وقت رایگان تایید مدارک سفارت

برای دریافت ویزای کشوری دیگر، جدای از نوع ویزا که ممکن است توریستی، تحصیلی، کاری، مهاجرتی و یا هر نوع دیگری از ویزا باشد، مدارک مشخصی باید به زبان کشور مقصد به صورت رسمی در دارالترجمه رسمی و توسط مترجم رسمی بر روی سربرگ قوه قضاییه با تایید وزارت دادگستری و امور خارجه کشور مبدا، ترجمه شود. حال این مدارک می تواند شامل شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج، اسناد مالی، سند مالکیت، دانشنامه، ریز نمرات یا گواهی اشتغال به تحصیل باشد که بسته به نوع ویزا و قوانین کشور مقصد متفاوت است. پس از اتمام فرآیند و دریافت مدارک ترجمه شده از دارالترجمه، تمامی آن ها باید توسط کنسولگری یا سفارتخانه کشور مقصد، تایید شوند. از نظر برخی کشورها، ترجمه رسمی ای که توسط کنسولگری خود آن کشور تایید نشده باشد هیچ ارزشی ندارد، حتی اگر توسط دادگستری و وزارت امور خارجه کشور مبدا تایید شده باشد. به این ترتیب توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است چرا که عدم درج مهر سفارت یا کنسولگری کشور مقصد بر روی اسناد ترجمه شده شما، کل زحمات شما را برای ترجمه و ارسال مدارکتان بی اعتبار می کند. در این مطلب قصد داریم تا نحوه تایید مدارک ترجمه شده شما را در برخی سفارتخانه ها توضیح دهیم و البته باید توجه داشته باشید که نحوه تایید مدارک ترجمه شده در تمامی سفارتخانه ها یکسان نیست و هر کشوری قوانین و مراحل خود را برای تایید یک مدرک ترجمه شده دارد.

برای انجام امور مختلف از اخذ پذیرش دانشگاه ها و مهاجرت گرفته تا سفرهای توریستی و امور بازرگانی به خدمات ترجمه رسمی نیاز پیدا می کنید. برای کمک به شما در این موضوع یک بانک اطلاعاتی معتبر از لیست دارالترجمه های رسمی فراهم کرده ایم که اطلاعات کامل هر دارالترجمه در آن مشخص شده است و شما به راحتی می توانید با انتخاب زبان مورد نظر خود، دارالترجمه هایی که در شهرتان امکان انجام سفارش شما را دارند نمایش داده می‌شود. 

نحوه تایید مدارک سفارت

اولین گام برای تایید مدارک ترجمه شده شما در سفارتخانه یا کنسولگری هر کشور، مطلع شدن شما از چگونگی پذیرش آن سفارتخانه می باشد که معمولا به دو شکل اتفاق می افتد. یک حالت پذیرش بصورت حضوری و بدون رزرو وقت قبلی بوده و حالت دیگر با گرفتن وقت قبلی از آن سفارتخانه می باشد که برای مطلع شدن از اینکه کنسولگری مورد نظر شما به چه شکل عمل میکند باید به وب سایت آن سفارتخانه مراجعه نموده و شرایط پذیرش آنها را مطالعه نمایید. پس از اینکه از نحوه پذیرش سفارتخانه کشور مورد نظر خود مطلع شدید، باید در روز مشخص شده به آن سفارتخانه مراجعه نموده و مدارک ترجمه شده خود را که به تایید دادگستری و امور خارجه ایران رسانده اید، به همراه اصل مدارک خود به کارشناسان مربوطه تحویل داده و هزینه تایید مدارک خود را که معمولا بصورت دلاری یا یورویی به ازای هرسند یا مدرک دریافت می شود، پرداخت نموده و طبق نظر کارشناسان آن کنسولگری منتظر تایید مدارک و مهر کنسولگری بر روی مدارک خود باشید. در این مرحله به عنوان مثال به نحوه پذیرش و تایید مدارک توسط چند کنسولگری مختلف می پردازیم.

وقت تایید مدارک سفارت

وقت تایید مدارک سفارت آلمان

کشور آلمان برای تایید مدارک ترجمه شده به دو مهر تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز دارد. پس از دریافت این تاییدات، نیاز به رزروه وقت سفارت آلمان را دارید. برای این کار باید به وب سایت ویزا متریک (Visametric) مراجعه کرده و وقت ملاقات خود را به صورت آنلاین رزروه کنید.

ابتدا باید مبلغ ۱۹۰ هزار تومان برای هر نفر به صورت یکجا به شماره حساب مشخص شده در سایت ویزا متریک واریز کرده و پس گذشت یک روزی کاری می توانید اقدام به رزرو وقت از اینجا نمایید. اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل تعیین وقت سفارت را نیز می توانید از اینجا و مدارک مورد نیاز در هنگام ملاقات از اینجا مشاهده فرمایید.

وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا

سفارت کشور ایتالیا برای تایید مدارک همانند آلمان به مهر تایید وزارت دادگستری و امور خارجه نیاز دارد. برای رزرو وقت سفارت ایتالیا، به مانند آلمانی باید به صورت آنلاین اقدام فرمایید.

برای اینکار دو درگاه برای رزرو وقت سفارت ایتالیا وجود دارد، اولین درگاه گروه کاکس اند کینگز (Cox and kings global services) می باشد که سفارت ایتالیا به تازگی قرارداد همکاری با این گروه امضا کرده است.

آدرس این درگاه : https://www.ckgsir.com/apply-for-visa

درگاه بعدی نیز برای خود سفارت می باشد.

https://prenotaonline.esteri.it/Login.aspx?ReturnUrl=%2fdefault.aspx&cidsede=100073

مراحل کلی تعیین وقت را نیز می توانید از اینجا مشاهده فرمایید.

وقت تایید مدارک سفارت اتریش

طبق گفته وب سایت سفارت اتریش برای تایید مدارک ترجمه شده و درج مهر سفارت بر روی آن ها، مهر تایید وزارت امور خارجه باید بعد از ترجمه مدارک به زبان آلمانی دریافت گردد. هزینه ترجمه مدارک نیز به صورت زیر می باشد.

هزینه تأیید امضاء اداری، تأیید مهر اداری و یا هر دو آنها و یا تأیید امضاء یک شخص حقیقی: ۸۰ یورو

تأیید صحت یک رونوشت و یا هر نوع دیگری از تکثیر برای هر سند: ۴۰ یورو

تأیید نام مترجمی که در یک سند قید شده باشد، مبنی بر اینکه مترجم نامبرده در کشور میزبان سفارت از جمله مترجمان رسمی کشور می باشد: ۸۰ یورو

برای تایید مدارک سفارت اتریش نیازی به رزرو وقت قبلی نیست و شخص صاحب سند می باید با مراجعه حضوری اقدام به دریافت تایید سفارت نمایید.

اطلاعات بیشتر در :

https://www.bmeia.gv.at/fa/oeb-teheran/service-fuer-buergerinnen/beglaubigung/

وب سایت سفارت اتریش در تهران :

https://www.bmeia.gv.at/fa/oeb-teheran/

وقت تایید مدارک سفارت ترکیه

کشور ترکیه برای تایید مدارک ترجمه شده، به مهر تایید دو وزارت خانه دادگستری و امور خارجه نیاز دارد و برای تایید هر سند یا مدرکی مبلغ ۲۰ دلار دریافت می کند، البته دقت داشته باشید که این هزینه ممکن است تغیر کند که بهتر است برای اطلاعات دقیق تر با خود سفارت تماس بگیرید. نحوه دریافت و رزرو وقت تایید مدارک سفارت ترکیه به مانند آلمان و یا ایتالیا به صورت آنلاین نیست و باید به خود سفارت مراجعه کنید و تایید سفارت را دریافت کنید. با توجه به پذیرش ۹۰ روزه ایرانیان بدون ویزا، ترکیه مقصد بسیاری می باشد و سفارت این کشور در اکثر مواقع شلوغ است، بنابراین توصیه می کنیم برای دریافت تایید سفارت قبل از ساعت ۹ صبح که ساعات بازگشایی سفارت است در آن جا حضور داشته باشید.

آدرس سفارت ترکیه در تهران : خیابان فردوسی، پلاک شماره ۳۳۷

تلفن تماس : ۳۵۹۵۱۱۰۰

فکس : ۳۳۱۱۷۹۲۸

وب سایت : www.tehran.emb.mfa.gov.tr

وقت تایید مدارک سفارت عراق

برای دریافت مهر تایید سفارت عراق بر روی مدارک ترجمه شده، تاییدات دادگستری و امورخارجه مورد نیاز است. و برای دریافت وقت تایید مدارک سفارت نیز همانند ترکیه متقاضی باید به صورت حضوری در محل سفارت مراجعه کند. ساعات کاری سفارت عراق شنبه تا چهارشنبه از ۸ صبح الی ۱۶:۳۰ و روز های پنجشنبه ۸ صبح الی اذان ظهر می باشد که باز هم توصیه می کنم به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت قبل ساعت ۸ در محل سفارت حضور پیدا کنید. هزینه ای سفارت عراق بابت تایید مدارک دریافت می کند بسته به نوع مدارک متغیر است که می توانید با سفارت تماس گرفته و هزینه دقیق را جویا شوید.

آدرس سفارت عراق : میدان ولی عصر- جنب ‏وزارت بازرگانی- ‏پلاک ۱۱۶۴۰

شماره فکس : ۸۸۹۳۸۸۷۷

تلفن تماس : ۸۸۹۳۸۸۶۶

وقت تایید مدارک سفارت عمان

سفارت عمان نیز به مانند دیگر کشور های عربی مهر تایید دادگستری و امور خارجه را برای تایید مدارک نیاز دارد. هنچنین برای دریافت وقت تایید مدارک این سفارت باید به صورت حضوری در محل سفارت مراجعه فرمایید. سفارت عمان روز های یک شنبه الی پنجشنبه از ساعات ۸ الی ۱۶ باز می باشد.

آدرس سفارت عمان : بلوار افریقا، کوچه تندیس، شماره ۹

شماره فکس : ۲۲۰۴۴۶۷۲

تلفن تماس : ۲۲۰۵۶۸۳۲

نویسنده: یوسف
برچسب ها:

0 دیدگاه برای وقت رایگان تایید مدارک سفارت

دیدگاهتان را بنویسید