دوره فیلم‌نامه نویسی در آمریکا

نوشتن کاری سخت ولی سودمند است. یک فیلمنامه قوی بستر هر تلاش سینمایی است که قرار است در قاب تصویر اتفاق بیافتد. به لطف تغییرات و نوآوری‌های مداوم صنعت سینما، فیلمنامه نویسان خوب بیش از همیشه تقاضای کار داشته و احتمالاً می‌دانید که صنعت سینما بسیار سودآور است. در ادامه به بررسی دوره رایگان فیلم‌نامه نویسی خواهیم پرداخت.

چرا فیلمنامه نویسی بخوانیم؟

فیلمنامه نویسی نیز مانند معماری و نجاری یک هنر است. لحن، شخصیت، روابط، تضاد و ساختار همه اجزایی هستند که مانند نقشه معمار، عمق یک داستان را با کلمات و روی کاغذ آشکار می‌کند.

مشاغل فیلمنامه نویسی با سرعت کمتری نسبت به سایر صنایع در حال افزایش هستند. بسیاری از تازه واردها به دلایل اشتباع مایلند فیلمنامه‌نویس شوند و اغلب وقتی متوجه می‌شوند آنچه در کتاب‌های تجاری خوانده‌اند با واقعیت کار در صنعت مطابقت ندارد، دست از کار می‌کشند. اگر نمی‌خواهید بخشی از این افراد باشید، باید آرزو و هدف خود را به خوبی دنبال کنید. در عصر حاضر، دنبال کردن یک رویا شبیه هیچ چیز دیگری نیست و مستلزم بسیار بیشتر از جستجوی یک شغل مناسب است.

یک فیلم بهترین بیان کننده شخصیت ما در هر زمان بوده و یک فیلمنامه نویس مسئولیت اخلاقی یک فیلم را می‌پذیرد.

مقدمه ای بر دوره فیلمنامه نویسی

ما در دوره رایگان فیلم‌نامه نویسی اصول اساسی را همانطور که در فیلم‌ها بیان می‌کنند، بررسی می‌کنیم، سپس آن‌ها را عملی می‌کنیم. شما از طریق فیلم‌ها، مقالات و مراحل بحث، مفاهیم و ایده‌های مهم را یاد خواهید گرفت و با سایر فراگیران درگیر خواهید شد. در پایان این دوره، مفاهیم اصلی مورد نیاز برای ساخت یک فیلمنامه موفق را درک خواهید کرد و با اصطلاحات مورد استفاده برای بحث در مورد این ژانر آشنا خواهید شد.

بیشتر فیلم‌های دراماتیک با یک فیلمنامه شروع می‌شوند، که پایه‌ای است که تمام فیلم‌سازی‌های بعدی از آن سرچشمه می‌گیرد. میز فیلمنامه نویس جایی است که تمام عاشقانه‌های شیرین، اکشن‌های وحشتناک و خطوط به یاد ماندنی شروع می‌شود. این دوره آنلاین رایگان، بخش‌های اساسی و اصول نوشتن یک فیلمنامه با کیفیت را به شما آموزش می‌دهد.

داستان فیلمنامه و ساختار آن

متقاضیان در این دوره آنلاین فیلمنامه نویسی، از قالب و چارچوب گرفته تا نوشتن انواع خاصی از صحنه‌ها اصول فیلمنامه نویسی بلند و ساختار طرح فیلمنامه بلند را یاد می‌گیرند. ساختار فیلمنامه، طرح و استفاده از متن و بیان در گفتار همگی به طور عمیق مورد بررسی قرار می‌گیرند. متقاضیان همچنین یاد می‌گیرند که چگونه داستان‌ها را تصور کرده و بسازند.

داستان‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرند؟ چگونه آنها را در جهان جستجو می‌کنیم؟ تفاوت بین یک روایت خوب و یک ایده خوب چیست؟ همه این سوالات در این دوره پاسخ داده می‌شود. متقاصی یاد می‌گیرد که چگونه یک فیلمنامه را ساخته و یک فیلم سینمایی برای یک تصویر بلند بنویسد که حس و جریان داستان را به تفصیل شرح می‌دهد. آنها یک فیلم بلند را ترسیم می‌کنند و یک فیلمنامه می‌نویسند، که به یک فیلم کامل تبدیل می‌شود.

نوشتن برای کتاب‌های کمیک

متقاضیان اصول نوشتن کتاب کمیک، از جمله طرح‌ریزی و پیش‌نویس فیلمنامه را مطالعه می‌کنند. آنها نوشتن برای کتاب‌های کمیک و استفاده از آنها در انواع فرمت‌های فیلمنامه و استفاده صحیح از آن را خواهند آموخت.

این دوره از متقاضیان می‌خواهد که یک پروپوزال برای یک رمان گرافیکی بنویسند و همچنین دوره دارای درس‌های ویدیویی برای تماشا هستند و کلاس از طریق یک پورتال آنلاین برقرار می‌شود.

اصول فیلمنامه نویسی: به فیلمنامه خود پایه و اساس محکمی‌بدهید

یک ایده فیلم‌نامه فیلم عالی دارید اما نمی‌دانید نوشتن آن را از کجا شروع کنید؟ با دوره آنلاین اصول فیلمنامه نویسی رایگان، می‌توانید فیلمنامه خود را در مسیر درست قرار دهید. از ابتدای داستان تا مراحل ویرایش، این کارگاه مقدمه ایده آلی برای دنیای هیجان انگیز نوشتن یک فیلمنامه است. این دوره ابزارهایی را که برای ساختن صحنه‌ها، کنش‌ها و روایت‌های خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

در هر مرحله بازخورد دقیقی در مورد تکالیفی دریافت خواهید کرد که به شما کمک می‌کند تا توانایی‌هایی را که برای موفقیت به‌عنوان یک فیلمنامه‌نویس نیاز دارید، بسازید. اصول فیلمنامه نویسی برای نویسنده پرمشغله در نظر گرفته شده است و شما را در راه تکمیل فیلمنامه خود قرار می‌دهد.

دوره رایگان فیلم‌نامه نویسی چه آورده‌ای برای شما دارد؟

این دوره به شما می آموزد که چگونه هر تصویری را در ذهن خود ببینید تا بتوانید شروع به نوشتن فیلمنامه‌های عالی کنید. چه در مرحله پیش تولید، چه در حین جمع آوری ویدئو یا در مرحله پس از تولید، یک فیلم‌نامه نویس عالی خواهید شد.

لیست موسسات و دانشگاه‌های فیلم‌نامه نویسی در آمریکا

موسسه فیلم آمریکایی (AFI)

موسسه فیلم آمریکایی مدرسه‌ای که دیوید لینچ درباره آن می‌گوید، رای اینکه به این مدرسه برود، حاضر است همه چیزش را در یک لحظه رها کند. موسسه فیلم آمریکایی (AFI) شاید معروف‌ترین مدرسه فیلمسازی در لس آنجلس یا حتی کل آمریکا باشد. با وجود برخی چالش‌ها برای حفظ شهرت پرآوازه خود، موسسه فیلم آمریکایی در سال‌های اخیر مسیر گذشته‌ی خود را پیش گرفته و برای دانشجویان امکان تولید چهار فیلم در طول دوره تحصیلی و دریافت مشاوره‌ از کارشناسان این صنعت چون استیو مک کوئین را فراهم می‌کند. در سال ۲۰۱۴، ۲۸ نامزد جایزه امی از فارغ التحصیلان این مدرسه بوده‌اند. همچنین، ان گارفینو (Anne Garefino) تهیه کننده‌ی پارک جنوبی (South Park) و کارگردان قو سیاه (Black Swan) دارن آرونوفسکی (Darren Aronofsky) در میان دانشجویان گذشته این موسسه هستند.

هزینه تحصیل در این مدرسه ۴۷,۰۳۰ $ برای دانشجویان سال اول و ۵۸,۲۱۶ $ برای دانشجویان سال دوم است.
مؤسسه هنرهای کالیفرنیا (CalArts)

این موسسه که مدت‌ها قبل از مرگ والت دیزنی در سال ۱۹۶۶ تاسیس شد، در کنار AFI یکی از معتبرترین مدارس فیلمسازی در لس آنجلس و در حومه والنسیا قرار دارد. در حال حاضر محفل بسیاری از بهترین انیماتورها و فیلمسازان هالیوود است. تیم برتون، یکی از فارغ التحصیلان این موسسه، و به دنبال او تعدادی از انیماتورهای برجسته‌ی دیزنی از جمله اندرو استنتون (پیدا کردن نامو)، برد براد (The Incredibles)، کریس باک و جنیفر لی (منجمد) همه در موسسه هنرهای کالیفرنیا تحصیل کرده‌اند. در سال ۲۰۱۴، دانشجویان CalArts این شانس را داشتند که در کلاس درس بازیگر و کارگردان مشهور جیمز فرانکو، نامزد جایزه اسکار، حاضر شوند. سطوح تحصیلی در این موسسه شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد، ارشد موسیقی (MFA) و دکترای موسیقی (DMA).
هزینه تحصیل برای کلیه دانشجویان ۴۳،۴۰۰ دلار است.
مدرسه فیلم لس آنجلس

این مدرسه که در قلب هالیوود و سانست بلوار (Sunset Boulevard) قرار گرفته است، به عنوان یکی از شناخته‌ترین مدارس برای فیلمسازان جوانان هالیوود شهره است. علاوه بر ارائه مدرک لیسانس و مدارک دیگر در تمام زمینه‌های صنعت سرگرمی، مدرسه فیلم لس آنجلس شامل مدرسه ضبط لس آنجلس (Los Angeles Recording School) هم می‌شود، که ساختمان معروف RCA را در خود جا داده است، جایی که الویس پریسلی و رولینگ استونز یک‌ بار ضبط داشته‌اند. همچنین، مدرسه فیلم لس آنجلس دوره‌های آنلاین در زمینه فیلمبرداری دیجیتال و کسب و کار سرگرمی ارائه می‌دهد.
هزینه تحصیل ۷۴،۶۲۲ دلار آمریکا برای دانشجویان داخلی و ۷۹،۶۱۷ دلار برای دانشجویان بین‌المللی است.
مدرسه فیلم NYU

خارج از لس آنجلس، یکی از بهترین مدارس فیلمسازی آمریکا مدرسه فیلم NYU نیویورک است. اگر چه بخشی از دانشکده هنر Tisch دانشگاه نیویورک است، دانشکده فیلم NYU یک موسسه به حساب می‌آید. این دانشکده در مرکز یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین شهرک‌های فرهنگی جهان قرار دارد و فارغ التحصیلانی در کلاس جهانی چون مارتین اسکورسیزی، فیلمساز معروف، وینس گیلیگان، خالق سریال تلویزیونی Breaking Bad داشته است. تنها در یکی از مراسم‌های اسکار، ۱۰ نفر از فارغ التحصیلان مدرسه فیلم NYU نامزد دریافت جایزه شدند. علاوه بر دانشگاه نیویورک، مدرسه فیلم نیویورک همچنین یک شعبه در سنگاپور دارد. علاوه بر دوره‌های تحصيلی در مقطع كارشناسی ارشد، این مدرسه كارشناسی ارشد هنرهای زيبا در رشته فیلمسازی ارائه می‌دهد.
هزینه تحصیل در این مدرسه ۲۵،۰۹۳ دلار برای همه دانش آموزان است. به عللاوه، برای ثبت نام در هر ترم ۱،۲۱۲ دلار، برای هر واحد اضافی ۱،۵۷۰ دلار و بین ۲۰۰۰ تا ۱۵،۰۰۰ دلار در هر سال برای تجهیزات مورد نیاز و بیمه باید بپردازند.
دانشکده هنرهای سینمایی USC

یکی دیگر از مدارس معتبر فیلمسازی در لس آنجلس، دانشگاه هنرهای سینمایی آمریکا در جنوب کالیفرنیا است، جایی که بسیاری از فیلمسازان مشهور هالیوود شروع به کار کردند. با وجود دریافت سالیانه میلیون‌ها دلار کمک مالی از طرف افرادی چون جورج لوکاس، دانشکده هنرهای سینمایی آمریکا، دارای امکانات رسانه‌ای در سطح جهانی مانند آزمایشگاه تئاتر و تحقیقات IMAX است و همین مسئله این دانشکده را به یکی از پرطرفدارترین مدارس فیلمسازی در لس آنجلس تبدیل کرده است. فارغ التحصیلان دانشکده هنرهای سینمایی USC مانند نویسنده و تهیه کننده کمدی جودی آپاتو و کوین فیگی، مدیر مارول استودیو، هستند. مدارک ارائه شده توسط مدرسه هنرهای سینمایی آمریکا عبارت‌اند از کارشناسی، کارشناسی موسیقی و کارشناسی ارشد موسیقی.
هزینه تحصیل ۴۸،۳۴۷ دلار آمریکا در مقطع کارشناسی و ۳۴,۰۷۹ تا۴۹,۶۰۱ دلار آمریکا در سطح تحصیلات تکمیلی. هزینه‌های اضافی برای تجهیزات نیز ممکن است اعمال شود.
سایر مدارس برتر فیلمسازی در آمریکا:

  • کالج ارتباطات دانشگاه بوستون (Boston University’s College of Communication)
  • دانشکده هنر و مدیاسیستم دانشگاه چپمن (Chapman University’s Dodge College of Film and Media Arts)
  • دانشکده فیلم کلرادو (Colorado Film School)
  • دانشکده هنر دانشگاه کلمبیا (Columbia University’s School of the Arts)
  • گروه ویژن و رسانه‌های کالج امرسون (Emerson College’s Department of Visual & Media Arts)
  • دانشکده فیلم و تلویزیون دانشگاه لویولا مریمونت (Loyola Marymount University’s School of Film and Television)
  • آکادمی فیلم نیویورک (New York Film Academy)
  • کالج هنرهای تجسمی و هنری دانشگاه سیارکوز (Syracuse University’s College of Visual and Performing Arts)
  • دانشکده تئاتر، فیلم و تلویزیون UCLA
  • دانشکده هنر دانشگاه کارولینای شمالی (University of North Carolina’s School of the Arts)
  • دانشگاه تگزاس در دانشکده ارتباطات مودی آستین (University of Texas at Austin’s Moody College of Communication)

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید و به دنبال تحصیلات تکمیلی و اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر خارجی هستید، همان طور که به آن اشاره کردیم، ترجمه رسمی مدارک از اقدامات ضروری فرآیند مهاجرت با هر هدفی می‌باشد. بدین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مد نظر خود، لیستی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و پس از بررسی خدمات هر دارالترجمه بهترین انتخاب را داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش اینترنتی، سفارش ترجمه خود را با دارالترجمه هماهنگ نمایید.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای دوره فیلم‌نامه نویسی در آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید