بایدها و نبایدهای درخواست ویزای دانشجویی کانادا

تبریک می‌گوییم! شما در دانشگاه رویایی خود در کانادا پذیرفته شده اید! قبل از بررسی برخی از بایدها و نبایدهای رایج هنگام درخواست ویزای دانشجویی کانادا، دانستن این نکات کلیدی مهم است:

  • ویزای دانشجویی بخش مهمی‌از فرآیند مهاجرت است و به دانشجویان اجازه می‌دهد تا به طور قانونی وارد کانادا شوند.
  • مجوزهای تحصیلی به دانشجویان اجازه اقامت و تحصیل در دانشگاه‌های تعیین شده در کانادا را می‌دهد.

هر دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما دانستن تفاوت در هنگام درخواست برای تحصیل در کانادا ضروری است. خوشبختانه، شما نیازی به درخواست جداگانه برای آنها ندارید. پس از تأیید مجوز تحصیل، ویزا به صورت خودکار برای شما صادر می‌شود.

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر خارجی و مهاجرت با هدف تحصیل، کار و یا اقامت دائم نیاز به برنامه‌ریزی و پیمودن مراحل و فرآیندهایی دارد که اطلاع از آن برای متقاضیان اخذ ویزا الزامی‌ است. یکی از مهمترین اقدامات اخذ ویزا، آماده سازی و ترجمه رسمی مدارک و همچنین در نظر گرفتن زمان لازم برای طی کردن این مراحل می‌باشد. بدین منظور وب‌سایت رسمی آنلاین امکاناتی را فراهم آورده است تا بتوانید با صرفه جویی در وقت و هزینه به صورت غیر‌حضوری از خدمات معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی کشور استفاده نموده و ترجمه رسمی مدارک خود را با بهترین کیفیت و در اسرع وقت تحویل بگیرید. برای اطلاع از نحوه استفاده از خدمات بهترین دارالترجمه‌های رسمی سطح کشور تا انتها ما را همراهی کنید. 

مانند هر برنامه مهم دیگری، مهم است که از دستورالعمل‌های خاصی پیروی کنید تا سفر تحصیلی شما در خارج از کشور به آرامی‌انجام شود!

این کارها را باید بکنید

1. نشان دهید که بودجه کافی برای پوشش شهریه خود دارید.

تحقیقات خود را انجام دهید تا مقادیر مورد نیاز خود را پیدا کنید:

  • شهریه شما
  • هزینه زندگی شما (برای خود و سایر افراد وابسته)
  • هزینه حمل و نقل بازگشت به کشور خود

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بودجه لازم، دستورالعمل‌های IRCC را بررسی کنید.  مهم است که هزینه‌های خود را محاسبه کنید و تمام امور مالی خود را اعلام کنید، زیرا انجام ندادن این کار می‌تواند منجر به رد ویزا شود.

2. اگر مدتی همکاری دارید برای مجوز کار اقدام کنید.

یک دوره کاری در کانادا به شما این امکان را می‌دهد که تحصیلات دانشگاهی خود را با یک ترم کار کردن ترکیب کنید. این به شما کمک می‌کند تا در رشته تحصیلی خود تجربه کسب کنید و در عین حال مدرک خود را نیز بگیرید. اگر برنامه درخواستی شما یک دوره کاری ارائه می‌دهد، به خاطر داشته باشید که برای مجوز کار درخواست دهید و حتماً قوانین و مقررات مربوط به ویزا را دنبال کنید.

3. یک بیانیه هدف را با درخواست مجوز تحصیلی خود در نظر بگیرید

گنجاندن بیانیه هدف (SOP) با درخواست مجوز تحصیلی شما یک الزام برای ویزا است. SOP شما یک مقاله کوتاه است که توضیح می‌دهد چرا می‌خواهید در یک موسسه آموزشی خاص تحصیل کنید. همچنین پیشینه تحصیلی، دستاوردها و اهداف شما را مطرح می‌کند. هنگام نوشتن SOP خود، به جزئیات زیر بپردازید:

  • چگونه تجربیات شخصی شما را به سمت رشته تحصیلی خود سوق داد.
  • مهارت‌هایی که آموخته‌اید و می‌توانید در مطالعات خود به کار ببرید.
  • کارهایی که قصد دارید بعد از تحصیل در کانادا انجام دهید.

4. کپی از تمام اسناد خود را نگه دارید.

تصور کنید که برای اسناد درخواست خود تلاش زیادی کرده‌اید، و در نهایت آنها گم شوند! برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار، از تمام مدارک ویزای خود کپی داشته باشید. یک پوشه اختصاصی برای نامه پذیرش، شناسنامه و نتایج آزمون زبان انگلیسی خود نگه دارید. انجام این کار به شما اطمینان می‌دهد که هنگام سفر به کشور مقصد خود می‌دانید کجا هستند.

یک نکته عالی دیگر: هنگام سفر به کشور مقصد، کپی اسناد خود را در چمدان خود نگه دارید.

این کارها را نباید بکنید

1. مدارک ناقص ارسال نکنید.

داشتن مدارک ناقص یا مفقود شده دلیلی برای رد شدن از سوی یک مقام مهاجرتی است. یک چک لیست ایجاد کنید و تمام اسناد خود را مرور کنید تا مطمئن شوید به طور تصادفی چیزی را از دست نداده‌اید.

برخی از مهمترین اسناد عبارتند از:

  • نامه پذیرش (LOA)
  • اثبات هویت
  • اثبات وجوه
  • تاریخچه سفر، هنگام استفاده از گذرنامه، مطمئن شوید که در تمام مدت تحصیلتان معتبر است.
  • بیانیه هدف (SOP)
  • سایر اسناد شخصی

2. برای مصاحبه ویزای دانشجویی خود آماده نباشید.

هنگام ورود به کانادا، باید در مصاحبه با افسر مهاجرت کانادا شرکت کنید. برای آماده شدن، پاسخ دادن به برخی از این سوالات متداول را تمرین کنید:

  • چرا برنامه خود را انتخاب کردید
  • چرا تصمیم گرفتید در کانادا تحصیل کنید؟
  • نمرات آزمون شما چقدر است؟
  • چگونه هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تامین می‌کنید؟

برنامه‌ریزی کنید تا توضیح دهید که هدف اصلی شما از آمدن به کانادا تحصیل است. اگر برای مصاحبه آماده نیستید، ممکن است نتوانید افسر ویزا را متقاعد کنید و در خطر رد شدن مجوز تحصیل خود باشید.

3. به مقام دولتی نگویید که قصد دارید پس از تحصیل به کانادا مهاجرت کنید یا در کانادا بمانید

کانادا دارای یک برنامه عالی اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWPP) و سایر مسیرهای مهاجرتی است که باید پس از تحصیل در نظر بگیرید. اما مهم نیست که قصد شما برای آینده چیست، مهم است که نشان دهید به قوانین و مقررات ویزای دانشجویی فعلی خود احترام می‌گذارید. به همین دلیل، بهتر است به افسر مهاجرت در فرودگاه بگویید که قصد دارید پس از پایان تحصیل به کشور خود بازگردید.

پس از مطالعه نکات بالا همان طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، متقاضیان عزیز می‌توانند در هر زمان و مکان با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مورد نظر خود فهرست کاملی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و بر حسب امکانات هر دارالترجمه شامل اخذ تاییدات مورد نیاز متقاضی، ترجمه رسمی فوری، پیک معتمد و قابل اطمینان و همچنین کد تخفیف در نظر گرفته شده برخی دارالترجمه‌هابرای مشتریان رسمی آنلاین، دارالترجمه مطلوب را انتخاب نموده و از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و ثبت سفارش به صورت آنلاین، سفارش ترجمه و سایر خدمات مورد نیاز خود را با دارالترجمه انتخابی خود هماهنگ نمایند.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای بایدها و نبایدهای درخواست ویزای دانشجویی کانادا

دیدگاهتان را بنویسید