دانشگاه‌های مورد علاقه ایرانی‌ها برای اپلای در استرالیا

استرالیا مقصد مهاجرت بسیاری از مهاجران دنیا است، ایرانیان زیادی وجود دارند که علاقمند به مهاجرت استرالیا برای  تحصیلی، کار یا زندگی هستند. تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور می‌تواند بهترین فرصت برای متقاضیان کار یا زندگی در استرالیا را فراهم کند. در این مبحث کوتاه به آشنایی با دانشگاه‌های این کشور و چگونگی اخذ اپلای در آنها می‌پردازیم.

دانشگاه‌های استرالیایی مورد تایید وزارت علوم ایران

یکی از نکاتی که قبل از درخواست اپلای به دانشگاه باید به آن توجه داشته باشید این است که دانشگاه یا رشته مورد نظر شما مورد تایید وزارت علوم کشورمان باشد، تا اگر قصد بازگشت به ایران را داشته باشید بتوانید از مدرک فارغ التحصیلی خود استفاده کنید.

دانشگاههای استرالیا

دانشگاه‌های استرالیایی که وزارت علوم ایران آنها را تایید کرده و می‌تواند انتخاب خوبی برای ایرانیان متقاضی تحصیل  در استرالیا باشد شامل موارد زیر است، این دانشگاه‌ها را می‌توان دانشگاه‌های رتبه 1 استرالیا از لحاظ کیفیت علمی دانست و در سال 2019 این ده دانشگاه در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

– Australian National University دانشگاه ملی استرالیا

– Monash University دانشگاه موناش

– The University of New South Wales دانشگاه نیو سات ولز

– The University of Queensland دانشگاه کوئینزلند

– The University of Sydney دانشگاه سیدنی

– The University of Western Australia دانشگاه وسترن استرالیا

– University of Adelaide دانشگاه آدلاید

– University of Melbourne دانشگاه ملبورن

– Macquarie University دانشگاه مک کوئری

نکات لازم برای تقاضای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی

برای این که بتوانید در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه‌های برتر استرالیا ادامه تحصیل دهید باید مدرک دیپلم داشته باشید،  البته ممکن است حتی با گذراندن دوره پیش دانشگاهی در ایران نیاز به گذراندن دوره فوندانسیون در استرالیا را نیز داشته باشید.

 

صفحه مخصوص مترجم ناتی برای استرالیا

هرچه معدل شما در سال دوازدهم تحصیلی تان بیشتر باشد شانس قبولی در رشته‌های بهتری را خواهید داشت. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا 4 سال است. برای این که اطلاعات دقیقی از هزینه و شرایط تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود داشته باشید می توانید به وبسایت آن دانشگاه مراجعه کنید.

مهمترین نکته برای گرفتن اپلای از دانشگاه‌های استرالیا داشتن مدرک زبان انگلیسی است. برای ورود متقاضی به دانشگاه‌های استرالیا اخذ حداقل نمره 6 در آزمون آیلتس و یا نمرات همتراز در آیلتس الزامی است. اگر نتوانید از نظر تسلط به زبان انگلیسی امتیاز کسب کنید باید قبل از شروع دانشگاه یک دوره زبانی در این کشور را بگذارنید. برآورد می‌شود که هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا سالانه حدود 20 هزار دلار استرالیا باشد.

نکات لازم برای تقاضای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد یکی از مقاطع محبوب برای ادامه تحصیل در استرالیا است و می توان گفت که اکثر دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در این مقطع راهی استرالیا می شوند. دوره های کارشناسی ارشد در استرالیا شامل دوره های مختلف 1 تا 3 ساله، دوره های تحقیق، دوره های تحصیلی می شود. یکی از بهترین امکانات ارائه شده در این مقطع دوره کارشناسی ارشد دو گانه است که متقاضی در آن دو مدرک کارشناسی ارشد متفاوت به صورت همزمان دریافت می کند.  در پایان دوره کارشناسی ارشد ارائه پایان نامه تحصیلی الزامی است. این دوره ها بیشتر جنبه تحقیقات و پژوهشی دارند.

شرط ورود کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا

داشتن مدرک فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی و سوابق مرتبط با رشته انتخابی از جمله نکات مهم در این زمینه است. برای اپلای گرفتن در دانشگاه ها در این مقطع در رشته های پزشکی باید دارای نمره آیلتس 7 و در سایر رشته ها 6.5 باشید. شانس دریافت بورسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بیشتر از دانشجویان مقطع کارشناسی است. دانشجویان بورسیه در صورت ارائه سوابق کار مرتبط با رشته مغایر با رشته کارشناسی خود می توانند در رشته دلخواه ادامه تحصیل دهند. هزینه دوره تحصیلی در این مقطع سالانه حدود 33 هزار دلار استرالیا خواهد بود.

دانشگاههای معروف استرالیا

نکات مهم برای تقاضای ادامه تحصیل در مقطع دکترا

این دوره ها در دانشگاه های استرالیا کیفیت بالایی دارند. برای اینکه بتوانید در این مقطع پذیرش بگیرید باید پیشنهادات پژوهشی، تحقیقاتی خلاقانه ای داشته باشید. مدارک بسیار معتبری در دانشگاه‌های استرالیا برای اخذ مدرک دوره دکترا اعطا می‌شود که شامل PhD، DPhil، EdD می باشد. دوره دکترا در استرالیا سه ساله است و برای اخذ مدرک باید پایان نامه مناسب ارائه  شود. هزینه دوره دکترا در دانشگاه‌های استرالیا سالانه حدود 30 هزار دلار برآورد می‌شود که باید هزینه‌های زندگی دانشجویی را نیز به آن اضافه کرد.

صفحه مخصوص تعرفه ترجمه مدارک برای استرالیا

اخذ پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی دو مقوله جدا از هم

توجه داشته باشید که اخذ پذیرش از دانشگاه به معنای ویزای ورود به استرالیا نیست. شما بعد از اخذ اپلای از دانشگاه مورد نظر باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. هزینه اقدام برای اخذ این ویزا نیز با توجه به رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، دانشگاه مورد نظر و شهر محل اقامت تعیین می‌شود.

آیا می‌توان برای اخذ پذیرش از دانشگاه به صورت شخصی اقدام کرد

این سوالی است که اکثر متقاضیان مهاجرت تحصیلی با آن مواجه هستند. اکثر دانشگاه‌های مطرح استرالیا دارای نماینده‌هایی هستند که این درخواست ها را پیگیری می‌کنند. در هر صورت حتی اگر به صورت شخصی پیگیر اپلای گرفتن از دانشگاه‌های استرالیا باشید نهایتا برای تایید مدارک و مراحل اداری آن باید به نماینده دانشگاه مراجعه کنید.

0 دیدگاه برای دانشگاه‌های مورد علاقه ایرانی‌ها برای اپلای در استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید