با هزینه‌های اپلای دانشگاه‌های بین‌المللی آشنا شوید

تحصیل در دانشگاه های خارجی می تواند تجربه ای بی نظیر باشد، اما می‌تواند پرهزینه نیز گردد اگر به تمامی هزینه های آن از قبل فکر نکرده باشید. یکی از این هزینه ها، هزینه اپلای برای دانشگاه ها است. خیلی از دانشگاه ها برای ثبت درخواست تحصیل (یا همان اپلای کردن) هزینه ای دریافت می کنند که لازم است با این هزینه ها آشنا شوید و راه های کاهش آن را نیز بدانید.تحصیل در خارج از کشور می تواند دستاوردهای بزرگی داشته باشد و ما می خواهیم شما از هر آنچه حائز اهمیت است باخبر باشید تا تصمیم گیری درستی داشته باشید. بنابراین، اگر می خواهید بیشتر بدانید و در مسیر تحصیلی خود موفق شوید، این مطلب را مطالعه نمایید.

چرا دانشگاه‌ها برای اپلای هزینه دریافت می‌کنند؟

پرداخت هزینه برای اپلای در دانشگاه ها ممکن است عجیب به نظر برسد، اما دو دلیل اصلی برای اعمال این هزینه ها توسط دانشگاه ها وجود دارد.

دلیل اول, اطمینان از جدیت متقاضیان است. ممکن است برخی از داوطلبان تمایل داشته باشند به منظور افزایش شانس خود، در تعداد زیادی رشته در دانشگاه های مختلف، حتی آن هایی که علاقه ای به تحصیل در آنها ندارند، اپلای کنند. با وجود هزینه اپلای، متقاضیان باید در هر درخواست خود با دقت بیشتری فکر کنند. این هزینه ها غیرقابل بازگشت هستند، بنابراین اگر درخواستی موفق نباشد یا تصمیم به رد درخواست از طرف دانشگاه گرفته شود، هیچ هزینه ای بازپرداخت نخواهد شد.

دلیل دوم، پوشش هزینه های اداری برای بررسی و ارزیابی هر درخواست است. دانشگاه ها ممکن است هزاران درخواست برای برنامه های محبوب خود دریافت کنند و بررسی تمامی این درخواست ها نیازمند صرف زمان و منابع زیادی است.

علاوه بر این، هزینه های اپلای به عنوان یک مانع مالی عمل می کند که محدودیتی برای درخواست های بی مورد ایجاد می کند. این فرآیند به متقاضیان کمک می کند تا تمرکز خود را معطوف به اپلای در دانشگاه‌های مورد نظرشان نمایند و از پراکندگی در فرآیند اپلای خودداری کنند.لذا، داوطلبان می بایست در نظر داشته باشند که تمامی هزینه های اپلای، به منظور تضمین کیفیت فرآیند بررسی و جلوگیری از پرداخت های مکرر و بی مورد، ایجاد شده اند.

هزینه‌های اپلای در دانشگاه‌ها چه مقدار است؟

مقدار هزینه های پذیرش از دانشگاه متغیر است و بستگی به کشور، دانشگاه، و حتی برنامه ی تحصیلی مورد درخواست تان دارد. اساسا، هزینه های اپلای دانشگاه های خارجی از ۴۵ دلار تا ۷۵ دلار متغیر است، اما ممکن است برای برنامه های تحصیلات تکمیلی محبوب همچون MBA تا ۱۵۰ دلار نیز هزینه اپلای دریافت کنند. لیست تمام هزینه های اپلای در سایت دانشگاه ها باید به وضوح بیان شده باشد، بنابراین پیش از آغاز فرآیند اپلای اطمینان حاصل کنید که به این اطلاعات دسترسی دارید. همچنین، به یاد داشته باشید که برخی از دانشگاه ها و مؤسسات ممکن است تخفیف های اپلای را ارائه دهند یا حتی در موارد خاصی، هزینه ی درخواست را کاملاً حذف کنند. این تخفیف ها می توانند فرصت هایی عالی برای کاهش هزینه های شما باشند.

روش‌های کاهش هزینه‌های اپلای دانشگاه‌ها

یکی از راهکارهای کاهش هزینه های اپلای استفاده از Studee است که به دانشجویان بین‌المللی کمک می کنید تا دانشگاه رویایی خود را به صورت آنلاین پیدا کنند و دانشگاه ها بتوانند بهترین دانشجویان را برای ثبت نام در موسسه خود بیابند. یکی از مزایای بهره برداری از خدمات Studee برای اپلای دانشگاه‌ها، دسترسی به تخفیفات اختصاصی در هزینه های پذیرش است. در برخی مواقع، Studee توانسته است با دانشگاه ها به توافق برسد تا از دریافت هزینه های پذیرش صرف نظر کنند که در این صورت، شما بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای، دانشگاه مورد نظر خود را از آن خود کنید.Studee از سرویس پرداخت Stripe برای دریافت هزینه های پذیرش شما استفاده می کند که پشتیبانی از بیش از ۱۳۵ نوع ارز را داشته و توسط برخی از بزرگ ترین شرکت های جهان مانند Amazon، Lyft، Google، و Deliveroo مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از Stripe به شما امکان پرداخت از طریق روش های متعددی را می دهد، از جمله: کارت اعتباری، کارت نقدی یا انتقال بانکی. همچنین می توانید از کیف پول های پرداخت مختلفی نظیر Apple Pay، Google Pay، Microsoft Pay، و Secure Remote Commerce (SRC) استفاده نمایید.شما قبل از پرداخت هزینه، می توانید درخواست خود را برای اطمینان از داشتن بیشترین شانس پذیرش ارزیابی کنید. پس از تایید اولیه، لینکی برای پرداخت هزینه دریافت خواهید کرد و پس از پرداخت، درخواست شما به دانشگاه ارسال می شود.

Studee هزینه اپلای را به همراه سایر مدارک شما به طور مستقیم به دانشگاه ارسال می کند. این روند باعث می شود تا از پرداخت هزینه های غیرضروری در فرآیند اپلای برای دانشگاه های مطرح جلوگیری کرده و به موفقیت بیشتری در این مسیر دست یابید.

زمان مناسب برای پرداخت هزینه پذیرش دانشگاه

Studee، پیش از درخواست پرداخت هزینه اپلای، ابتدا از شانس بالای بررسی مثبت درخواستی شما اطمینان می یابد. در صورتی که برنامه هایتان برای ارائه به دانشگاه آماده به نظر رسند، از شما درخواست می کند تا هزینه های مورد نظر را پرداخت نمایید. معمولاً، پرداخت هزینه های اپلای دانشگاه خارجی پیش از وارسی و ارائه درخواست صورت می گیرد. با این حال، Studee این فرآیند را به گونه ای طراحی کرده است که شما پول تان را برای برنامه ای که احتمال موفقیت آن کم است هدر ندهید. پس از اطمینان از آمادگی درخواست، ایمیلی حاوی لینک پرداخت هزینه برای شما ارسال می گردد. تا زمانی که پرداخت از طرف شما صورت نپذیرد.

چرا Studee برای اپلای مفید است؟

در فرآیند درخواست به دانشگاه های مطرح، هزینه های اپلای یکی از مواردی است که متقاضیان باید در نظر بگیرند. Studee توانایی ارزیابی دقیق درخواست شما قبل از پرداخت هرگونه هزینه را دارد؛ بنابراین، شما برای دانشگاه هایی که واجد شرایط آن نیستید، هزینه ای پرداخت نخواهید کرد.

به علاوه، ارائه تخفیف های اپلای دانشگاه و راهنمایی در زمینه کاهش هزینه های مرتبط با پروسه اپلای، بخشی از خدمات ویژه Studee است. در نهایت، هدف Studee این است که با ارائه خدمات کارشناسی، نه تنها به شما در صرفه جویی در هزینه ها کمک کند بلکه اطمینان حاصل نماید که درخواست شما با بالاترین شانس موفقیت ارسال شود.

نویسنده: ایمان

0 دیدگاه برای با هزینه‌های اپلای دانشگاه‌های بین‌المللی آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید