انواع ویزا و مدارک لازم برای کانادا

مدارک لازم برای کانادا و اطلاعات مربوط به این مشخصه از مواردی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. کشور کانادا در چند سال گذشته به یکی از برترین مقاصد مهاجرین در سرتاسر دنیا تبدیل شده است. کشوری با وسعت بسیار زیاد، کیفیت و سبک زندگی مطلوب، آزادی بیان، مناسب بودن فرصت برابر برای رشد و موفقیت و . . . از عواملی است که کشور کانادا را به یک گزینه مناسب برای زندگی و اقامت تبدیل کرده است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا انواع ویزا و اطلاعات کلی برای اقامت ایرانیان در کشور کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

انواع ویزا برای مهاجرت به کانادا

کشور کانادا جزو آن دسته از کشورهایی است که در قاره آمریکا شمالی توانسته به میزان بسیار زیادی در زمینه جذب گردشگر و مهاجر بسیار قوی عمل کند. برای این که گردشگران و توریست‌ها در این زمینه راحت بتوانند عمل کنند، شرایط و روش‌های بسیار زیادی به منظور ورود به کشور کانادا فراهم شده است. در کل اگر بخواهیم به طور کلی روش‌های اقامت در کانادا را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توان به دو روش موقت و دایمی اشاره کرد.

انواع ویزا برای کانادا

روش اقامت موقت در کشور کانادا بر اساس فراهم کردن مدارک و مشخص کردن هدف خود برای اقامت موقت در این کشور می‌توانید در کانادا حضور پیدا کنید. مدت زمان اعتبار ویزای موقت کشور کانادا تنها 6 ماه است که بر اساس نوع آن فرد متقاضی می‌تواند به آن کشور یک یا چندین بار ورود پیدا کند. نوع دیگر ویزا برای اقامت و حضور طولانی‌تر در کشور کانادا، ویزا و اقامت دایم است. بسیاری از افراد برای دریافت کارت شهروندی این کشور باید ویزای دایم  کانادا را دریافت کنند و سپس بعد از گذشت مدت زمان نسبتا بلند مدت کارت شهروندی این کشور را دریافت کنند.

از روش‌های اقامتی در کشور کانادا که در این دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند می‌توان به اقامت در کشور کانادا از طریق کار، اقامت در کشور کانادا از طریق تحصیل، اقامت در کشور کانادا از طریق تحصیل، پناهندگی، اقامت از طریق خرید ملک و . . . اشاره کرد. این روش‌های نام برده شده همگی از پرطرفدارترین روش‌های حضور در این کشور به حساب می‌آید.

برای این که بتوانیم به کشور کانادا مهاجرت کنیم، به چه مدارکی احتیاج داریم؟

مهاجرت به کشور کانادا همانند سایر کشورهای مهاجرت پذیر، نیازمند تکمیل مدارک و انتقال آن به سفارت یا همان کنسول گری کشور موردنظر دارد. کشور کانادا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای این که بتوانید به این کشور اقامت داشته باشید و برای همیشه مهاجرت کنید، باید حتما مدارک خود را ترجمه کرده و آن را در اختیار مراجع مربوط قرار دهید. از سری مدارکی که باید ترجمه شده و به سفارت ارسال شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم سفارت کانادا
  • گذرنامه
  • شناسنامه
  • سند مالکیات به همراه مهر ثبت اسناد
  • گواهی و سابقه بیمه
  • حساب‌های بانکی
  • سند ازدواج
  • فیش حقوقی و گواهی اشتغال به کار در کانادا به منظور اقامت کاری در کانادا
  • دعوت نامه با فرم شفاف و به زبان انگلیسی یا فرانسوی

این مدارک معمولا از رایج‌ترین مدارکی هستند که گردشگران و متقاضیان اقامت در کشور کانادا باید برای ترجمه آن اقدامات لازم را به عمل آورند. این موضوع را نباید فراموش کرد برای ترجمه این مدارک باید به دارالترجمه معتبر و قابل تایید سفارت کشور کانادا مراجعه کرده و یا در صورت امکان مدارک خود را در همان کنسول گری ترجمه و تحویل مراجع مربوط به این مشخصه دهید. در کل برای این موضوع جای نگرانی نیست. پس از ورود به سفارت، مدارک لازم و دقیق جهت ترجمه برای سفارت به شما اطلاع داده شده و به شما زمان لازم برای ترجمه و فراهم کردن آن داده می‌شود.

 

سفارش ترجمه مدارک برای ویزا کانادا

روش‌های مختلف برای اخذ ویزا کشور کانادا

برای این که بتوانید اقامت در کشور کانادا را به دست آورید، باید در وهله اول ویزای شما تایید و صادر شود. برای به دست آوردن ویزای کشور کانادا راه‌های مختلفی را می‌توانید امتحان کنید تا بتوانید به این موضوع دست پیدا کنید. برای این که بتوانید ویزای کشور کانادا را دریافت کنید، می‌توانید روش‌های مختلفی را برای این مهم انتخاب کنید.

قبل از این موضوع بهتر است در ابتدا به دو شکل کلی به این سوال پاسخ دهیم. از طریق روش‌های موجود و سپس چگونگی گذراندن فرایندهای موجود برای اخذ ویزای کشور کانادا می‌توان به این کشور سفر کرد. به زبانی ساده‌تر، انواع روش‌های اقامتی و اخذ ویزای کشور کانادا و همچنین چگونگی گذراندن فرایندهای موجود برای ورود به کشور کانادا از دو روش کلی برای دریافت ویزای این کشور به حساب می‌آید.

مدارک لازم برای ترجمه

راه‌های ورود به این کشور از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، خرید ملک، سفر، پناهندگی و مواردی از این قبیل است که معمولا همه این روش‌ها ثابت بوده و تنها قسمتی از آن به واسطه افزایش اطمینان از مثبت بودن قصد سفر به این کشور است که هر ساله تغییر پیدا می‌کند. می‌توانید فرایند مربوط به اخذ ویزای کشور کانادا را از طریق تیم حقوقی و وکلای زبده و یا در صورت تسلط در این زمینه خود به تنهایی آن را انجام دهید.

دانشجوهای ایرانی و دانشگاه‌های کشور کانادا

هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان ایرانی برای حضور و اقامت در کشور کانادا، از کشورهای مبدا خود به این سرزمین وارد می‌شوند. دانشجویان ایرانی نیز یکی از ملیت‌های فعال در این زمینه به حساب می‌آیند. در کشور کانادا به دلیل وجود دانشگاه‌های برتر و تراز اول جهانی، بسیاری از دانشجویان ایرانی برای مطالعه در رشته‌های برتری مانند پزشکی، مدیریت، حقوق، اقتصاد، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و . . . دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه‌های واقع در شهر تورنتو، اسلو و کبک را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. انتخابی که با نتایج مثبت بسیار زیادی همراه خواهد بود.

دانشگاه‌های بسیار زیادی در کشور کانادا وجود دارند که در زمینه اپلای و پذیرش دانشجویان بین المللی دستی در کار دارند. از این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه تورنتو کانادا که در این کشور رتبه یک و در جهان رتبه 29 دارد اشاره کرد. از دیگر دانشگاه‌های پیشرو در این زمینه می‌توان به دانشگاه‌های مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال، دانشگاه مک مستر و . . . اشاره کرد.

زمینه‌های کاری مورد علاقه ایرانیان در کشور کانادا

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن پرداخته شد، کشور کانادا جزو یکی از کشورهای پرطرفدار آمریکایی برای اقامت به واسطه وجود فرصت‌های عالی اقتصادی برای رشد و افزایش درآمد به حساب می‌آید. این عامل به نوبه خود باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی به منظور کار و سرمایه گذاری این کشور را برای زندگی و کسب درآمد انتخاب کنند.

کشوری که به نوبه خود در زمینه‌های اقتصادی توانسته به موفقیت‌های بین المللی زیادی دست پیدا کند. همین عامل باعث می‌شود تا شاخه‌هایی مانند مهندسی، پزشکی، سرمایه گذاری، مدیریت، کارهای جانبی و خدماتی مانند لوله کشی، جوشکاری، کارگر ساختمانی، فعالیت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و موارد مشابه به آن از روش‌های مورد علاقه ایرانیان به منظور اخذ اقامت کاری کشور کانادا باشد. برای این که بتوانید در کشورکانادا کار کنید، حتما نسبت به دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کرده و مدارک لازم در این زمینه را به کنسول گری کشور کانادا تحویل دهید.

جمع بندی

انواع ویزای کشور کانادا و اطلاعات مربوط به این موضوع از مواردی بود که در این مقاله به آن پرداختیم، نظر شما چیست؟ آیا روش‌های دیگری برای اقامت و حضور در این کشور می‌شناسید؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

0 دیدگاه برای انواع ویزا و مدارک لازم برای کانادا

دیدگاهتان را بنویسید