کانادا ۱۸ ماه تمدید برای گرفتن مجوز کار پس از فارغ التحصیلی اعلام کرد

آیا این زمان برای شما زمان کوتاهی است؟ در ادامه نکات مهم این موضوع آمده است: سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری کانادا پس از چند ماه توقف در تابستان امسال بازگشایی می‌شود. دانشجویان بین المللی که مجوز کار آنها (PGWP) بین ژانویه و دسامبر 2022 منقضی می‌شود، ۱۸ ماه دیگر تمدید خواهند شد. انتقاداتی در مورد محدودیت‌های تمدید PGWP وجود دارد زیرا بسیاری از دانشجویانی که مجوزهای آنها قبل از سال 2022 منقضی شده است را شامل نمی‌شود.

در ابتدا مختصرا نکته‌ای را یادآوری کنیم که توجه به آن برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور ضروری است. اگر در حال بررسی و فراهم کردن شرایط مورد نیاز برای ورود به کشور کانادا هستید، برای ورود به این کشور و اخذ پذیرش تحصیلی اقداماتی را باید انجام دهید که دانستن اطلاعات کافی از آن در انجام فرآیند اخذ ویزا کمک بسیاری به شما می‌کند. یکی از اقدامات مهم و اساسی در این فرآیند، آماده سازی و ترجمه رسمی مدارکی است که مرجع درخواست کننده ترجمه یا سفارت کشور مقصد از شما می‌خواهد. بدین منظور باید مدارک خود را آماده و توسط مترجم رسمی قوه قضاییه در دارالترجمه رسمی انگلیسی معتبر ترجمه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و نحوه جستجوی نزدیکترین و معتبرترین دارالترجمه رسمی انگلیسی تا انتها با ما همراه باشید.

دولت کانادا اعلام کرده است که به برخی از دانشجویان بین‌المللی مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) را به مدت ۱۸ ماه تمدید می‌کند و همچنین پس از پاک کردن بیشتر برنامه‌های عقب افتاده ناشی از کووید، مسیر درخواست را برای اقامت دائم بازگشایی می‌کند.

اکسپرس اینتری تابستان امسال بازگشایی خواهد شد

در اوایل جولای، دانشجویان بین‌المللی بار دیگر می‌توانند از طریق اکسپرس انتری ، که شامل برنامه‌های مهاجرتی مانند برنامه اسکیل ورکر فدرال، برنامه اسکیل ترید فدرال، و کلاس اکسپرینس کانادایین است، برای اقامت دائم اقدام کنند. دولت انتظار دارد که “اکثریت قریب به اتفاق درخواست‌های جدید در چارچوب استاندارد خدمات ۶ ماهه پردازش شوند.”

بر اساس بیانیه رسمی‌:

  • متقاضیان دیگر نیازی به ماندن در کانادا تا زمان رسیدگی به درخواست آنها نخواهند داشت
  • متقاضیانی که برای مجوز کار آزاد در حالی که منتظر نهایی شدن درخواست اقامت دائم خود هستند، می‌توانند مجوزهای کار را تا پایان سال 2024 دریافت کنند. این اطمینان حاصل می‌شود که تمام درخواست‌های اقامت دائم قبل از اینکه متقاضیان نیاز به درخواست پاسخ دهند، نهایی شوند.
  • برای حمایت از خانواده، اعضای مستقیم خانواده که خارج از کانادا هستند و در درخواست اقامت دائم متقاضی اصلی گنجانده شده‌اند، واجد شرایط مجوز کار آزاد خود خواهند بود.

تمدید ۱۸ ماهه برای برخی از افراد

همچنین در تابستان امسال، دانشجویان بین‌المللی که از موسسات کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند و دارای مجوز کار هستند که بین ژانویه تا دسامبر 2022 منقضی می‌شود، واجد شرایط یک مجوز کار آزاد جدید 18 ماهه خواهند بود. هدف در اینجا این است که به آن دانشجویان فرصت‌های بیشتری برای کسب تجربه کاری داده شود که به نوبه خود شانس بیشتری برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم به آنها می‌دهد. این به این دلیل است که تجربه کاری که در حین حضور در PGWP به دست می‌آید، روی درخواست‌های اکسپرس انتری دانشجویان برای مهاجرت به کانادا تاثیرگذار است. روند دریافت تمدید دانشجویان هم طی هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

دولت می‌گوید که تقریباً ۹۵ هزار مجوز کار پس از فارغ التحصیلی بین 31 ژانویه تا 31 دسامبر 2022 منقضی می‌شود و در حالی که هزاران دانشجوی دارای مجوز کار منقضی شده قبلاً اقامت دائم دریافت کرده اند و هزاران نفر دیگر موفق به اخذ اقامت دائم نشده اند. آنها پیش بینی می‌کنند “حدود ۵۰ هزار متقاضی می‌توانند از این اقدام موقت بهره مند شوند.” بدون تمدید مجوز، آن دانشجویان باید کشور را ترک می‌کردند.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا در بیانیه‌ای رسمی‌گفت:

با رشد سریع اقتصاد کارفرمایان می‌توانند کارگران جدید استخدام کنند و کانادا باید به هر گزینه ای توجه کند تا ما مهارت‌ها و نیروی کار مورد نیاز برای تقویت رشد خود را داشته باشیم. مهاجرت برای کاهش کمبود نیروی کار بسیار مهم خواهد بود، و هدف این اقدامات رفع نیازهای مبرم در تمام بخش‌ها در سراسر کشور است، در حالی که فرصت‌های بیشتری برای فارغ‌التحصیلان جدید و سایر متقاضیان فراهم می‌کند تا زندگی خود را در کانادا بسازند و به بهبود کوتاه‌مدت ما کمک کنند.

بسیاری فکر می‌کنند می‌توان کارهای بیشتری انجام داد

در حالی که بسیاری از دانشجویان از این خبر که می‌توانند پس از فارغ التحصیلی برای کسب تجربه کاری برای مدت طولانی تری در کانادا بمانند، آسوده می‌شوند، افراد دیگری نیز هستند که از تمدید خارج می‌شوند.

اگرچه کانادا به دلیل ارائه مسیری هموار از تحصیلات عالی تا اشتغال پس از فارغ التحصیلی و مهاجرت به دانشجویان بین المللی معروف است، اما برخی اشاره می‌کنند که در این زمینه کارهای بیشتری می‌توان انجام داد. سعد شعیب، نایب رئیس انجمن Alma Mater UBC، به Surrey Now-Leader گفت که انواع مختلفی از تجربه‌های کاری را می‌توان برای برنامه‌های Express Entry ایجاد کرد:

حدود ۵۰ درصد از دانشجویان بین المللی به صورت تمام وقت یا پاره وقت کار می‌کنند. ما می‌بینیم که دانشجویان بین المللی به اقتصاد کمک می‌کنند، اما نمی‌بینیم که دولت فدرال به آنها اجازه نمی‌دهد تا زمانی که در دانشگاه هستند، تجربه کاری خود را ارائه دهند.

به علاوه، آقای شعیب گفت، دولت باید به دانشجویان بین‌المللی اجازه دهد تا از طریق برنامه‌های اشتغال دانشجویی مانند مشاغل تابستانی کانادا و استراتژی اشتغال و مهارت‌های جوانان، که در حال حاضر فقط برای دانشجویان کانادایی آزاد است، تجربه‌ای با اکسپرس انتری کسب کنند.

اطمینان از اینکه دانشجویان بین‌المللی ما به خوبی حمایت می‌شوند باید یک اصل کلیدی برای سیستم آموزش ما در کانادا باشد. تمرکز اصلی ما ایجاد یک سیستم آموزشی پس از متوسطه با استاندارد عالی است که استعدادها را از سراسر جهان جذب می‌کند.

پس از بررسی موارد فوق همان طور که به آن اشاره کردیم، برای مهاجرت به کشور خارجی و اخذ ویزای تحصیلی، کاری، اقامتی و … کشور مقصد باید مدارکی را آماده و به صورت رسمی ترجمه کنید. فرآیند ترجمه رسمی مدارک گاها به دلیل عدم دسترسی به دارالترجمه رسمی معتبر و یا زبان ترجمه مورد نیاز، برای متقاضیان ترجمه رسمی دردسر ساز می‌شود. ما در وب‌سایت رسمی آنلاین امکاناتی را فراهم آورده‌ایم تا بتوانید در هر زمان و مکان با انتخاب شهر محل سکونت و زبان ترجمه مورد نیاز خود لیستی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش اینترنتی، سفارش ترجمه و سایر خدمات مورد نیاز را با دارالترجمه مطلوب خود هماهنگ نمایید. بدین صورت دیگر نیازی به مراجعه حضوری در محل دارالترجمه نیست و متقاضی می‌تواند مدارک خود را از طریق پیک معتمد دارالترجمه و یا پست به دارالترجمه ارسال و ترجمه آن را در اسرع وقت تحویل بگیرد.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای کانادا ۱۸ ماه تمدید برای گرفتن مجوز کار پس از فارغ التحصیلی اعلام کرد

دیدگاهتان را بنویسید