نحوه دریافت بیمه سلامت و مسافرت در کانادا برای دانشجویان بین‌الملل

با توجه به هزینه‌های درمانی بالا در کشوری مانند کانادا، داشتن بیمه درمانی و مسافرتی برای دانشجویان یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود. این بیمه‌نامه‌ها باعث می‌شود که فرد با خیالی راحت در کشور دیگری اقامت کند؛ اما مهم‌ترین گزینه برای دریافت هر بیمه‌نامه‌ای اطلاع از نحوه پوشش دهی آن است. در این مطلب سعی داریم شما را با نحوه دریافت بیمه سلامت و مسافرت در کانادا برای دانشجویان بین‌الملل آشنا کنیم. پس از بررسی موراد ذکر شده قصد داریم اطلاعات و آگاهی‌های لازم را در رابطه با ترجمه رسمی مدارک و انتخاب دارالترجمه رسمی معتبر به عنوان یکی از مهمترین مراحل اپلای و مهاجرت در اختیار شما قرار دهیم. پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

بیمه درمانی و مسافرتی چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

اگر شما قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارید، یکی از شرایط اقامت تحصیلی در این کشور داشتن بیمه درمانی است؛ اما در طی مسافرت به هر دلیل ممکن است اتفاقات مختلفی مانند گم‌شدن چمدان، تاخیر در پرواز و… رخ دهد.

در این صورت بیمه مسافرتی می‌تواند به شما کمک کند. شرکت‌های هواپیمایی از بیمه‌های مسافرتی مختلفی استفاده می‌کنند که هرکدام امتیازهای خاص خود را دارد. شما قبل از تهیه بلیط از شرکت هواپیمایی مدنظر خود، بهتر است در مورد بیمه مسافرتی آن اطلاعات کاملی پیدا کنید.

گزینه‌های بیمه سلامت بر اساس مناطق مختلف در کانادا

در کانادا شهرها و مناطق مختلفی وجود دارد که هرکدام از گزینه‌های مختلفی برای پوشش دهی بیمه درمانی دانشجویان بین‌الملل استفاده می‌کنند. به همین دلیل بهتر است بر اساس منطقه موردنظر برای تحصیل، از بیمه سلامت آن استفاده کنید.

استان آلبرتا

بیمه درمانی که در استان آلبرتا به دانشجویان ارائه می‌شود، به‌صورت یک‌ساله است. برای استفاده از این بیمه سلامت شما باید مجوزی برای تحصیل یک‌ساله دریکی از موسسات و دانشگاه‌های آلبرتا را داشته باشید. همچنین درصورتی‌که بخواهید بیش از 12 ماه در این استان اقامت داشته باشید، می‌توانید از بیمه مراقبت بهداشتی آلبرتا (AHCIP) استفاده کنید.

دانشجویانی که مدت‌زمان کمتری از 12 ماه، تحصیل آن‌ها باقی‌مانده است اما قصد دارند از بیمه درمانی آلبرتا استفاده کنند، برای آن‌ها نیز پیشنهادی داریم. این دانشجویان می‌توانند با تهیه نامه‌ای که در آن ذکر شود، به مدت 12 ماه دیگر قصد اقامت در این شهر رادارند از بیمه (AHCIP) برخوردار می‌شوند.

استان بریتیش کلمبیا

برای استفاده از بیمه درمانی (BC) کلمبیا شما باید حداقل به میزان 6 ماه در این استان اقامت داشته باشید. بهتر است به‌محض ورود به استان کلمبیا برای دریافت بیمه خدمات پزشکی بریتیش کلمبیا (MSP) اقدام کنید. بعد از ثبت درخواست شما سه ماه طول می‌کشد تا بیمه سلامت صادر شود؛ اما در این مدت‌زمانی برای دانشجویان یک طرح بیمه درمانی دیگر به‌ نام iMED فراهم‌شده که می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند. درصورتی‌که شما شرایط کافی برای استفاده از بیمه درمانی (MSP) را نداشته باشید، دانشگاه برای شما گزینه‌های بیمه درمانی دیگری پیشنهاد خواهد داد.

استان مانیتوبا

برای دریافت بیمه درمانی مانیتوبا شما می‌توانید از چند روش اقدام کنید. یکی این‌که با داشتن مجوز تحصیلی معتبر دریکی از موسسات یا دانشگاه به تحصیل مشغول باشید و از طریق دانشگاه خود برای دریافت بیمه درخواست دهید. درروش دیگر بیمه سلامت را از یک شرکت خصوصی خریداری کنید. برای دانشجویانی هم که خود یا همسرشان دارای مجوز تعاون و کار باشند، می‌توانند از مراقبت‌های بهداشتی استانی در مانیتوبا استفاده کنند.

استان نیوبرانزویک

برای دریافت بیمه‌ سلامت در استان نیوبرانزویک شما باید حداقل مجوز 12 ماه تحصیل و مدارک ثبت‌نام تمام‌وقت دریکی از دانشگاه‌های آن را داشته باشند. در این صورت نیز نیوبرانزویک یک پوشش پزشکی اولیه به شما ارائه می‌دهد. اگر بخواهید از یک بیمه با مدت‌زمان بیشتر استفاده کنید، باید از طریق شرکت‌های خصوصی یا دانشگاه برای دریافت آن اقدام کنید.

استان نیوفاندلند و لابرادور

دانشجویان بین‌المللی که در این استان پذیرفته می‌شوند به‌صورت اتوماتیک بیمه سلامت خارجی برای آن‌ها ارائه می‌شود. دانشجویانی که حداقل مدت 12 ماه در دانشگاه‌های این استان به‌صورت تمام‌وقت تحصیل کنند، از بیمه درمانی (MSP) به‌صورت رایگان برخوردار می‌شوند. درصورتی‌که واجد شرایط دریافت بیمه (MSP) نباشید، می‌توانید از طریق شرکت‌های خصوصی برای دریافت بیمه اقدام کنید.

سرزمین‌های شمال غربی

برای دانشجویان پذیرفته‌شده در دانشگاه‌های سرزمین شمال غربی بیمه مراقبت بهداشتی مناطق شمال غربی (NWTHC) وجود دارد. این بیمه مراقبت‌های محدودی را در زمینه درمانی به کاربران خود ارائه می‌دهد، به همین دلیل اغلب از بیمه‌هایی با پوشش درمانی گسترده‌تر استفاده می‌کنند.

استان نوا اسکوشیا

دانشجویان بین‌المللی با پذیرش در دانشگاه‌های نوا اسکوشیا به‌سرعت نمی‌توانند از خدمات بیمه درمانی این استان استفاده کنند. به همین دلیل بهتر است بیمه‌ای از طریق شرکت‌های خصوصی دریافت کنند، برای استفاده از بیمه درمانی این استان باید حداقل 12 ماه از اقامت شما در نوا اسکوشیا گذشته باشد.

انتاریو

در استان انتاریو دانشجویان شرایط کافی برای استفاده از بیمه درمانی را ندارند؛ بنابراین دانشگاه پذیرفته‌شده یکی از انواع بیمه را به دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌کند. در قبال بیمه ارائه‌شده، هزینه‌ای باید پرداخت شود. در این استان دانشگاه‌های دولتی از بیمه درمانی (UHIP) و دانشگاه‌های خصوصی از بیمه‌های مختلفی برای دانشجویان خود استفاده می‌کنند.

جزیره پرنس ادوارد

برای استفاده از بیمه درمانی این استان (PEI)، باید حداقل 6 ماه در جزیره پرنس ادوارد اقامت داشته باشید. درصورتی‌که یک دانشجوی بین‌المللی به کار در خارج از دانشگاه اقدام کند، می‌تواند برای دریافت و استفاده از کارت بهداشت استان اقدام کند.

استان کبک

استان کبک با توافقنامه‌ای که با 10 کشور (RAMQ) دارد، به شهروندان این کشورها اجازه می‌دهد به‌محض ورود از بیمه درمانی پایه به‌صورت رایگان استفاده کنند؛ اما برای دانشجویان کشورهای دیگر نیز دانشگاه تحصیلی آن‌ها از طریق طرح‌های درمانی خود بیمه سلامت را به دانشجویان ارائه می‌کند.

استان ساسکاچوان

ساسکاچوان بیمه‌ای با پوشش درمانی اولیه‌ای را به دانشجویان خود ارائه می‌کند؛ اما برای دریافت آن باید به‌صورت تمام‌وقت در موسسات معتبر آن تحصیل کنید. برخی دانشگاه‌های این استان دانشجویان خود را در بیمه درمانی خصوصی ثبت‌نام کرده و هزینه بیمه را بر شهریه آن‌ها اضافه می‌کنند.

استان یوکان

در استان یوکان نیز برای استفاده از بیمه درمانی باید از طریق شرکت‌های خصوصی به دریافت بیمه‌نامه اقدام کنید.

کلام آخر

ازآنجایی‌که هزینه‌های درمانی در کشور کانادا بسیار بالا است؛ بنابراین با پذیرش در دانشگاه‌های این کشور اولین نگرانی دانشجویان نحوه ارائه بیمه سلامت آن است. در این کشور هر استان بر اساس قانون خود بیمه‌های متفاوتی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. در این مطلب شما را با نحوه دریافت بیمه سلامت و مسافرت در کانادا برای دانشجویان بین‌الملل آشنا کردیم، حال می‌خواهیم به توضیحات مختصری در رابطه با موضوع انتخاب دارالترجمه رسمی معتبر و ترجمه رسمی مدارک در فرآیند مهاجرت بپردازیم. امیدواریم اطلاعات کافی در این رابطه بدست آورید.

اگر به دنبال دارالترجمه رسمی انگلیسی و یا دارالترجمه رسمی فرانسوی برای مهاجرت به کانادا هستید، باید بدانید انتخاب دارالترجمه رسمی معتبر و ترجمه رسمی مدارک با کیفیت مورد تایید سفارت موضوع مهمی است که ممکن است از سوی متقاضیان نادیده گرفته شود و این انتخاب نادرست برای متقاضی دردسرساز شود. از آنجایی که جستجوی دارالترجمه رسمی معتبر که زبان مورد نظر شما را دارا باشد، کار آسانی نیست و برای متقاضیان ساکن تهران و شهرستانهای کشور مستلزم صرف وقت و هزینه است به شما پیشنهاد می‌کنیم روش‌های سنتی را کنار گذاشته و با مراجعه به سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مورد نظر خود لیستی از دارالترجمه‌هایی که امکان انجام سفارش شما را دارند به همراه اطلاعات کاملی از آنها مشاهده نموده و با توجه به خدماتی که هر دارالترجمه ارائه می‌دهد، سفارش خود را از طریق تماس تلفنی با تیم پشتیبانی آن دارالترجمه و یا ثبت سفارش به صورت آنلاین هماهنگ نمایید. بدین صورت می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین دارالترجمه که نرخ مصوب داشته و امتیاز خوبی از سایر مشتریان بدست آورده است را گزینش کرده و بدون مراجعه حضوری از خدمات آن دارالترجمه استفاده نموده و ترجمه رسمی مدارک خود را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای نحوه دریافت بیمه سلامت و مسافرت در کانادا برای دانشجویان بین‌الملل

دیدگاهتان را بنویسید