کار به همراه تحصیل در امریکا

آیا در نظر دارید دانشجوی مقیم در آمریکا شوید؟ در این مطلب گزینه‌های مختلفی که پیش روی شما است برای کار در آمریکا در حین تحصیل در امریکا و اینکه چگونه بتوانید پس از فارغ‌التحصیل شدن، تجربه کاری کسب کنید را بررسی خواهیم کرد. اول از همه به این فکر کنید که می‌خواهید با چه مدرکی فارغ التحصیل شوید. در آمریکا، دانشجویان می‌توانند مدارک کاردانی، لیسانس، فوق لیسانس یا مدرک دکترا را از کالج یا دانشگاه دریافت کنند.

در ادامه نشان داده‌ایم که جدول زمانی تحصیل شما در خارج از کشور چگونه می‌تواند باشد و چگونه فرصت‌های کاری شما می‌تواند در طول زمان تغییر کند. ما با ثبت‌نام دانشجو شما شروع می‌کنیم و به نحوه کسب تجربه کاری پس از فارغ‌التحصیلی این مطلب را پایان می‌دهیم.

کار در حین تحصیل در آمریکا

شما با ثبت نام در یک برنامه تحصیلی بعد از متوسطه شروع خواهید کرد. دانشجویان خارجی معمولاً با ویزای F-1 (برای دانشجویان دانشگاهی) وارد آمریکا می‌شوند. کالج یا دانشگاهی که برای آن درخواست می‌دهید باید توسط دولت آمریکا مجوز پذیرش دانشجویان خارجی را داشته باشد. در طول سال اول تحصیل، دانشجویان ویزای F-1 ممکن است خارج از دانشگاه کار نکنند، در نتیجه دانشجویان F-1 فقط می‌توانند در محوطه دانشگاه کار کنند که البته شرایط آن در ادامه آمده است:

  • حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم‌های تمام وقت منظم کار کنند.
  • حداکثر 40 ساعت در هفته در طول تعطیلات برنامه ریزی شده، مانند تعطیلات زمستانی و تابستانی داشته باشند.

پس از پایان اولین سال تحصیلی، دانشجویان F-1 می‌توانند دو نوع کار خارج از دانشگاه انتخاب کنند:

  • آموزش عملی درسی  (CPT)
  • آموزش عملی اختیاری (OPT)

آموزش خارج از دانشگاه دانشجویان F-1 باید با رشته تحصیلی آنها مرتبط باشد. در نهایت تمام آموزش‌ها باید توسط USCIS و مسئول دانشگاه تعیین شده آنها مجاز باشد.

نکته : از آنجایی که دانشجویان بین‌المللی زمان محدودی برای یافتن شغل پس از فارغ‌التحصیلی دارند، توصیه می‌کنیم قبل از فارغ‌التحصیلی برای شغل اقدام کنید.

OPT چگونه کار می‌کند؟

اگر در رشته خود شغلی پیدا کردید، حق دارید OPT (آموزش عملی اختیاری) را تا 12 ماه قبل یا پس از اتمام برنامه تحصیلی خود انجام دهید. این بدان معناست که شما می‌توانید برای مدت محدود و مشخصی بدون ویزای جدید در آمریکا کار کنید.

هر زمانی که در OPT صرف می‌شود در حالی که هنوز در حال تحصیل است به حساب حداکثر کمک هزینه 12 ماهه قرار می‌گیرد، اما حداکثر 20 ساعت کار در هفته همچنان در زمان دانشگاه اعمال می‌شود. وقتی دانشگاه تعطیل است، می‌توانید تمام وقت (40 ساعت در هفته) کار کنید. به یاد داشته باشید که اگر در حین تحصیل از زمان OPT خود استفاده کنید، حق هیچ گونه OPT پس از فارغ التحصیلی را ندارید.

درخواست برای ویزای کار

زمانی که ویزای دانشجویی F-1 دارید، شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، این امکان را دارد که از طرف شما برای ویزای H-1B اقدام کند، مشروط بر اینکه واجد شرایط این نوع ویزا باشد. آنها ممکن است این کار را در طول OPT شما یا پس از پایان آن انجام دهند. H-1B یک ویزا برای کارگران خارجی جدید است که ممکن است به شما تعلق بگیرد.

سالانه 65000 ویزای H-1B صادر می‌شود و 20000 ویزا دیگر برای فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد (یا بالاتر) از یک موسسه دانشگاهی آمریکا در دسترس است اما باید گفت که تعداد متقاضیان همیشه بیشتر از سقف تعیین شده است. در سال 2022، 308613 درخواست وجود داشت. اگر ویزای H-1B دریافت می‌کنید، ممکن است تا سه سال در آمریکا زندگی و کار کنید. این زمان ممکن است تمدید شود، اما معمولا نمی‌تواند بیش از شش سال باشد.

نکته مهم: اگر شما دارنده ویزای دانشجویی F-1 هستید و درخواست H-1B و درخواست تغییر وضعیت را ارسال کرده‌اید، اما وضعیت F-1 شما قبل از تغییر وضعیت به پایان می‌رسد، ممکن است بتوانید یک درخواست دیگر ارائه دهید.

توجه داشته باشید که این مطلب به معنای مشاوره رسمی ‌مهاجرت یا اقامت شما در کشور آمریکا نیست. برای دریافت اطلاعات به روز، لطفاً از وب سایت رسمی‌ USCIS دیدن کنید تا با آخرین قوانین این فرآیند آشنا شوید. اگر علاقه مند به یادگیری راه‌های اقامت در آمریکا پس از اتمام مدرک خود هستید، لطفا با یک وکیل مهاجرت آمریکا تماس بگیرید. امیدواریم این جدول زمانی و اطلاعات مربوط به تحصیل و کار در آمریکا برای برنامه ریزی سفر خود به عنوان یک دانشجوی بین المللی مفید باشد.

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید و به دنبال تحصیلات تکمیلی و اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر خارجی هستید، همان طور که به آن اشاره کردیم، ترجمه رسمی مدارک از اقدامات ضروری فرآیند مهاجرت با هر هدفی می‌باشد. بدین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مد نظر خود، لیستی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و پس از بررسی خدمات هر دارالترجمه بهترین انتخاب را داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش اینترنتی، سفارش ترجمه خود را با دارالترجمه هماهنگ نمایید.سایت رسمی آنلاین: rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای کار به همراه تحصیل در امریکا

دیدگاهتان را بنویسید