راهنمای فرآیند اپلای در مقطع کارشناسی در آمریکا

آیا به عنوان دانشجوی بین المللی در مقطع لیسانس قصد تحصیل در آمریکا را دارید؟ پس قطعا شما به بزرگترین جمعیت دانشجویی بین المللی در جهان خواهید پیوست. در سال ۲۰۲۰، بیش از یک میلیون دانشجوی بین المللی برای تحصیلات تکمیلی به آمریکا سفر کردند. در این مطلب گام‌های اصلی در فرآیند درخواست در مقطع کارشناسی آمریکا را بررسی خواهیم کرد. یکی از گام‌های اصلی برای اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا آماده سازی و ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی می‌باشد. برای اطلاع از نحوه انتخاب و جستجوی دارالترجمه رسمی انگلیسی معتبر تا انتها با ما همراه باشید. 

زودتر شروع کنید

تحقیقات خود را ۲۴ ماه قبل از شروع برنامه خود در نظر بگیرید. این همچنین به شما زمان می‌دهد تا در صورت نیاز، کلاس‌های پیش نیاز خود را تکمیل کنید. به علاوه، ممکن است برخی از اسناد نیاز به پست فیزیکی داشته باشند که در این مدت می‌توانید برای این موضوع اقدام کنید.

اگرچه مدارک ورودی متفاوت است، اما اگر از کشوری هستید که انگلیسی در آن زبان رسمی ‌نیست، باید در آزمون مهارت زبان انگلیسی نمره خاصی کسب کنید. فراموش کردن درج نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی در درخواست شما عواقب جدی دارد حتی ممکن است درخواست شما رد شود.

شناخته شده ترین آزمون‌ها در آمریکا، آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) و سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) است. با دانشگاه مورد نظر خود هماهنگی کنید که آیا آزمون‌های مهارت دیگری مانند آزمون انگلیسی پیرسون (PTE) یا آزمون انگلیسی Duolingo پذیرفته شده است یا خیر.

اکثر متقاضیان دانشجوی کارشناسی به یکی از موارد زیر نیاز دارند:

  • نمره آیلتس بین ۶ تا ۷.۵ است.
  • تافل نمره کلی بین ۶۰ تا ۱۰۰ است.

اپلیکیشن خود را بسازید

۱۲ تا ۱۳ ماه مانده به رسیدن زمان پاسخ درخواست، آماده‌سازی برنامه‌های خود را شروع کنید. در ادامه اسناد مهمی‌ وجود دارد که باید آنها را داشته باشید:

  • برای به دست آوردن کپی‌های تایید شده از ریز نمرات تحصیلی ، با دبیرستان خود تماس بگیرید. به یاد داشته باشید اگر رونوشت شما به زبان انگلیسی نیست، به خودتان زمان بدهید تا آن را ترجمه کنید.
  • اگر نیاز به نوشتن آزمون ورودی دارید ، تاریخ نگارش و ارسال آن را پیدا کنید.
  • اگر دانشگاهی درخواست شما را تایید کرد، به خود زمان بدهید تا روی مقاله شخصی خود کار کنید.
  • اگر درخواست شما نیاز به نامه‌ها و تاییدیه‌های معتبر دارد، معلمان یا کارفرمایان پیشکسوت افراد خوبی هستند که می‌توانید از آنها بگیرید. اطمینان حاصل کنید که آنها می‌توانند یک مرجع قوی و خاص ارائه دهند، زیرا یک مرجع عمومی ‌یا ضعیف می‌تواند به شانس شما آسیب برساند.
  • در صورت نیاز، نمونه کارهای خود را جمع آوری کنید. برنامه‌های طراحی، هنر، مهندسی نرم افزار و معماری ممکن است نمونه کارها را درخواست کنند.
  • فراموش نکنید که اطلاعاتی مانند کپی از صفحه اول پاسپورت خود، اطلاعات تماس اضطراری را درج کنید.
  • اگر برای کار یا مراقبت از خانواده خود مرخصی گرفته اید، ممکن است از شما اسناد فاصله تحصیلی خواسته شود.  این ممکن است شامل یک معرفی نامه از کارفرما یا فیش حقوقی باشد.

هنگامی‌که تصمیم گرفتید برای کدام برنامه‌ها درخواست می‌دهید، صفحات هر برنامه را برای شرایط خاص بررسی کنید.

جدول زمانی برنامه و گزینه‌ها

مهلت‌های درخواست خاص بسته به برنامه درخواستی متفاوت است. اکثر دانشجویان در آمریکا کلاس‌ها را در ماه سپتامبر شروع می‌کنند. این تاریخی است که شروع رسمی‌ سال تحصیلی در نظر گرفته شده است. برخی از برنامه‌ها نیز ممکن است در ژانویه یا مه آغاز شوند. برنامه‌هایی که تقاضای بالاتری دارند اغلب ضرب‌الاجل‌های سریع‌تری دارند، در حالی که برخی دیگر تا زمانی که کامل شوند باز می‌مانند.

موسسات دانشگاهی آمریکا یکی از گزینه‌های زیر را برای دانشجویان در هنگام درخواست ارائه می‌دهند:

  • تصمیم منظم (RD): ایده آل برای دانش آموزانی که مطمئن نیستند کجا می‌خواهند درخواست دهند. RD در واقع به دانش‌جویان اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری را برای تکمیل درخواست خود یا بازپس گیری ACT یا SAT خود اختصاص دهند.  اکثر دانشجویانی که درخواست خود را از طریق RD ارسال می‌کنند در ژانویه این کار را انجام می‌دهند.
  • اقدام زودهنگام (EA): برای دانش آموزانی که در مورد حضور در یک دانشگاه خاص مطمئن نیستند مفید است. دانش‌جویان می‌توانند از طریق اقدام اولیه به چندین دانشگاه درخواست دهند. مهلت درخواست اغلب در اوایل نوامبر است.
  • تصمیم زودهنگام (ED): برای دانشجویانی است که دقیقاً می‌دانند کجا می‌خواهند درس بخوانند، و بهترین گزینه برای آنها است. خروج از ED ممکن است دشوار باشد، زیرا برنامه یک قرارداد الزام آور است. آخرین مهلت درخواست اوایل نوامبر است.
  • پذیرش دوره ای (RA): گزینه خوبی برای دانشجویانی است که از طریق EA برای یک دانشگاه درخواست می‌دهند، سپس تصمیم می‌گیرند که می‌خواهند در دانشگاه دیگری شرکت کنند. در صورتی که دانشجویان درخواست‌های خود را زودتر تمام کنند، این گزینه نیز در دسترس است. مهلت‌های RA انعطاف پذیر هستند. دانشجویان می‌توانند درخواست‌های خود را از پاییز تا بهار سال تحصیلی خود ارسال کنند.

پس از بررسی و مطالعه اقدامات مورد نیاز در فرآیند اپلای تحصیلی و پس از آماده سازی مدارک مورد نیاز، نوبت به انتخاب دارالترجمه رسمی و ترجمه مدارکتان توسط مترجم رسمی قوه قضاییه می‌رسد. امروزه به دلیل مشغله زیاد افراد و عدم دسترسی به دارالترجمه رسمی معتبر به شما پیشنهاد می کنیم،در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و با مراجعه به وبسایت رسمی آنلاین بهترین و معتبرترین دارالترجمه را بدون نیاز به مراجعه حضوری انتخاب نمایید. در وب سایت رسمی آنلاین شما می‌توانید با انتخاب شهر و زبان مورد نظر خود اطلاعات کاملی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی شهر خود را که زبان ترجمه مورد نیاز شما را دارا می‌باشند، مشاهده نموده و با توجه به امکانات هر دارالترجمه، بهترین انتخاب را داشته و سفارش ترجمه خود را از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا در صورت امکان از طریق ثبت سفارش اینترنی با دارالترجمه هماهنگ نمایید و مدارک ترجمه شده خود را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای راهنمای فرآیند اپلای در مقطع کارشناسی در آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید