الزامات بیومتریک برای درخواست ویزای کانادا

در سال 2019 کانادا شرایط بیومتریک خود را برای درخواست ویزا اعلام کرد. این بدان معناست که دانشجویان خارج از کشور کانادا که برای تحصیل در کانادا درخواست می‌دهند ممکن است نیاز به ارائه بیومتریک همراه با درخواست خود را داشته باشند. روند درخواست ویزا می‌تواند دشوار باشد، بنابراین ما اطلاعاتی را در مورد الزامات بیومتریک برای درخواست ویزای کانادا در این مطلب گردآوری کرده‌ایم.

بیومتریک چیست؟

بیومتریک اندازه گیری بدن و محاسبات مربوط به ویژگی‌های انسانی شما است. برای ویزای دانشجویی کانادا، بیومتریک‌هایی که از شما خواسته می‌شود شامل اثر انگشت الکترونیکی و یک عکس دیجیتال است.

افسران ویزای کانادا از بیومتریک برای تایید هویت شما استفاده می‌کنند. این امر جعل هویت را دشوارتر کرده و رفع خطاها را آسان تر می‌کند. پس از ارائه مشخصات بیومتریک، آنها در پایگاه داده دولت کانادا نگهداری می‌شوند.

پلیس کانادا (RCMP) اثر انگشت شما را با سوابق اثر انگشت مجرمان، پناهندگان، اخراج شدگان و متقاضیان اقامت موقت بررسی می‌کند. هر گونه مطابقت با سوابق موجود توسط افسر ویزا برای تصمیم گیری در مورد درخواست شما تجزیه و تحلیل می‌شود.

چه کسی باید بیومتریک بدهد؟

آیا نمی‌دانید که آیا باید مشخصات بیومتریک را در درخواست ویزای دانشجویی خود ارائه دهید یا خیر؟ دولت کانادا یک پرسشنامه کوتاه دارد تا به شما بگوید که آیا نیاز به ارسال بیومتریک دارید یا خیر.

به طور کلی اگر برای موارد زیر درخواست می‌دهید باید بیومتریک ارائه دهید:

  • ویزای گردشگری
  • مجوز کار یا تحصیل (به استثنای اتباع آمریکا)
  • اقامت دائم
  • وضعیت پناهندگی یا پناهندگی
  • تمدید اقامت
  • تمدید مجوز کار یا تحصیل

دقت داشته باشید که چند استثنا هم وجود دارد. متقاضیان شهروندی، ساکنان فعلی دائمی، کودکان زیر 14 سال و متقاضیان بالای 79 سال نیازی به ارائه مشخصات بیومتریک ندارند.

با توجه به  COVID-19، دانشجویانی که قبلاً در کانادا بوده‌اند ممکن است مجبور به ارائه بیومتریک نباشند. این معیار در صورتی اعمال می‌شود که شما در کانادا باشید و درخواست برای تمدید اقامت خود به عنوان دانشجو یا درخواست برای بازگرداندن وضعیت خود به عنوان دانشجو داشته باشید.

بیومتریک برای چه مدتی خوب است؟

آیا در 10 سال گذشته برای ویزای گردشگری، مجوز کار یا مجوز تحصیلی بیومتریک داده‌اید؟ اگر این کار را کردید و اگر برای بازدید، کار یا تحصیل درخواست مجدد می‌دهید، مجبور نیستید دوباره بیومتریک را ارائه بدهید. بیومتریک شما برای مدت 10 سال معتبر است، حتی اگر درخواست قبلی شما ناموفق باشد.

نحوه ارسال الزامات بیومتریک

ابتدا هنگام ارسال درخواست ویزای خود، هزینه بیومتریک را بپردازید. هزینه آن برای یک متقاضی انفرادی 85 دلار کانادا یا برای خانواده‌هایی که با هم درخواست می‌کنند حداکثر 170 دلار کانادا است. پس از پرداخت هزینه، یک دستورالعمل دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد مشخصات بیومتریک خود را شخصاً ارائه دهید.

پس از دریافت قرار ملاقاتی را برای ارائه الزامات بیومتریک خود انتخاب کنید. شما باید گذرنامه معتبر و دستورالعمل بیومتریک خود را در قرار ملاقات خود به همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که به دلیل تقاضای زیاد برای قرار ملاقات در اروپا، ممکن است مهلت برخی از متقاضیان تمدید شود. درخواست ویزای شما تا زمانی که اثر انگشت و عکس خود را ارسال نکنید، بررسی نخواهد شد.

نکات عکس و اثر انگشت

در ادامه نکاتی وجود دارد که باید هنگام گرفتن عکس یا اثر انگشت رعایت کنید:

  • هنگامی‌که عکس خود را می‌گیرید، تمام صورت شما باید به وضوح قابل مشاهده باشد. شما می‌توانید درخواست کنید که عکس شما توسط فردی همجنس گرفته شود و همچنین می‌توانید یک پرده حفظ حریم خصوصی بخواهید. متقاضیان می‌توانند تا زمانی که تمام صورت شما نمایان است از سرپوش مذهبی استفاده کنند.
  • از لباس‌های سفید یا سبک، از جمله روسری استفاده نکنید. رنگ‌های روشن بهترین رنگ هستند.
  • لاک یا حنا را به دست خود نزنید.
  • قبل از ثبت اثر انگشت مطمئن شوید که هر گونه جراحت، بریدگی یا ترک در نوک انگشتان شما بهبود یافته است. اگر اثر انگشت به خوبی ثبت نمی‌شود، ممکن است لازم باشد در روز دیگری برای این کار اقدام کنید.

دقت داشته باشید برای متقاضیان مجوز تحصیل، زمانی که برای ارائه مشخصات بیومتریک خود صرف می‌کنید جز زمان پردازش درخواست نخواهد بود. در واقع مقامات ویزا تا زمانی که اثر انگشت و عکس شما را دریافت نکنند، رسیدگی به درخواست شما را آغاز نمی‌کنند.

استراتژی‌های کاهش زمان بندی برنامه‌ها

در ادامه نکاتی برای جلوگیری از تاخیر برنامه آمده است:

  • به صورت آنلاین یا حضوری در مرکز درخواست ویزا اقدام کنید.
  • هنگام ارسال درخواست، هزینه‌های درخواست و بیومتریک را پرداخت کنید.
  • بیومتریک خود را همزمان با درخواست در مرکز درخواست ویزا یا در اسرع وقت پس از دریافت نامه دستورالعمل بیومتریک خود ارائه دهید.
  • اگر آسیب دائمی ‌یا وضعیت پزشکی قابل توجیه در صورت یا دست‌های خود دارید، هر مدرکی را که در مورد وضعیت خود دارید در زمان رفتن به مرکز درخواست ویزا خود همراه داشته باشید.

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید و به دنبال تحصیلات تکمیلی و اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر خارجی هستید، همان طور که به آن اشاره کردیم، ترجمه رسمی مدارک از اقدامات ضروری فرآیند مهاجرت با هر هدفی می‌باشد. بدین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مد نظر خود، لیستی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و پس از بررسی خدمات هر دارالترجمه بهترین انتخاب را داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش اینترنتی، سفارش ترجمه خود را با دارالترجمه هماهنگ نمایید.

سایت رسمی آنلاین : rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای الزامات بیومتریک برای درخواست ویزای کانادا

دیدگاهتان را بنویسید