجوی دارالترجمه‌ای که زبان ترجمه مورد نیاز شما را دارا باشد و در عین حال در دسترس هم باشد کار آسانی نیست. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از خدمات بهترین و معتبرین دارالترجمه‌های رسمی کشور به صورت آنلاین استفاده نمایید.

سامانه رسمی آنلاین اطلاعات بهترین دارالترجمه‌های رسمی سطح کشور را که مورد تایید مشتریان قبلی بوده‌اند، جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد. دارالترجمه‌هایی که تمام خدمات ترجمه رسمی شامل اخذ تاییدات دادگستری و وزارت امورخارجه، تاییدیه سفارت کشور مقصد، ترجمه رسمی فوری و … را با تعرفه مصوب اداره مترجمان رسمی قوه قضاییه انجام و در زمان مقرر شده تحویل می‌دهد.

رسمی آنلاین بستری است برای تمام متقاضیان ترجمه رسمی به اغلب زبان‌های پر کاربرد شامل زبان‌ انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، ایتالیایی، فرانسه، روسی، عربی، اسپانیایی، ارمنی، ترکی آذری و …، در سراسر نقاط کشور تا با ورود به سایت رسمی آنلاین و کلیک بر روی دکمه سفارش ترجمه، سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و پیش فاکتور آن را مشاهده و در اسرع وقت تحویل بگیرند.

کارشناسان ما همه روزه از طریق واتساپ و تماس تلفنی پاسخگوی سوالات شما عزیزان می‌باشند.

سفارش ترجمه

021-66469735

021-66469720

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای رتبه بندی برترین دانشگاه های دنیا بر اساس رنکینگ تایمز

دیدگاهتان را بنویسید