با سفارتخانه های ایران آشنا شوید

اگر قصد سفر و یا مهاجرت به کشور دیگری را داشته باشید، سفارتخانه های ایران همان جایی است باید به آن مراجعه کنید. حفاظت از منافع کشور مهمان، صدور انواع  ویزا مسافرتی، کار و تحصیلی، وساطت بین دولت‌ها و رسیدگی به امور مهاجرتی از جمله مهمترین وظایف سفارت به‌شمار می‌آید.

در این مکان با سفیر، کاردار سفیر، کارمندان سفارت و پلیس دیپلمات مواجه خواهید شد. در واقع باید گفت سفارت به عنوان بخش از خاک کشور مورد نظر ( مهمان) به‌شمار می‌آید و هریک قوانین خاص خود را دارند.

سفیر همان کسی است که اداره همه امور سفارت را برعهده دارد و کاردار سفیر جانشین او محسوب می‎شود. کارمندان نیز می‎توانند از شهروندان کشور مهمان و یا میزبان باشند. سفیر و دولت کشور مهمان، بر این امر نظارت خواهند داشت. از نام پلیس دیپلمات نیز می‎توان دریافت که وظیفه حراست از سفارتخانه و کارکنان را دارد.

جهت ترجمه رسمی مدارک برای سفارتخانه به صفحه زیر مراجعه کنید

ترجمه اسناد و مدارک

در این مطلب و پست های بعدی میتوانید لیست سفارتخانه های ایران را به همراه آدرس و مشخصات تماس آنها مشاهده بفرمایید:

سفارتخانه آذربایجان در ایران-  تهران

سفارتخانه جمهوری آذربایجان در خیابان پاسداران تهران واقع شده است. دولت جمهوری اسلامی ایران، استقلال جمهوری آذربایجان را در تاریخ 4 دی ماه سال 1370 به رسمیت شناخت.  این کشور در شمال ایران واقع شده ، پایتخت آن باکو است و مردم به زبان ترکی صحبت می‌کنند. روابط سیاسی بین ایران و جمهوری آذربایجان، از تاریخ 22 اسفند 1370 آغاز شد. قسمت اداری سفارت از روز دوشنبه تا جمعه به ارائه خدمات خواهد پرداخت. ساعات کاری از 9 صبح تا 5 عصر است. روزهای کاری در بخش کنسولی نیز از دوشنبه تا جمعه خواهد بود. ساعات کاری آنها از 9 صبح تا 1 بعدازظهر است.

از سال 1370 تاکنون روابط حسنه‎ایی بین دو دولت برقرار بوده است. در حال حاضر آقای بنیاد حسین اف به عنوان سفیر این کشور در خاک ایران مشغول به فعالیت هستند.

آدرس سفارت آذربایجان:

تهران، پاسداران، خیابان نیستان سوم، کوچه راستوان، پلاک 16    

سفارتخانه  آرژانتین در ایران

سفارتخانه جمهوری آرژانتین در تهران، توسط آقای گیولرمو لوئیس نیکولاس اداره می‎شود. دفتر روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر فعالیت خواهد داشت.

آدرس سفارت:

تهران ، دروس، خیابان یارمحمدی،‌ شماره ۶

شماره تماس:

۲۲۵۷۷۴۳۳- ۰۲۱

۲۲۵۷۷۴۳۵ -۰۲۱

۲۲۵۷۵۵۵۵ -۰۲۱

۲۲۵۷۵۹۳۲ -۰۲۱

۲۲۵۷۷۴۳۴ -۰۲۱

شماره فکس:

۲۲۵۷۷۴۳۲ -۰۲۱

اگر قصد اقامت 90 روزه در این کشور را دارید، باید از ویزای توریستی استفاده نمایید. چنانچه بخواهید بیش از این زمان، در آرژانتین بمانید باید به سراغ سایر ویزاهای این کشور بروید. حداقل زمانی که برای اخذ ویزای آرژانتین باید در نظر بگیرید، حدود 21 روز کاری خواهد بود. از انواع ویزای آرژانتین می‎توان به گردشگری و تحصیلی اشاره کرد.

روابط ایران و آرژانتین در طول سال‌های گذشته به دلیل اتفاقات سیاسی، همواره به صورت سینوسی حرکت کرده است.

سفارتخانه آفریقای جنوبی در تهران

سفارتخانه آفریقای جنوبی در تهران، از روز یکشنبه تا پنجشنبه فعالیت خواهد داشت. ساعت کاری آنها از 8 صبح تا 4 عصر است.  روزهای کاری قسمت کنسولگری نیز از یکشنبه تا چهارشنبه است. ساعات کاری آنها از 9 صبح شروع شده  و تا 12 ظهر ادامه خواهد داشت.

نام سفیر: ویکا کومالو

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، باغ فردوس، خیابان یکتا، پلاک ۵

تلفن سفارت آفریقای جنوبی در تهران : 02122702866

فکس: ۲۲۷۱۶۱۹۲(۰۲۱)

آفریقای جنوبی در جنوب قاره آفریقا و در سواحل اقیانوس هند و اطلس قرار گرفته است. در این کشور 11 زبان رسمی وجود داشته و سه پایتخت دارند: پرتوریا، کیپ تاون و بلوم فونتین. نوع حکومت کشور، جمهوری است. از ژوهانسبورگ به عنوان یکی معروف‎ترین و در عین حال شلوغ‌ترین شهر این کشور یاد می‎شود.

ویزای جمهوری آفریقای جنوبی در نوع توریستی و تجاری صادر خواهد شد. ویزای گردشگری تنها به افرادی داده می‎شود که هدف مسافرت قصد ورود به این کشور را داشته باشند. این افراد حق فعالیت‎های تجاری را نخواهند داشت و پس از مدت زمان تعیین شده باید خاک این کشور را ترک نمایند. مدت اعتبار این ویزا یک ماه بوده و افراد نمی‎توانند آن را در خاک این کشور تمدید کنند.

جهت اخذ ویزای تجاری باید از سوی کشور آفریقای جنوبی دعوت نامه داشته باشید. هزینه اخذ روادید به صورت نقدی در محل سفارت از متقاضی گرفته خواهد شد. برای این منظور 70 یورو در نظر گرفته شده است.

از دیگر انواع ویزای آفریقای جنوبی می‎توان به ویزای کار، تحصیلی و ملاقات با بستگان اشاره کرد.

سفارتخانه آلمان در ایران-  تهران

هانس-اودو موتسِل، سفیر آلمان در ایران است. روزهای کاری در بخش ویزا، از  یکشنبه تا پنجشنبه تعیین شده است.  ساعت کاری از 6:45 صبح شروع خواهد شد و تا 14:30 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت. برای این منظور، باید حتما از قبل وقت تعیین نمایید. سفارت روزهای شنبه و جمعه تعطیل خواهد بود.

روز کاری بخش مدارک نیز از یکشنبه تا پنجشنبه است  و متقاضیان می‎توانند از ساعت 7:30  دقیقه صبح تا 10:30 دقیقه صبح، با تعیین وقت قبلی به سفارت مراجعه نمایند.

آدرس سفارت:

تهران، خیابان فردوسی، جنب کوچه برلن، پلاک ۳۲۴

شماره تلفن‌های سفارت:

88757561 021

88757562 021

88757563 021

88757551 021

88757552 021

شماره فکس سفارت آلمان

88758479 021

 از انواع ویزای آلمان می‎توان به ویزای گردشگری، دیدار با خویشاوندان، تحصیلی، ترانزیت فرودگاهی، ویزای شینگن برای همسر، کارآموزی، نمایشگاهی، پزشکی، مهمان علمی، مسابقات ورزشی، جشنواره‌های هنری،  کار و تجاری اشاره کرد.

هزینه صدور ویزا براساس مدارک و سن متفاوت خواهد بود. برای مثال صدور ویزا برای افراد زیر شش سال، رایگان در نظر گرفته شده است.

سفارتخانه اتریش – تهران

سفارتخانه اتریش در تهران از دوشنبه تا پنجشنبه فعالیت خواهد داشت. ساعت کاری آنها از 14:00 الی 16:30 دقیقه است.

روزهای رسیدگی به درخواست‌هایی که نیاز به وقت قبلی ندارند از دوشنبه تا پنجشنبه خواهد بود. متقاضیان می‎توانند از ساعت 8:45 دقیقه تا 11:15 دقیقه صبح مراجعه نمایند.

برای تکمیل مدارک ناقص  و ارائه اظهار نامه کتبی می‎توانید در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11:30 تا 12:30 مراجعه نمایید.

برای تحویل نامه پس از هماهنگی، روزهای دوشنبه ها الی پنجشنبه  ساعت 14 الی 14:30 به وقت تهران

جهت تحویل گذرنامه و تأیید مدارک، روزهای دوشنبه  الی پنجشنبه  ساعت 14 الی 14:30

آدرس سفارتخانه:

تهران، خیابان باهنر ( نیاوران)، خیابان مقدسی، خیابان احمدی زمانی، کوچه میرولی، پلاک ۶ الی ۸

شماره تلفن بخش ویزا:

0046 2275 (021)، از ساعت 14:00 الی 16:30 به وقت تهران

0 دیدگاه برای با سفارتخانه های ایران آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید