مزایا و فرصت‌های تحصیل در رشته های پزشکی در استرالیا

یکی از دلایل اصلی جایگاه برتر استرالیا در رشته پزشکی، سابقه ی نوآوری آن در این حوزه است. طبق گزارشات دولت استرالیا، تحقیقات دانشگاهی این کشور در زمینه هایی مانند انکولوژی، نورولوژی، پزشکی بازساختی، دستگاه;های پزشکی، بیماری های گرمسیری، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و تشخیص بیماری ها برجسته است. اگر علاقه مند به یکی از این حوزه ها هستید، تحصیل در استرالیا می تواند گزینه ای ایده آل باشد. علاوه بر این، شما ممکن است در کنار محققان برجسته ای تحصیل کنید.

پیشگامی استرالیا در نوآوری‌های رشته پزشکی

عرصه رشته پزشکی، صحنه ای برای تحولات عظیم گذشته و نوآوری های مداوم است. از شروع تحصیل پزشکی در استرالیا، این ملت پیشرفت های قابل توجهی در زمینه های متفاوت پزشکی داشته و موفق به ثبت اختراعات مهمی شده است. از جمله می توان به واکسن سرطان دهانه رحم اشاره کرد که توسط استادان دانشگاه کوئینزلند، پروفسور ایان فریزر و دکتر جیان ژو کشف شد. همچنین می توان از اختراع اسپری پوستی برای درمان سوختگی ها توسط پروفسور فیونا وود نام برد که نشان از خلاقیت و پیشرفت های پزشکی در این کشور دارد.

اما ابداعات استرالیا به این دو مورد ختم نمی شود، موارد دیگری چون اولتراسوند پزشکی یا سونوگرافی تشخیصی، پیس میکر مصنوعی یا تحریک الکتریکی قلب و گوش های بیونیک (کاشت حلزون گوش) نیز وجود دارد که هر یک به نوبه خود انقلابی را در درمان بیماری ها و بهبود کیفیت زندگی افراد ایجاد کرده;اند. این اختراعات و نوآوری ها، نمونه بارزی از مسیری است که شغل در رشته پزشکی استرالیا طی کرده و نشان دهنده رویکرد جامع و پیشگامی این کشور در عرصه های بهداشتی و درمانی است.

در زمینه آموزشی، استرالیا با ارائه دوره های پزشکی دانشگاهی متنوع و با کیفیت بالا، فرصت های گسترده ای برای کارآموزی پزشکی در استرالیا فراهم آورده و زمینه ساز کسب دانش و تجربه عملی برای دانشجویان است. این امکانات آموزشی، دستیابی به اخذ پذیرش پزشکی استرالیا را غنی تر کرده و موجب شده تا دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این سرزمین راغب باشند.

چنین نوآوری ها و پیشرفت هایی تنها تحت سایه متخصصینی پیش می رود که متعهد به کشف های بزرگ و تأثیرگذار در رشته پزشکی هستند. قطعاً تجربه تحصیل پزشکی در استرالیا، پله ای است بسوی آینده ای درخشان در این حیطه، محیطی که هر روز با دستاوردهای جدید، آینده ای سالم تر را برای بشریت رقم می;زند.

گزینه‌های متنوع دوره‌های تحصیلی در رشته پزشکی

دوره های تحصیلی در رشته های پزشکی و علوم بهداشت در استرالیا شامل طیف وسیعی از تخصص ها از مراقبت از سالمندان تا مدیریت آزمایش های بالینی می شوند. این دوره ها با انواع و اقسام مختلفی ارائه می گردند و مؤسسات آموزشی استرالیا در دو دسته اصلی قرار می گیرند: آموزش های فنی و حرفه ای (VET) و آموزش های عالی شامل دانشگاه ها.

دوره های VET (گواهینامه ها و دیپلم ها)

این دوره ها به دانشجویان مهارت های عملی و فنی می آموزند و یا آن ها را برای مهارت آموزی یا ادامه تحصیلات آماده می کنند. دانشجویان با گذراندن این دوره ها، صلاحیت هایی همچون گواهینامه با سطوح I، II، III یا IV و یا دیپلم هایی را کسب می کنند. تمامی دوره های VET تحت نظر چارچوب نظام آموزشی یا مدرک تحصیلی استرالیا (AQF) در سطوح ۱ تا ۵ قرار می گیرند.

دوره;های VET می توانند از شش ماه تا دو سال به طول انجامد و در سطوح بالاتر فنی تر می;شوند. مثلاً، دوره های Certificate III که در سطح ۳ AQF هستند می توانند به تجربه کاری ماهر یا آموزش بیشتر منجر شوند. بسیاری از کارآموزی های استرالیایی منجر به کسب Certificate III می شوند. از سوی دیگر، دانشجویانی که دوره دیپلم (سطح ۵ AQF) را می گذرانند ممکن است به بازار کار وارد شوند یا حداکثر یک سال از اعتبار دوره خود را به سمت مدرک کارشناسی مرتبط انتقال دهند.

توجه: سطوح AQF نشان دهنده پیچیدگی یک دوره است، از جمله اینکه چه مدت زمان تحصیلی تمام وقت را می طلبد. سطوح در سراسر استرالیا یکسان هستند، بنابراین دانشجویان می توانند بین مؤسسات انتقال یابند و به سادگی از یک سطح تحصیلی به سطح بعدی پیشرفت کنند.

آموزش های عالی (دیپلم های پیشرفته و مدارک تحصیلی)

دانشگاه های استرالیا بر تحقیقات و دانش نظری تأکید دارند و مدارکی مانند کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که در سطوح ۶ تا ۱۰ AQF قرار دارند را اعطا می کنند.

در سطح کارشناسی، دوره های دیپلم پیشرفته و مدرک کاردانی در دانشگاه های استرالیا معمولاً برابر با یک تا دو سال تحصیل در سطح کارشناسی هستند و در سطح ۶ AQF قرار دارند و طی یک تا سه سال تکمیل می شوند.

مدارک کارشناسی در دو سطح AQF قرار دارند. مدرک کارشناسی استاندارد که بین سه تا چهار سال به طول می انجامد، یک صلاحیت سطح ۷ است. دانشجویان می توانند پس از یک سال تحصیل اضافه یا به دست آوردن نمرات عالی، مدرک کارشناسی با افتخار کسب کنند که این مدرک در سطح ۸ AQF قرار دارد. در گذشته، مدارک فقط توسط دانشگاه ها ارائه می شد، اما اکنون برخی از کالج های خصوصی و مؤسسات TAFE نیز مدارک تحصیلی ارائه می دهند. با این حال، این مدارک به طور جهانی شناخته شده هستند و به این معنا که فارغ التحصیلان می توانند در هر جای دنیا در عرصه رشته پزشکی کار کنند.

مدارک محبوب لیسانس رشته پزشکی در استرالیا عبارتند از:

لیسانس علوم بهداشتی در دانشگاه دیکین
لیسانس علوم – رشته پیراپزشکی در دانشگاه ادیت کوان
لیسانس پرستاری (افتخارات) در دانشگاه گریفیث

در استرالیا، دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد می توانند سه مسیر را برای مدرک کارشناسی ارشد خود انتخاب کنند: تحقیقاتی، دروس محور یا توسعه یافته. مدارک توسعه یافته بیشتر از دو نوع دیگر به طول می انجامند (بین سه تا چهار سال در مقابل یک تا دو سال) و غالباً شامل تحقیقات مستقل و همکاری با سازمان های حرفه ای می شوند. به طور مشابه، مدارک کارشناسی ارشد تحقیقاتی معمولاً به انجام دو-سوم تحقیقات و نوشتن پایان نامه می پردازند.

دوره های محبوب کارشناسی ارشد عبارتند از:

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی در دانشگاه LaTrobe
کارشناسی ارشد مدیریت، سیاست و رهبری بهداشت در دانشگاه مرداک
کارشناسی ارشد بهداشت عمومی در دانشگاه فدراسیون

شکل‌دهی آینده شغلی با تجربه کاری در استرالیا

تحصیل در رشته پزشکی و بهداشت در استرالیا فقط به مطالعه در کلاس ها محدود نمی شود. دانشگاه ها و موسسات آموزشی در این کشور فرصت هایی برای تجربه کاری حین تحصیل فراهم می آورند که این امر، عنصری کلیدی برای آینده شغلی دانشجویان تلقی می;شود. این تجربه ها، که بخشی جدایی ناپذیر از برخی از دوره ها هستند، ممکن است با دستمزد یا بدون دستمزد باشند.

هنگام شروع کارآموزی به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید حقوق کاری خود را در نظر داشته باشید. در صورت هرگونه نگرانی، مراجعه به مدیر کارآموزی یا دفتر دانشجویان بین المللی مؤسسه آموزشی ضروری است.

امکان کارآموزی فرصت مناسبی برای آشنایی با محیط های کاری متفاوت است. شاید دریابید که کار در یک درمانگاه کوچک به جای یک بیمارستان بزرگ به شما بیشتر می چسبد، یا اینکه موقعیت های خط مقدم به نسبت کار در پژوهش های بهداشتی برایتان پرانرژی تر است. علاوه بر این، شبکه سازی حرفه ای را در میان همکاران و سایر متخصصان از سراسر جهان پرورش خواهید داد. این تجارب، زمینه سازی برای اخذ شغل در علوم بهداشتی و رشته پزشکی استرالیا بوده و همچنین اگر افراد برجسته ای را ملاقات کنید، ممکن است شما را برای تحصیلات عالی ترغیب کنند.

تجربه کاری در استرالیا نه تنها به ایجاد تأثیر مثبت بر جامعه کمک می کند، بلکه به رشد حرفه ای شما و پیشرفت تحصیلی نیز می انجامد. با داشتن مدارکی که در سراسر جهان شناخته شده است، می توانید به دنبال یک کار بین المللی باشید ضمن اینکه از امکانات آموزشی درجه یک بهره مند می شوید. استرالیا همچنین برای دانشجویان بین المللی فرصت های گسترده ای در حوزه واکسن سرطان دهانه رحم و سایر بخش های پیشگیری از بیماری ها ارائه می دهد.

به طور خلاصه، تجربه کاری در استرالیا مسیر شما را به سمت اهداف شغلی تان هموار می کنند. ما در این راه موفقیت های بزرگی را برای شما آرزو می کنیم!

نویسنده: ایمان

0 دیدگاه برای مزایا و فرصت‌های تحصیل در رشته های پزشکی در استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید