آیا می‌توان از ChatGPT برای برنامه تحصیلی خود در خارج از کشور استفاده کرد؟

پاسخ کوتاه به این سوال نه است. از نظر فنی، می‌توانید از ChatGPT برای برنامه تحصیلی خود در خارج از کشور استفاده کنید، اما نباید این کار را انجام دهید. این چت بات به دلیل توانایی در ایجاد پاسخ‌های متنی پیچیده به درخواست‌های ساده جواب می‌دهد اما استفاده از آن می‌تواند آینده تحصیلی شما را در معرض خطر قرار دهد.

در ادامه چهار دلیلی که چرا استفاده از ChatGPT برای دانشجویان بین المللی ایده بدی بوده، بیان شده است.

ChatGPT سرقت ادبی است و برای ایجاد مطالب استفاده می‌شود

درست مانند یک دوست که اگر از او بخواهید مقاله پذیرش یا بیانیه هدف شما را بنویسد، این کار را انجام می‌دهد اما نوشتن مقاله OpenAI از برنامه ChatGPT برای شما سرقت ادبی محسوب می‌شود. شرکت نرم‌افزاری Turnitin این قرارداد را تقلب می‌نامد که در آن دانشجویان نوشتن این بیانیه را با کمک هوش مصنوعی متعلق به خودشان نشان می‌دهند.

در حالی که برنامه ChatGPT برای برنامه تحصیلی می‌تواند به سرعت یک مقاله قابل قبول ایجاد کند، این کار را با کنار هم قرار دادن کلمات “بر اساس یک مدل آماری آموزش داده شده بر روی میلیاردها نمونه متن از سرتاسر اینترنت که آن را مستعد دادن پاسخ‌های اشتباه می‌کند، انجام می‌دهد. (به نقل از نیویورک  تایمز)

این بدان معناست که برنامه حدس می‌زند کدام کلمات کجا می‌روند در حالی که این خلاقیت برای نوشتن یک روال خوب است، اما می‌تواند تأثیر وحشتناکی بر یک مقاله پذیرش داشته باشد.

به عنوان مثال، ما به ChatGPT این دستور را دادیم: یک مقاله پذیرش مختصر برای دانشجویی از دهلی بنویسید که مایل است در دانشگاه تورنتو و در رشته علوم زیستی مقطع کارشناسی خود را بگذراند.

سپس ربات مقاله ای با عبارات کلی در مورد کمک گرفتن از استادان U of T و همچنین علاقه مادام العمر به زیست شناسی و شیمی ‌تولید کرد. همچنین شامل دستاوردهای خاص تر، مانند کارآموزی در موسسه علوم پزشکی سراسر هند و ارائه در نمایشگاه‌های علمی‌ در مورد اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان است.

بنابراین استفاده از ChatGPT برای برنامه تحصیلی نه تنها سرقت ادبی است، بلکه دارای دستاوردهای جعلی برای رسیدن به تعداد کلمات معمولی “مقاله” است. محققان هوش مصنوعی این حقایق ایجاد شده را “توهم” می‌نامند. ریسک نکنید که این اتفاق برای شما بیافتد!

پذیرش خود را به خطر نیاندازید

سرقت ادبی می‌تواند سفر شما به خارج از کشور را قبل از شروع آن متوقف کند. اگر تصور شود که مقاله، بیانیه هدف یا سایر بخش‌های درخواست شما سرقت علمی ‌است، احتمالاً درخواست دانشجویی بین‌المللی شما رد می‌شود، یا اگر قبلاً در برنامه‌ای بوده‌اید و کارتان مشکوک به سرقت ادبی باشد، مجازات‌هایی از عدم انجام تکلیف تا اخراج را شامل می‌شود.

بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها در حال حاضر با ابزارهای تشخیص سرقت ادبی مانند Turnitin و Unicheck کار می‌کنند، که هر دو تا پایان سال 2023 ابزارهایی را راه‌اندازی خواهند کرد که نوشتار مبتنی بر ChatGPT را شناسایی می‌کنند. سازندگان ChatGPT، OpenAI ، همچنین درباره افزودن واترمارک دیجیتال به متن تولید شده بحث کرده‌اند. به‌علاوه برنامه‌های مستقل بررسی متن مانند GPTZero که توسط دانشجویان پرینستون، ادوارد تیان ایجاد شده است، ظاهر می‌شوند و بخشی از جعبه ابزار بررسی‌کنندگان می‌شوند.

احتمال گرفتار شدن زیاد است و بیشتر می‌شود. آیا رویاهای تحصیل در خارج از کشور ارزش از دست دادن چند ساعت را دارند؟

به آینده فکر کن

در حالی که روند درخواست تحصیل در خارج از کشور شما پیش می‌رود، استفاده گسترده از ChatGPT می‌تواند مشکلات سریعی را ایجاد کند. در آینده، کالج‌ها و دانشگاه‌ها بیشتر از عناصر برنامه‌ای استفاده می‌کنند که سرقت ادبی آن‌ها دشوار است. این تغییرات ممکن است روند را برای بسیاری از دانشجویان هم سخت‌تر کند.

به عنوان مثال: اگر فکر می‌کنید نوشتن یک مقاله پذیرش چالش برانگیز است، سعی کنید از طریق چت ویدیویی در مورد یک موضوع تصادفی صحبت کنید. این ایده ممکن است دور از ذهن به نظر برسد، اما می‌تواند کاری باشد که موسسات برای سنجش موثر توانایی‌های هر دانشجو انجام دهند.

چنین تغییراتی همچنین می‌تواند بر میزان عادلانه تحصیل در خارج از کشور تأثیر بگذارد. در این مثال، دانشجویان برای مصاحبه نیاز به اتصال به اینترنت پرسرعت و پایدار و دسترسی به برنامه‌های ویدیویی خاص دارند. این بدان معناست که دانشجویان در مناطق دورافتاده، در مکان‌هایی که استفاده از اینترنت محدود است، یا در خانواده‌هایی با وضعیت اجتماعی اقتصادی پایین‌تر احتمال موفقیت کمتری دارند.

هیچ کس شما را بهتر از شما نمی‌شناسد

در نهایت کالج ها و دانشگاه‌ها می‌خواهند با دانشجویانی که می خواهند یاد بگیرند کار کنند و ظرفیت خود را به آنها اختصاص دهند. استفاده از ChatGPT برای برنامه تحصیلی خود در خارج از کشور مانند این است که بگویید به اندازه کافی به درخواست خود برای نوشتن چیزی اهمیت نمی‌دهید.

بنابراین برای داشتن بهترین شانس پذیرش و در دسترس نگه داشتن این فرآیند برای دانشجویان بیشتر، برای نوشتن یک بیانیه شخصی اصلی یا مقاله پذیرش وقت بگذارید، آینده شما ارزشش را دارد!

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید و به دنبال تحصیلات تکمیلی و اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر خارجی هستید، همان طور که به آن اشاره کردیم، ترجمه رسمی مدارک از اقدامات ضروری فرآیند مهاجرت با هر هدفی می‌باشد. بدین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مد نظر خود، لیستی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و پس از بررسی خدمات هر دارالترجمه بهترین انتخاب را داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش اینترنتی، سفارش ترجمه خود را با دارالترجمه هماهنگ نمایید.سایت رسمی آنلاین: rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای آیا می‌توان از ChatGPT برای برنامه تحصیلی خود در خارج از کشور استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید