5 عاملی که باید در انتخاب دانشگاه برای تحصیل در خارج از کشور در نظر گرفت

آیا می‌خواهید برای تحصیل در خارج از کشور اقدام کنید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ وقتی تصمیم می‌گیرید کجا می‌خواهید درس بخوانید، چه رشته ای را بخوانید، و چگونه هزینه آن را بپردازید، گزینه‌ها می‌توانند بی پایان به نظر برسند. برای کمک به شما، در ادامه پنج عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا شما را یک قدم به رویاهای تحصیل در خارج از کشور نزدیک‌تر کند!

مهاجرت تحصیلی یکی از راه‌های مهاجرت است. اگر قصد اپلای تحصیلی و دریافت ویزای کشور خارجی را دارید علاوه بر بررسی شرایط مورد نیاز باید مراحل و فرآیند‌هایی را طی نمایید که یکی از این فرآیند‌ها آماده سازی و ترجمه رسمی مدارک از جمله مدارک تحصیلی می‌باشد. برای اینکه مدارک تحصیلیتان قابلیت ترجمه رسمی داشته باشند، باید با توجه به مرجع صادر کننده آن مدرک و رشته تحصیلیتان تاییدیه تحصیلی دریافت نمایید. برای مطالعه توضیحات تکمیلی در این زمینه به صفحه ترجمه مدارک تحصیلی ما مراجعه نمایید و همچنین برای اطلاع از نحوه جستجوی نزدیکترین دارالترجمه رسمی که زبان مورد نیاز شما را دارا باشد تا انتها با ما همراه باشید.

1. موقعیت مکانی، موقعیت مکانی، موقعیت مکانی!

در اینکه کجا درس بخوانید گیر کرده‌اید؟ اگر بله، گزینه‌های خود را با پرسیدن سؤالاتی محدود کنید:

  • آیا می‌خواهید در جایی زیبا درس بخوانید؟
  • چقدر می‌توانید از کشور خود دور باشید؟
  • آیا دانشگاهی رویایی دارید که بخواهید در آن تحصیل کنید؟
  • زندگی در چه نوع آب و هوایی را ترجیح می‌دهید؟

در پایان روز بسیاری از موسسات دانشگاهی معتبر در سراسر کشورهای مقصد برای شما وجود خواهد داشت. برای درک بهتر مهم است که ترجیحات شخصی خود را هنگام انتخاب محل تحصیل در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مناظر زیبا با آب و هوای گرم را دوست دارید، می‌توانید دانشگاهی مانند دانشگاه میامی ‌در آمریکا را انتخاب کنید.

2. هزینه

هزینه یک عامل مهم در تصمیم گیری در مورد جایی که می‌خواهید زندگی کنید است. عوامل خاصی می‌توانند هزینه زندگی در کشورهای مختلف را تعیین کنند، از جمله:

  • زندگی در مناطق روستایی در مقابل شهری
  • محل اقامت داخل دانشگاه یا خارج آن
  • حمل و نقل

تحقیق در مورد هزینه متوسط ​​زندگی می‌تواند به شما کمک کند بودجه ای برای سفر تحصیلی خود در خارج از کشور تعیین کنید. به یاد داشته باشید شما نیازی به انتخاب بین زندگی مقرون به صرفه و تحصیلات عالی ندارید! شهرهای مقرون به صرفه زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، خواه در کانادا ، آمریکا ، انگلستان یا استرالیا تحصیل کنید. اگر از این هزینه‌ها دلسرد شده‌اید، راه‌های زیادی برای استفاده حداکثری از بودجه‌تان وجود دارد. چه برای بورسیه‌های دانشجویی بین المللی درخواست دهید، چه کار پاره وقت را انتخاب کنید یا برای کمک هزینه تحصیلی درخواست دهید، می‌توانید تعادلی بین اهداف شغلی و رفاه مالی خود پیدا کنید.

3. رتبه بندی علمی

مطمئن نیستید که کدام دانشگاه برای شما مناسب‌تر است؟ نگاهی به رتبه بندی دانشگاه‌های بین المللی می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک نیازهای خاص شما را برآورده می‌کند، بنابراین مهم است که بهترین گزینه‌ها را پیدا کنید. رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز (THE) هر ساله داده‌های عملکردی را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی ارائه می‌کند. رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس:

  • تدریس (محیط یادگیری)
  • تحقیق (حجم، درآمد و شهرت)
  • مقاله‌ها ( تأثیر تحقیقات در سراسر جهان)
  • دیدگاه بین المللی (تنوع در کارکنان، دانشجویان و تحقیقات)
  • درآمد (انتقال دانش به تجارت و صنعت)

تصمیم بگیرید که کدام عوامل برای شما مهم هستند تا بتوانید گزینه‌های خود را به بهترین شکل محدود کنید.

4. خانواده و دوستان

آیا اعضای خانواده یا دوستانی را می‌شناسید که در خارج از کشور زندگی می‌کنند؟ اگر در حوزه‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید افرادی را دارید که می‌شناسید و به آنها اعتماد دارید، این مورد می‌تواند مفید باشد. وجود عزیزان در یک کشور جدید می‌تواند باعث شود کمتر احساس غربت کرده و در صورت داشتن گزینه‌ای برای زندگی با آنها، به طور بالقوه در هزینه‌های مسکن شما صرفه جویی شود.

5. فرصت‌های شغلی

برای شروع جهش حرفه ای خود، دانشگاه را در نظر بگیرید که برنامه‌های یادگیری ادغام شده با کار خاصی را ارائه می‌دهند. برخی از نمونه‌های رایج عبارتند از:

  • تعاونی‌ها
  • محل‌های کاری
  • دوره‌های کارآموزی

هر کشوری شرایط ویزای خاص خود را برای دانشجویان بین المللی دارد که می‌خواهند در حین تحصیل در خارج از کشور کار کنند. در نظر بگیرید که ممکن است بعداً بخواهید به چه فرصت‌های شغلی دسترسی داشته باشید و با در نظر گرفتن این موضوع یک کشور و دانشگاه را انتخاب کنید.

اگرچه انتخاب یک موسسه آموزشی می‌تواند دلهره آور باشد، اما تقسیم آن به پنج عامل مختلف می‌تواند انتخاب شما را کمی‌آسان تر کند!

مطالعه موارد فوق راهنمای بسیار خوبی در انتخاب مقصد تحصیلیتان می‌باشد. اگر پس از بررسی این موارد قصد اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های معتبر خارجی را دارید، همان طور که به آن اشاره کردیم باید مدارکی را آماده و ترجمه کنید. ترجمه رسمی مدارک گاها به دلیل عدم دسترسی به دارالترجمه رسمی معتبر که زبان مورد نیاز شما را داشته باشد، دردسرساز می‌شود. بدین منظور ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با ورود به وب‌سایت رسمی آنلاین و انتخاب شهر و زبان ترجمه مورد نیاز خود، فهرستی از معتبرترین دارالترجمه‌های رسمی را مشاهده و پس از بررسی امکانات هر دارالترجمه، به آسانی بهترین انتخاب را داشته و به صورت تماس تلفنی، ارسال پیام در واتساپ و یا ثبت سفارش اینترنتی سفارش ترجمه خود را با آن دارالترجمه هماهنگ نمایید.

سایت رسمی آنلاین: www.rasmionline.com

نویسنده: Maribahary
برچسب ها:

0 دیدگاه برای 5 عاملی که باید در انتخاب دانشگاه برای تحصیل در خارج از کشور در نظر گرفت

دیدگاهتان را بنویسید