تفاوت بین کالج و دانشگاه چیست؟

اگر به دنبال تحصیلات تکمیلی هستید، در نهایت در یک کالج یا دانشگاه (در بیشتر موارد) تحصیل خواهید کرد. مشکل اینجاست که کلمات “کالج” و “دانشگاه” هر دو برای آموزش عالی استفاده می‌شوند. در واقع شما حتی ممکن است ندانید که چه تفاوتی بین این دو وجود دارد. اگر مطمئن نیستید که چه تفاوتی بین کالج و دانشگاه وجود دارد، اطلاعات این مطلب به شما کمک می‌کند تا تفاوت بین کالج و دانشگاه را بهتر درک کنید.

ابتدا نکته‌ای را یادآوری کنیم که توجه به آن برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور ضروری است. کالج یا دانشگاه‌های خارجی که از اعتبار و شهرت جهانی برخوردار هستند، مقصد تحصیلی بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل می‌باشند. بررسی و فراهم آوردن شرایط مورد نیاز هر مرکز آموزشی و آماده سازی و ارائه مدارک درخواست شده کمک بسیاری در اخذ پذیرش و دریافت ویزای کشور محل تحصیل دارد. در این فرآیند یکی از مراحل مهم و تاثیرگذار در اپلای تحصیلی ترجمه رسمی مدارک مورد نیاز توسط دارالترجمه رسمی معتبر و با‌ کیفیت است. جستجوی چنین دارالترجمه‌ای گاها برای متقاضیان ترجمه رسمی دردسرساز می‌شود. بدین منظور در انتهای این مقاله قصد داریم، راه‌حلی را به شما پیشنهاد کنیم تا به آسانی بتوانید در هر نقطه کشور دارالترجمه مطلوب خود را انتخاب و به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید. پس تا انتها ما را همراهی کنید.      

آموزش خصوصی در مقابل عمومی

آموزش عالی در آمریکا کاملا متفاوت از سایر کشورهای توسعه یافته عمل کرده و دولت آمریکا سیستم آموزشی را کنترل نمی‌کند. در عوض هر کالج یا دانشگاهی که در آن شرکت می‌کنید به یکی از دو دسته خصوصی یا دولتی تقسیم می‌شود.

فضای خصوصی توسط نهادهای مستقل متولی امر آموزش کنترل می‌شود، در حالی که فضای دولتی با نظارت نیروهای دولتی و ایالتی اداره می‌شود. به طور کلی فضای آموزشی خصوصی هزینه بیشتری نسبت به دولتی دارند زیرا بودجه دولتی ندارند.

آموزش عالی آمریکا به دسته‌های اصلی زیر تقسیم می‌شود:

کالج یا دانشگاه دولتی

همانطور که از نام آن می‌توان دریافت، یک کالج یا دانشگاه ایالتی توسط دولت ایالتی یا محلی اداره می‌شود. در واقع هر یک از 50 ایالت آمریکا حداقل یک دانشگاه دولتی را در خود جای داده است. بسیاری از ایالت‌ها نیز چندین کالج ایالتی دارند که البته این موارد با دانشگاه‌ها متفاوت بوده و این کالج‌ها بیشتر بودجه خود را از بودجه عمومی ‌دریافت می‌کنند.

تشخیص اینکه کدام کالج‌ها دولتی هستند بسیار آسان است، زیرا اکثریت آنها نام ایالتی را دارند که نام آنها را شامل می‌شود. به عنوان مثال دانشگاه ایالتی اورگان در اورگان و دانشگاه یوتا در یوتا است.

کالج یا دانشگاه خصوصی

برخلاف کالج‌های وابسته به دولت کالج‌ها و دانشگاه‌های خصوصی با بودجه خصوصی تامین می‌شوند و توسط دولت اداره نشده و آنها معمولاً کوچکتر از کالج‌های دولتی هستند و همچنین طبیعتا به طور متوسط ​​شهریه بالاتری هم دارند.

همه کالج‌های معروف ‌هاروارد ، پرینستون ، ییل ، براون ، کرنل ، UPenn ، دارتموث و کلمبیا خصوصی هستند. دانشگاه‌ها و کالج‌های مذهبی نیز به‌صورت خصوصی سرمایه‌گذار داشته و از دانشجویان همه ادیان و عقاید استقبال می‌کنند.

کالج‌ها چگونه فعالیت می‌کنند؟

کالج‌های کشور آمریکا مشابه کالج‌های کانادا هستند که آموزش‌های فنی و دیپلم را برای ورود به بازار کار ارائه می‌دهند. یک کالج محلی معمولاً برنامه‌های دو ساله مدرک کاردانی را در برنامه‌های اجرایی خود دارد. این برنامه‌ها در بخش آموزش عمومی ‌قرار دارند و به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که به دانشجویان اجازه دهند مستقیماً وارد فضای کار شوند یا به راحتی به دانشگاه یا کالج چهار ساله منتقل شوند تا مدرک لیسانس خود را بگیرند.

دانشجویان همچنین برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم (ESL) را در فضا پیدا می‌کنند که به آماده‌سازی آن‌ها برای کار دوره‌ای در سطح دانشگاه کمک می‌کند. کالج‌های محلی غیرمسکونی بوده و ممکن است به صورت محلی، منطقه‌ای یا توسط دولت ایالتی حمایت شوند.

برای تحصیلات تکمیلی کجا بروم؟

سیستم آموزشی در آمریکا کمی‌ پیچیده به نظر می‌رسد اما در ادامه یک راه آسان برای تصمیم‌گیری در خصوص رفتن به کالج و دانشگاه وجود دارد:

یک کالج دوره کارشناسی را ارائه می‌دهد، یک دانشگاه هم دوره‌های کارشناسی و هم کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد.

البته استثنائاتی نیز وجود دارد، برخی از موسسات هنوز هم خود را “کالج” می‌نامند، حتی اگر دوره‌های تحصیلات تکمیلی را ارائه دهند، کالج دارتموث و کالج بوستون شامل این موارد هستند. دانشگاه‌ها همچنین می‌توانند از مجموعه‌ای از کالج‌ها تشکیل شوند. به عنوان مثال کالج‌ هاروارد، کالج هنرهای لیبرال دانشگاه‌ هاروارد است. در واقع هاروارد بیش از 10 دانشکده تحصیلات تکمیلی و حرفه ای، از جمله دانشکده حقوق ‌هاروارد، دانشکده بازرگانی ‌هاروارد و دانشکده پزشکی ‌هاروارد دارد که همه این موارد هاروارد اصلی را تشکیل داده‌اند.

به طور کلی دانشگاه‌های بزرگ مبتنی بر تحقیقات هستند زیرا اندازه و بودجه لازم برای داشتن تجهیزات و امکانات پیشرفته را دارند. نقطه ضعف دانشگاه‌های تحقیقاتی این است که کلاس‌های کارشناسی اغلب بزرگ هستند و دروس توسط دستیاران آموزشی فارغ التحصیل به جای اساتید، تدریس می‌شود.

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید و به دنبال تحصیلات تکمیلی و اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر خارجی هستید، همان طور که به آن اشاره کردیم، ترجمه رسمی مدارک از اقدامات ضروری فرآیند مهاجرت با هر هدفی می‌باشد. بدین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مد نظر خود، لیستی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و پس از بررسی خدمات هر دارالترجمه بهترین انتخاب را داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش اینترنتی، سفارش ترجمه خود را با دارالترجمه هماهنگ نمایید.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای تفاوت بین کالج و دانشگاه چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید